Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Suzanne F. schreef:Heb je al andere poort gebruikt? Er staat dat je hem via USB 3.0 hebt aangesloten.
Anders op een andere laptop of pc proberen. De aansluiting goed schoonblazen, misschien zit er stof in?
Anders via een hub proberen?
Suzanne F. schreef:Dat is zo'n USB splitser, waar je van 1 poort meerdere poorten kan maken.
Maar als hij het bij de andere poorten en op andere laptops ook niet doet wordt het moeilijk.
Century schreef:Als je hem via USB 3.0 hebt aangesloten, heb je daar mogelijk een driver voor nodig. Het kan zijn dat hij hem dan gewoon weer ziet.
LoveUggs schreef:Century schreef:Als je hem via USB 3.0 hebt aangesloten, heb je daar mogelijk een driver voor nodig. Het kan zijn dat hij hem dan gewoon weer ziet.
Ik kan zo snel niet vinden wat ik mij moet voorstellen bij een driver.
Ik heb wel even gekeken naar waar ik een eventuele recovery kan doen maar ik word niet vrolijk van de prijzen die erbij staan.. Is dat werkelijk zo duur?
xPabloBokt schreef:Okay ik heb het nog even aan mijn vriend gevraagd, die is ICT'er van beroep. Die zegt dat er waarschijnlijk iets mis is met de behuizing van je schijf of de schijf zelf.. ben bang dat je dit met drivers niet kunt oplossen
Dat wordt toch naar een winkel om ernaar te laten kijken.
Choiix schreef:@Century: Windows 10 heeft drivers voor USB3 ingebakken. Overigens installeer je dan geen driver voor de schijf maar voor de USB3-controller.
Choiix schreef:Kan 2 dingen zijn, aangezien de schijfbehuizing zelf nog herkend wordt EN de harde schijf nog draait:
-De eerste sectoren van de harde schijf zijn qua inhoud beschadigd. Data staat er nog wel op maar is niet te vinden. Oplossing: Bijvoorbeeld het gebruik van de tool GetDataBack for NTFS. Aanschaf doet even pijn (en ja hij is ongetwijfeld illegaal te vinden maar ik ga je niet vertellen waar ). Met de quick scan zal hij de NTFS-structuur kunnen herstellen. Lukt dit niet kan je altijd een full scan doen maar die kan rustig een nachtje duren.
-Of: De schijf is fysiek beschadigd. Dan werkt zelfs GetDataBack niet meer. Aangezien de schijf nog wel draait gok ik dat het eerste het geval is. Mocht de schijf wel echt stuk zijn, ja, datarecovery is behoorlijk duur.
Mijn advies is echt GetDataBack. Heb menig schijf daarmee weer aan de praat gekregen!
@Century: Windows 10 heeft drivers voor USB3 ingebakken. Overigens installeer je dan geen driver voor de schijf maar voor de USB3-controller.
Overigens: Schijf wordt prima herkend, het is die 931,51 GB "Onbekend" schijf (Schijf 2) onderin Alleen de partities erop zijn nu onzichtbaar. Ga aub niet daar met rechtermuisknop op staan en voor Initialiseer schijf kiezen, dan ben je de inhoud kwijt!
LoveUggs schreef:Super bedankt voor je berichtje! De schijf word dus toch wel herkent? Maar er gaat iets mis ergens.. Ik ga er morgen nog even naar kijken.
Als ik mijn andere harde schijf koppel dan staat hij netjes in het bovenste rijtje op de 2e foto. Deze zag ik daar niet bij staan.. vandaar dat ik dacht dat hij hem daar dan weer niet ziet..