Goeie geluidsset voor tv?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Goeie geluidsset voor tv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 13:30

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, ik ben nieuwsgierig naar wat nou goeie geluids sets zijn voor je tv en wat de ervaring van bokkers is met de sets.

Zelf geef ik wel redelijk om goed geluid met films en muziek enzo. Heb momenteel een stereotoren aan de tv hangen met 2 speakers van de Gamma die ik ooit eens gekocht heb. Die dingen zijn jaren oud, overleven echt alles en hebben prachtig geluid voor het geld dat ze me gekost hebben.

Maaar al een tijdje twijfel ik over een surround set. Ik wil nu weleens echt goed geluid uit de tv hebben zowel met muziek (Spotify, radio, apple music etc) als met films enzo (netflix, videoland etc). Ik houd ook wel van een goeie bass.

Mijn budget is niet al te ruim, dus ben wel op zoek naar iets betaalbaars. Maar ik wil ook niet al te krap kijken en ervaringen en adviezen van bokkers mogen dus wel in verschillende prijsklasse.

Kunnen jullie mij adviseren?

Nielojram

Berichten: 7834
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:48

Ik weet niet wat je budget is, maar ik had zo'n zelfde vraag. Uiteindelijk voor deze onkyo gekozen.

Kunnen 8 speakers op, wifi, bluetooth, noem het maar op.
Ik heb de boxen erbij via marktplaats gekocht, heb nu voor twee B&W' s en achter Wharfdale, en een center van Dali.

De onkyo was toen 500 euro, en de boxen heb ik totaal 150 euro voor betaald. Het is even een uitgave, maar na alle ellende van samsoep, soniet enzo gelukkig voor een echt geluidsmerk gegaan, en je hoort het, ben nog steeds heel bij met mijn buren-ruzie installatie. Ohja, en een must, goed speakerdraad..

Afbeelding

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Goeie geluidsset voor tv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 13:56

Thnx! Ik ga me er eens in verdiepen! Bluetooth is wel lekker...heb nu een of ander china bluetooth ontvangertje aan mn stereo toren hangen en via daar mn apparatuur gekoppeld....

Had zelf de Trust GXT 658 Tytan gezien. Ziet er netjes uit maar is goedkoop dus dan twijfel ik weer....door die goedkope prijs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:58

Als je eens tijd hebt zou ik eens bij een zaak als Hifi-Klubben langsgaan, maar Correct heeft ook wel aardige opstellingen staan.

Als wij ooit geld over hebben gaan we voor een B&O installatie waarschijnlijk. Maar dan moet je wel serieus geld meenemen :+ en dat hebben we voorlopig nog niet.

B&O biedt ook speakers aan met wandpanelen die echt mooi zijn :+: en geluid geven <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-18 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:00

Echt goed geluid is natuurlijk heel erg persoonlijk, en nog veel meer budget afhankelijk. Wij hebben een set van Focal staan die we steeds hebben uitgebreid omdat het een flinke uitgave is om in één keer te doen. We begonnen met twee staande speakers en een Denon receiver en daar is over tijd een center, twee achterspeakers en een subwoofer bijgekomen. Verder uitbreiden of voor een duurdere set gaan heeft in ons huis nu weinig zin omdat de ruimte akoestisch niet fantastisch is. En om nou m'n wanden en plafonds te gaan verbouwen dat gaat me te ver (m'n vriend zou het zo doen trouwens, het is echt een beetje zijn hobby).

Wij zijn toen naar Hifi Stassen gereden, als je van tevoren belt met je budget en wat je ongeveer zoekt dan zetten zij alles klaar en is het een kwestie was luisteren wat jij het mooiste vindt (en ook wat je nog oke vindt om in je woonkamer te hebben, niet alle speakers zijn even fraai). En vergeet inderdaad niet een budget vrij te houden voor de kabels, die krengen zijn duur!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Goeie geluidsset voor tv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 14:56

Jaaa conrad heb ik al aan zitten twijfelen. Maar de kabels zijn inderdaad echt erg belangrijk. Daar ben ik wel al achter! T liefst gebruik ik ook altijd goeie dikke kabels....