Waar playstation 4 kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 16:31

Hallo mede bokkers,

Ik zit een beetje met een dilemma, althans...kan je dit dilemma noemen? Ik wil binnenkort graag een playstation 4 kopen. Maar ik weet het niet zo goed, 2e hands of nieuw? En als ik hem nieuw koop.....waar ga ik hem dan kopen? Er zijn zoveel keuzes en ik zie door de bomen het bos niet meer....

Al lange tijd heb ik een ps3 gehad. Ben nooit zo heel erg van het gamen geweest. Als ik 1 uurtje in de week speelde was het veel. Dus nooit echt de behoefte gehad om een nieuwe console te kopen. Nu game ik de laatste weken echt heel veel, soms hele dagen. Speel veel GTA V en die wordt al lang niet meer geupdate op de ps3. Daarnaast merk ik dat veel games die uitkomen en die me gaaf lijken om te spelen niet meer uitgebracht worden voor de ps3. Daarom overweeg ik om een ps4 te kopen.

Maar, het valt me op dat de ps4 tweedehands nog best aan de prijs is. Vaak zie ik dat je nog wel rond de 300 euro betaald en dan maar 2 of 3 games en een 2e controller er bij hebt. Vaak heb je dan geen garantie meer, de games moet je het ook maar net mee treffen dat je ze leuk vind en die 2e controller is eigenlijk het enige voordeel. Terwijl ze nieuw, met garantie soms een game pack en dan wel maar 1 controller ook rond de 300 zijn.

En dan nog, nieuw....ik heb geen idee waar ik hem wil kopen. Speelgoed winkels heb ik het niet zo op....en mediamarkt ben ik niet zo een fan van. Geen idee waarom, maar nooit wat mee gehad. Coolblue spreekt me altijd aan en weet ik van dat ze donders goeie service hebben. Voor het gevoel vind ik het wel altijd leuker om zo een aankoop in de winkel te gaan halen.

Maar nu de vraag, wat hebben jullie gedaan, zouden jullie doen of zouden jullie absoluut niet doen? Wat is jullie advies? Ik ben bnieuwd en zou zeggen brand los haha!

Anoniem

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:39

Wij hebben er twee en beiden via bol.com gekocht. Zou sowieso voor de PS4 pro gaan die is meer toekomst bestendig dan de slim of de gewone :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 16:41

Hmmm, bol.com is ook nog wel een optie om eens te kijken inderdaad. Maar wat is het verschil tussen de slim en de pro? Ik dacht dat het enige verschil namelijk de 4k ondersteuning was. Of is er meer verschil tussen de consoles?

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:42

Mijn vriend heeft hem via een vriend gekocht, dus tweedehands. Maar een controller was al binnen 2 maanden kapot. Dus ik zou niet zo snel meer voor tweedehands gaan.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:42

Hanafubuki schreef:
Wij hebben er twee en beiden via bol.com gekocht. Zou sowieso voor de PS4 pro gaan die is meer toekomst bestendig dan de slim of de gewone :)


En ondersteund 4K games wat bij een 4K tv echt een hele andere beleving van gamen is :) echt een dik pluspunt!!

Ik zou hem hoe dan ook nieuw kopen en niet 2dehands. Hij zal maar een opdonder hebben gehad of verkeerd geplaatst zijn geweest in t verleden (denk aan afgesloten tv kasten waarbij de ventilatie niet tot zn recht komt).

Succes met de keuze :) wie weet komen ze binnenkort ergens in de aanbieding.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:52

Tweedehands zou ik ook niet zo snel doen..
Ik heb hem in de aanbieding bij een speelgoedwinkel gekocht en geen momemt spijt van gehad.
Al heb ik gewoon de ps4 slim omdat ik ook niet altijd evenveel game..

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:53

Ik zou ook voor een nieuwe gaan. Game Mania heeft vaak aanbiedingen.

Zelf heb ik de “gewone” ps4. Heb toch geen 4K tv, en die zal er waarschijnlijk ook niet komen voordat er ooit een ps5 komt :+

Je weet wel dat je met de ps4 geen gratis ps+ meer hebt he? Met de ps3 kon je gewoon online met vrienden spelen, nu heb je daar een ps+ abbo voor nodig.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 17:09

Bij mij is het gamen tot nu toe ook wel echt in vlagen geweest idd, dus ben benieuwd of dat nog steeds zo is of dat ik nu wel bezig blijf hahaha.

Maar mijn voorkeur neigde ook al naar nieuw, als ik de reactie's zo lees gaat dat hem denk ik ook wel worden. Zelf neig ik ook niet zo naar de pro omdat ik verwacht dat het nog heeeeeel lang gaat duren voor ik een 4k tv ga hebben. Maar als het echt beter is qua specs etc zonder dat je de 4k gebruikt dan is het het overwegen misschien nog wel waard.

Dat van het online spelen wist ik niet, kleine tegenvaller.....maar goed, ps+ kostte geloof ik ook "maar" 60 euro per jaar ofzo toch?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:13

Vergeleken met een ps3 is het sowieso al een stuk beter :o

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:14

Wij hebben hem gekocht bij de wehkamp, niet vergeten dat je wel nog een online kaart erbij moet kopen. Anders is GTA behoorlijk saai vind ik.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:25

Wij hebben een ps4 slim gekocht in december bij de mm. Rond de feestdagen zijn ze altijd wel ergens in een mooie actie.

Deze was nog geen 300 euro

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 17:26

Ohjaaa, Wehkamp bestond ook nog.....al weet ik hoe ze bij DHL met de ps4's om gaan.....dan heb ik al zo iets van laat maar met het Wehkamp gebeuren haha. Maar goed, voor t zelfde geld is dat bij PostNL hetzelfde.

Ik heb al eens vergelijkings video's zitten kijken van de PS4 en PS3, dan is de 4 echt n stuk beter idd.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:22

ik heb laatst de slim voor mijn man via bol.com besteld. Wij hebben geen 4k tv en hij is geen diehard gamer, ik vond het zonde om zoveel extra geld neer te leggen. Daarbij ging hij van een PS2 naar een PS4, die overgang was groot zat hahaha

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:27

De PS4 Pro ondersteunt inderdaad 4k, maar is geen console voor native 4k. Hij rekt het beeld op en vormt deze vervolgens tot het lijkt op 4k. Als je echt native 4k wilt, moet je voor de Xbox One X gaan. Maar goed, dat was je vraag niet.

Ik zit in hetzelfde schuitje. Twijfel zelf tussen Xbox One X en PS4, met momenteel een lichte voorkeur voor Xbox. Ik ga de console bij de Mediamarkt halen. Sowieso omdat ik dat een fijne winkel vind, en omdat ik nog cadeaubonnen heb liggen.

Je zou ook kunnen kijken bij echte gamewinkels zoals Nedgame of Game Mania.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:35

Koop geen tweedehands mits het van een (goede) bekende is.
Controllers nooit tweedehands kopen, die slijten toch vrij snel vind ik.

Al zou ik overigens altijd voor nieuw gaan, dan heb je garantie en weet je wat je in huis haalt.
En als ik het zo lees, kan je het beste voor een slim gaan.
Pro heeft voor jou geen meerwaarde, behalve dat hij duurder is.

En ik zou hem in een winkel halen. Heb namelijk het geduld dan niet om te wachten op levering :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:38

Tja, ik dacht slim een tweedehands Xbox te kopen, helaas opgelicht. Gelukkig maar voor de helft van de prijs, maar toch zuur. Volgende keer dat ik weer een ingeving krijg wordt het toch echt een nieuwe.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 20:53

Haha jaa de overstap van ps2 naar ps4 lijkt me helemaal groot en ook zeker de moeite wel waard!

Als ik dat verhaal hoor van het uitgerekte 4k scherm, om het zo maar even te noemen. Dan heb ik al helemaal mijn twijfels. Al zit een 4k tv voorlopig toch ook nog niet in de plannint. Nedgame en GameMania heb ik ook aan zitten denken. Maar toch heb ik meer mijn twijfels over datsoort zaakjes. Zo ogen niet zo heel stabiel en professioneel en zou wel bang zijn dat ze over de kop gaan ofzo en dan zit je ook.....

Denk dat mijn keuze voor nieuw nu echt wel vast komt te staan ongeveer als ik alle verhalen lees. Ook nog even wat reviews daarover zitten lezen enzo.

Zelf heb ik trouwens ook nooit het geduld als ik datsoort dingen bestel op internet. Ik zit bij wijze van dan de hele dag op de deurmat net achter de deur te wachten. Ik ben daar zoooo slecht in hahaha

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:00

Online kopen doe ik ook niet meer aan met zulke dure spullen. Laatste keer dat ik dat deed was met een duur horloge, en die was foetsie. Nooit gezien. Gelukkig wel mijn geld teruggekregen.

Mediamarkt heeft trouwens problemen met het leveren van de PS4 Pro. Zowel in de winkel als online was hij niet meer te verkrijgen. Heb even nagevraagd en ze weten niet wanneer ze weer de PS4 kunnen leveren, dat hangt af van de leverancier.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 21:07

Jaaa, dat vind ik met zulke dure dingen ook het nadeel. En als je soms die video's ziet hoe ze er bij de post mee om gaan. Dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Heb zelf bij DHL gewerkt en heb daar ook PS4's letterlijk naar de bus zien vliegen. Zou het niet fijn vinden als dat mijn ps4 is.

Wat apart dat hij zo slecht leverbaar is, zeker aangezien het geen nieuwkomer is volgensmij. Dan zou ik die leverproblemen niet zo raar vinden....maar nu zo nog....apart

emma525

Berichten: 2517
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:11

Er zijn vaak ook wel leuke combi-deals met de ps4. Anders kan je altijd nog eens een gamemania instappen en daar vragen of de nedgame. Deze winkels hebben vaak ook wel 2de hands console en geeft misschien net wat meer zekerheid dan los op marktplaats.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:04

Ik heb de ps4 gewoon bij de Mediamarkt gehaald.

Verschil tussen slim en Ps4 pro is niet alleen de 4k resolutie maar ook de framerate en opslag.
Een ps4 pro laat het beeld veel soepeler verlopen dan een slim.(ervaring mee, vriendin van mij heeft een slim en daar zagen games er toch slechter op uit dan op de pro)

Je zou ook voor een gewone ps4 kunnen gaan. dus geen slim of pro. Die hebben genoeg opslag. Een slim zit vrij snel vol qua geheugen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:09

Zo'n dingen kopen wij nooit tweedehands, we hebben alle generaties hier staan.

Wij hebben de PS4 vorig jaar op Black Friday gekocht, was echt een giller die prijs! Ook via Bol.com, maar wij kopen bijna alles via Bol.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:15

Wij hebben de slim en met een externe harde schijf echt prima betreft opslag..

ben ik trouwens die enige die nu reclame te zien krijgt over PS4 via mediamarkt :+

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:16

Wij hebben geen 4K tv (maar die gaat op niet al te lange termijn wel aangeschaft worden) maar wel 2 ps4's in huis, een gewone en een pro. En ondanks dat ze dus allebei niet op een 4K zijn aangesloten merk je heeeeeeel veel verschil!! Kwaliteit van de pro is echt een heel stuk beter, zowel grafisch als qua stabiliteit. De gewone ps4 trekt het met de games die nu uitkomen niet zo heel goed meer, heeft af en toe best wel een lag, maakt een hoeveelheid lawaai bij 'zware' games en heeft niet zo'n fantastische framerate. De gewone loopt nog wel eens vast op een game maar de pro nooit. En qua resolutie echt een GIGANTISCH verschil wat mij betreft. Vind het gewoon oprecht 'lelijk' om naar te kijken als ik weer eens op de gewone ps4 bezig ben na een tijdje met de pro bezig te zijn geweest.
Ze zijn allebei even oud en even zuinig mee omgegaan dus het is echt het verschil pro/gewoon wat het hem hier doet.

Heb er nu dus echt heel veel spijt van dat ik toen geen pro heb aangeschaft, dus ik zou over je keus wel/geen pro toch even goed nadenken. Moet er wel bij zeggen dat wij hier allebei behoorlijke game fanaten zijn en zo goed als dagelijks gamen waardoor dit voor ons ook echt heel veel uitmaakt. Als jij er een keer 2 uurtjes per week mee bezig bent of niet zo'n "echte gamer" bent zal dat voor jou wellicht wat minder uitmaken.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waar playstation 4 kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:18

Wij willen ook een tweede PS4, met Black Friday maar eens de aanbiedingen voor de pro in de gaten houden dan. :D