[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:58

Voor het huis dat ik gekocht heb waren er ook meerdere mensen die interesse hadden. Ik ben op donderdag gaan kijken samen met mijn moeder, op zaterdag aan de buitenkant alleen gaan kijken samen met beide ouders en toen besloten de vraagprijs te bieden. Op maandag kreeg ik het telefoontje dat het bod geaccepteerd was. Toen zijn we op dinsdag nog wel nog een keer binnen gaan kijken. Het is wel een huis uit 2010, dus daarom vond ik het minder eng om na 1 bezichtiging al een bod uit te brengen. Maar ik herken me wel in wat er hier gezegd wordt. Ik was heel bang dat ze niet akkoord zouden gaan of dat er over boden werd. Uiteindelijk heb ik het gekocht voor de marktwaarde.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:05

Bedankt voor de reacties. We gaan het zien morgen.
Het feit dat er geen andere bezichtigingen geweest of ingepland zijn is wel een fijn gevoel.

Denk dat we gewoon de vraagprijs gaan bieden.

Ik zou na 1x kijken ook al wel willen bieden hoor, maar de optie is er voor een 2e bezichtiging en ook wel fijn dat er een paar mensen mee gaan met een andere kijk op dingen :D

Morgenmiddag weten we meer, doodeng :o

Hoop gewoon niet dat het te mooi is om waar te zijn...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:43

Tweede bezichtiging vind ik zelf wel aan te raden hoor
Tweede rondje zie je vaak meer dan de eerste keer

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:45

Je kunt sowieso een bod doen ovb van een bouwtechnische keuring toch?

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:12

jaja absoluut, alles ovb hoor, wil niet straks opgescheept zitten met die 10% die je moet betalen als het toch niet lukt.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:44

Wat spannend Saul, ik zou mits er geen andere geïnteresseerde zijn eerst bieden onder de vraagprijs. Als de verkopende partij nee zegt kan je altijd direct nog meer bieden of zelfs de vraagprijs geven.

Wij hadden ook een huis gezien waar we erg in geïnteresseerd waren, echter waren er veel meer mensen geïnteresseerd en gingen de biedingen al ruim over de vraagprijs heen dus dat was voor ons gewoon niet meer haalbaar.

We hebben nu een huis gekocht waarvan we wisten dat wij de enige geïnteresseerde waren, we hebben zo dik onder de vraagprijs geboden dat we er uiteindelijk nog behoorlijk wat van af hebben gekregen. Maar dit huis stond al wel een tijdje te koop.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:56

Dat was idd ook mijn eerste insteek er onder bieden.
Maar het huis staat pas een week te koop. Wij hebben op de dag zelf gebeld en ik weet dat er meerdere mensen gebeld hebben.
De huizen hier in de omgeving gaan momenteel als warme broodjes.

Zullen morgen eens kijken wat hun makelaar zegt. Het is volgens mij een hele schappelijke kerel.

Scheelt natuurlijk ook of die mensen al wat anders hebben of niet. Dat weet ik namelijk niet.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:02

Ja ik snap wat je bedoeld, het is gewoon lastig om op dit moment een huis te kopen voor een goede prijs. Onder het motto bied jij het niet dan doet een ander het wel.

Als je het huis echt heel graag wil hebben en je hebt geen twijfels en je wil zekerheid hebben zou je de vraagprijs moeten bieden, maarja dan heb je nog geen zekerheid.

Wij hebben recent onze woning verkocht en onze makelaar zei toen, als de eerste geïnteresseerde direct de vraagprijs bied dan moet je het afslaan want dan is de prijs te laag.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:20

Petrichor schreef:
Wij hebben recent onze woning verkocht en onze makelaar zei toen, als de eerste geïnteresseerde direct de vraagprijs bied dan moet je het afslaan want dan is de prijs te laag.

Ik ben blij dat dat bij mij niet het geval was ;-) Ik was wel de eerste die een bod deed, maar vooral ook omdat er nog (veel) meer geïnteresseerde waren. Dit huis stond ook pas 1,5 week op Funda.
Ik koop dit huis wel van een woonstichting (was deel van een project waarbij het huis terug gekocht werd door de stichting bij verkoop), dus dat scheelt misschien.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:37

Het is een hele kunst huizen kopen dat is zeker!
Bij ons speelden ook andere voorwaarden een rol; bijvoorbeeld dat de koper flexibel kon zijn mbt de te aanvaarden datum van overdracht. Dit omdat de verkopers een huis laten bouwen. Wij hebben nu een huurwoning dus kunnen er vlot uit. Zulk soort zaken kunnen ook meebeslissen behalve de prijs. Verder kan het voor de verkopers aantrekkelijk zijn als de koper niet teveel voorbehouden heeft.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:58

Ik ga dinsdagavond en woensdagmiddag bij twee woningen kijken.
Het eerste huis ziet er op de foto's heel leuk uit, tweede huis is gewoon prima op de foto's.
Beide woningen zijn bieden vanaf 175.000, het eerste huis heeft een vraagprijs van 189.000.

Heb ook nog een andere leuke woning gezien waarvan de vraagprijs 179.000 is.
Alleen het nadeel van die woning is dat er geen centrale verwarming in zit maar een gaskachel..

Ben benieuwd of er wat leuks tussen zit :)
Hier gaan de woningen ook echt verschrikkelijk snel..

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:24

Succes vandaag Saul!!!

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:26

nemen jullie altijd iemand mee op bezichtiging, of kun je de 1e x ook alleen gaan? En wat is dan goed om op te letten en te vragen aan de makelaar?

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:20

NenaC schreef:
nemen jullie altijd iemand mee op bezichtiging, of kun je de 1e x ook alleen gaan? En wat is dan goed om op te letten en te vragen aan de makelaar?


Op de site van eigenhuis hebben ze een checklist voor de bezichtigingen, super handig om even te kijken wat je belangrijk vindt om te weten!

Ik ga zelf donderdag 2 appartementen bekijken (in dezelfde flat) en we zijn vanalles aan het uitzoeken maar vind het spannend. Niet de eerste bezichtiging maar wel een plekje waarvan we erg enthousiast zijn.
Stel we vinden het echt wat willen we natuurlijk proberen om een 2e bezichtiging te doen, maar als we het zouden willen hebben jullie nog tips voor het onderhandelingsproces? Wanneer/met hoeveel begin je?

WOZ waarde is 40k lager en vergelijkbare huizen in dezelfde flat zijn ook voor +-10k minder verkocht.

Ik hoor graag ervaringen haha :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:40

Woz waarde sowieso niet op blind Staren

Wel handig bij onderhandelen zijn vergelijkbare woningen
Dus als Er idd de afgelopen tijd appartementen in die flat verkocht zijn
En ze zijn kwa afwerking en formaat etc vergelijkbaar dan heb je een mooi indicatie van wat ze waard zouden zijn

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:41

Esirene schreef:
NenaC schreef:
nemen jullie altijd iemand mee op bezichtiging, of kun je de 1e x ook alleen gaan? En wat is dan goed om op te letten en te vragen aan de makelaar?


Op de site van eigenhuis hebben ze een checklist voor de bezichtigingen, super handig om even te kijken wat je belangrijk vindt om te weten!

Ik ga zelf donderdag 2 appartementen bekijken (in dezelfde flat) en we zijn vanalles aan het uitzoeken maar vind het spannend. Niet de eerste bezichtiging maar wel een plekje waarvan we erg enthousiast zijn.
Stel we vinden het echt wat willen we natuurlijk proberen om een 2e bezichtiging te doen, maar als we het zouden willen hebben jullie nog tips voor het onderhandelingsproces? Wanneer/met hoeveel begin je?

WOZ waarde is 40k lager en vergelijkbare huizen in dezelfde flat zijn ook voor +-10k minder verkocht.

Ik hoor graag ervaringen haha :)

Bedenk eerst voor je zelf wat je maximaal kwijt wilt zijn. Ik heb geen idee wat het appartement kost waar jij gaat kijken.

Maar stel voor dat de vraagprijs 130.000 euro is en jij zoiets heb van mwah ik vind 122.500 euro wel de max, doe dan eerst een bod van 115.000 zodat je uiteindelijk na het onderhandelen op die 122.500 euro uitkomt.

Bied je direct 122.500 euro kun je niet veel meer doen met een tegenbod en zul je altijd meer gaan betalen.

Maar goed dit zijn hele leuke theorieën van mij, maar zo werkt het op het moment bijna niet meer in de huizenmarkt. Tenzij de appartementen toch al even te koop staan of niet zo heel geliefd zijn.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 24-09-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:46

dat bieden lijkt me sowieso een aparte tak van sport. Gelukkig hier in het gebied niet echt dat er overboden wordt. Huizenmarkt is hier relatief rustig. Ook nog wel wat mooie dingen te vinden. Ik zoek namelijk een klein huis met een groot perceel, maar dat blijkt niet echt te bestaan.

Van de week dacht ik echt een leuke gevonden te hebben, al bezichtiging gepland, belde de makelaar na een paar dagen, dat ze de verkeerde vraagprijs op de website hadden gezet, scheelde maar een kleine 90.000€ :') Hoefde ik ook niet meer te gaan kijken.

bedankt voor die tip van eigenhuis, ga ik eens kijken.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:17

Kijk ook eens op jaap.nl. er staan (heel soms) huizen die niet op Funda staan. Ons huis ook :) Klein huis (120m2), redelijk groot (ruim 2ha) perceel.


Onderhandelen kan in principe natuurlijk altijd, zeker als een huis al langer te koop staat. Als een huis nog maar net te koop staat, en je weet dat het gewild is, dan kun je wel veel lager gaan bieden, maar dat heeft meestal weinig zin. Het kan natuurlijk altijd, het is niet gezegd dat als er veel mensen bellen/kijken, dat die dan automatisch ook een bod doen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:47


x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:05

Ik vind dat kopen naar wens in Hilversum zo bizar. De woningbouw verkoopt de woning voor 50% maar je bent wel een schuld aangegaan voor de 100% maar dan met uitgestelde betaling. De 100% prijs die ze voor een woning rekenen vind ik echt niet reëel. Zijn vaak nog opknap woningen maar dan wel een prijs vragen die hoort bij een woning die af is.

Deze woning is toch echt geen 3 ton waard in zijn huidige staat?
https://www.funda.nl/koop/hilversum/hui ... straat-13/

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:05

Bonna schreef:
Wat vinden jullie van dit huis? Nog verkooptips? Het is mijn ouderlijk huis en mijn ouders vinden de verkoop lang duren.

https://www.funda.nl/koop/zutphen/huis- ... straat-85/


Foto toilet eruit of opnieuw maken en liggend. Cv ketel foto vind ik ook niks... En jammer van het vliegengordijn bij de achterdeur.

Vraagprijs vind ik aan de hoge kant (maar ken de markt daar uiteraard niet) , plus dat het niet handig geprijsd is in de funda zoek termen. Beter is 249. Als ze ruimte in de prijs hebben en snel willen verkopen, misschien lager dan 249, kijk even wat er in de buurt te koop staat, vergelijkbaar en wat voor prijs. Daar rekening mee houden.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 24-09-18 18:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:06

Zo te zien staat het huis er pas 5 weken op?
Ik vind het goede foto's, alleen bij lampen aan overdag is het voor mij een teken dat het huis anders erg donker is.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:21


Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:30

Spekkie; bizar hoge prijs, komt ook nog bijdrage van v.v.e. bij van 135 euro per maand.

Bonna; keurig huis, inderdaad een flinke prijs, geen idee van de markt daar.

Ik ben wel heel blij met ons leuke huis in Friesland met bijpassende leuke prijs!

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:30

Petrichor schreef:
Bonna schreef:
Wat vinden jullie van dit huis? Nog verkooptips? Het is mijn ouderlijk huis en mijn ouders vinden de verkoop lang duren.

https://www.funda.nl/koop/zutphen/huis- ... straat-85/

Mooi huis, maar een tussenwoning voor 250.000? Is dat normaal daar?


(Sorry, eerst per ongeluk per pb)

Hier (dorp in de Randstad) vind je al bijna geen tussenwoningen meer voor die prijs..

Ik vind het huis (op de wc na) behoorlijk 'af', hoewel het wel smaakgevoelig is, met name de keuken (bijvoorbeeld het aanrechtblad en de frituurzaak-afzuigkap, maar ook de plavuizen). Ik ken de woningmarkt in Zutphen niet, maar ik denk dat het nog even geduld hebben is - want er zullen genoeg mensen zijn wiens smaak het wel is.