Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
peach2001 schreef:De enige verplichting zijn die voor restafval en gft. De gft hoef je volgens mij niet een minimum aantal keer te laten legen en die is gratis. Restafval is meestal is van minimaal 6x per jaar ofzo x 6 euro gemiddeld dacht ik per keer + je afvalkosten bij de gemeente óf een totaal bedrag voor het hele jaar. Dus ik zou terug gaan naar je minimum in het eerste geval en het dan gewoon blijven proberen bij ze. De rolcontainer mag je er gewoon bij hebben, dat gaat via een ander. Zo deden wij dat ook. Informeer even bij de gemeente wat als je zelf gaat scheiden + afvoeren en je alleen de minimaal verplichte bakken afneemt.
Maiske schreef:peach2001 schreef:De enige verplichting zijn die voor restafval en gft. De gft hoef je volgens mij niet een minimum aantal keer te laten legen en die is gratis. Restafval is meestal is van minimaal 6x per jaar ofzo x 6 euro gemiddeld dacht ik per keer + je afvalkosten bij de gemeente óf een totaal bedrag voor het hele jaar. Dus ik zou terug gaan naar je minimum in het eerste geval en het dan gewoon blijven proberen bij ze. De rolcontainer mag je er gewoon bij hebben, dat gaat via een ander. Zo deden wij dat ook. Informeer even bij de gemeente wat als je zelf gaat scheiden + afvoeren en je alleen de minimaal verplichte bakken afneemt.
Zo gesteld bij ze en dan moet ik nog steeds die 600 euro betalen of ik nu iets laat ledigen of niet.
Dit is een centen kwestie voor hun en voor mij inmiddels ook, hoewel ook die smerige bakken uit mijn tuin wil natuurlijk.
peach2001 schreef:Wat je evt. zou kunnen doen nog, is met de huidige afvalverwerker zelf om de tafel gaan zitten. De gemeente haalt het doorgaans niet zelf op maar heeft een contract met een verwerker. Wellicht kun je bij hun een rolcontainer afnemen etc en kunnen zij de kliko's opslaan. Als de gemeente ze toch betaald en jij de gemeente betaald... Zou in principe niets uit hoeven maken dan toch?
Ibbel schreef:Jij hebt twee bedrijven ingeschreven op een woonbestemming. Als jij de gemeente gaat 'pesten' gaan zij jou terugpakken en je vertellen dat je die bedrijven daar qua bestemmingsplan niet mag hebben. Een bestemmingsplanwijziging kost veel geld áls de gemeente daar al in mee wil.
Moraal van het verhaal: bezint eer ge begint, sla je dierenvoer op in je kliko's of doe er iets anders nuttigs mee (slow-feeders van bouwen oid), betaal je reinigingsrechten aan de gemeente, dump al je afval ongescheiden in je commerciele container en maak geen slapende gemeentehonden wakker.
eldie schreef:Je staat ingeschreven op een woonbestemming maar hebt 2 bedrijven. Nu verwacht je dat de gemeente jouw afvalprobleem zo goedkoop mogelijk oplost. Neem je verantwoordelijkheid voor jouw afval en huur gewoon een container bij een bedrijf. Daar zijn veel mogelijkheden in en in verhouding niet eens zo duur. Kost dan ook geen gemeenschapsgeld.
Ibbel schreef:Jij hebt twee bedrijven ingeschreven op een woonbestemming. Als jij de gemeente gaat 'pesten' gaan zij jou terugpakken en je vertellen dat je die bedrijven daar qua bestemmingsplan niet mag hebben. Een bestemmingsplanwijziging kost veel geld áls de gemeente daar al in mee wil.