[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 17:59

Ik kon wel huilen toen ik vanochtend in het huis kwam en zag hoe de timmerman de vensterbanken had gemaakt :') Hij dacht dat er in de breedte niks af hoefde. Bij deze foto zie je goed de oude en de nieuwe := De nieuwe had er gewoon net over moeten vallen. Dus hij kon alles er weer afhalen en opnieuw gaan doen.

Afbeelding

En het laminaat leggen gaat goed voor de eerste keer, alleen nu kom ik bij de hoekjes :=

Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:05

Het laminaat zat vast in dozen? Doos gebruiken om een mal te maken voor de hoekjes, kun je lekker op tekenen en in knippen zonder dat er echt iets fout gaat, en daarna de mal overtrekken op het laminaat.

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:38

Ergens wel zonde van die mooi brede vensterbanken.
Ik zou de onder- en zijkanten aftimmeren in het zelfde materiaal zodat je een soort van zwevende plank krijgt.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 09:51

Hilary schreef:
Het laminaat zat vast in dozen? Doos gebruiken om een mal te maken voor de hoekjes, kun je lekker op tekenen en in knippen zonder dat er echt iets fout gaat, en daarna de mal overtrekken op het laminaat.


Ohhh dat is een goede! :D waarom kom ik nooit zelf op dat soort ideeen :')


DubbelDun schreef:
Ergens wel zonde van die mooi brede vensterbanken.
Ik zou de onder- en zijkanten aftimmeren in het zelfde materiaal zodat je een soort van zwevende plank krijgt.

Onze woonkamer is niet super groot en de vensterbanken staken zoveel de woonkamer in! Aan de zijkanten komen nog die stickers in dezelfde kleur.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 11:01

Wij zijn aan het rond kijken voor de voortuin, prijzen opgevraagd etc. Maar wordt toch wel heel erg duur voor de voortuin. Dat vind ik het niet waard, en met die prijzen is het nog niet helemaal naar mijn zin :+

Nu denken we eraan om alles maar gewoon vol te gooien met grind in plaats van alleen de oprit. Wel een pad met tegels van de straat naar de voordeur. En dan een paar grote leuke potten met planten erin.
Nu lees ik alleen overal dat je voor de oprit gebroken puin eronder moet laten leggen. Is dit echt noodzakelijk? We willen een klein laagje zwart zand weghalen. Onze 'tuinman' zegt dat er witzand onder moet.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:07

Volgen mij krijg je zonder puin eronder al snel grote kuilen

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:20

Puin is voor de stabilisatie en om het water weg te laten lopen.
Hetzelfde bereik je met worteldoek, dan grindplaten en daar grind in storten.

Afbeelding
Door met verschillende soorten/kleuren grind te werken kun je een leuke 'stenen' tuin maken die toch snel water afvoert. In kombinatie met mooie grote stenen en leuke potten/planten.

Denk er wel bij na dat de potten waarschijnlijk 's winters (met strenge vorst) binnen moeten staan. niet alleen om te zorgen dat de potten niet kapot vriezen, maar ook de planten die er in zitten ;)
Die kunnen erg zwaar zijn en je moet er ook net de ruimte voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:22

Ik zou geen puin eronder leggen maar van die platen met gaatjes er in. Lijkt een beetje op rubber deurmatten maar dan speciaal voor grind.

Edit; Dubbeldun post er net een foto van.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 13:50

DubbelDun schreef:
Puin is voor de stabilisatie en om het water weg te laten lopen.
Hetzelfde bereik je met worteldoek, dan grindplaten en daar grind in storten.

[ Afbeelding ]
Door met verschillende soorten/kleuren grind te werken kun je een leuke 'stenen' tuin maken die toch snel water afvoert. In kombinatie met mooie grote stenen en leuke potten/planten.

Denk er wel bij na dat de potten waarschijnlijk 's winters (met strenge vorst) binnen moeten staan. niet alleen om te zorgen dat de potten niet kapot vriezen, maar ook de planten die er in zitten ;)
Die kunnen erg zwaar zijn en je moet er ook net de ruimte voor hebben.


Dank je wel voor de tips! Mijn ouders hebben antraciete potten van plastic (lijkt net steen) met palmboompjes die staan heel het jaar buiten :+

Er ligt nu zwart zand in de tuin. Er moet wel een laagje uit. Zouden jullie daaroverheen dan gewoon worteldoek + matten en grind leggen of eerst nog een beetje witzand op de zwarte grond?

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:31

Ik zou er niet iets uit gaan halen om er vervolgens weer iets overheen te gooien. Als je nu de hoogte hebt zou ik het zo mooi laten. Grind is ook behoorlijk zwaar, dus dan zakt het ook nog iets in.

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:23

Juist tegen het verzakken hebben wij puin moeten plaatsen onder de parkeerplaats.
Bij ons is er dus klei uitgegraven, daarop puin gestort en toen zand erop en bestraat.

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:43

Het ligt er ook aan hoe stevig de ondergrond is en hoe zwaar het materieel wat er overheen gaat.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 16:27

Volgens mij hebben wij nog een aantal zakken puin staan van de verbouwing, en resten gebroken tegels. Zou dan ook kunnen? :+ :')

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:33

Als je het 's nachts doet en tegen niemand zegt :D Officieel mag je geen puin storten zonder schoon-verklaring nl :)
In sommige gemeenten mag het helemaal niet meer.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:18

Ga je de voortuin als parkeerplaats/oprit gebruiken dan zul je wel wat stevigers zoals puin moeten gebruiken, als ondergrond.

Die matten zijn er trouwens ook in verschillende kwaliteiten en kleuren. Op de begraafplaats waar ik voor werk liggen vrij lichte, witte matten met wit grind op de wandelpaden. Stijlvol, maar eigenlijk te licht voor de graafmachine.
Op stal liggen zwaardere, zwarte matten met grof zand in de paddocks, die blijven goed vlak.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 21:34

Dank je wel voor de tips. Een stuk gaat inderdaad oprit worden en daar zullen 1 of 2 auto’s op komen te staan.

Vandaag laminaat boven voor het grootste gedeelte gelegd. Alleen nog 4 kleine strookjes.
Had nog nooit een decoupeerzaag vast gehad dus ben heel tevreden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:15

Ligt netjes hoor. Nu de kieren nog afwerken :D

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:21

Wel voor een nette manier gaan hoor, is mijn tip. Je huis ziet er zo mooi uit, een lage graad van afwerking doet het zo weer teniet.
.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 09:39

Ja we gaan muurplinten zetten. Geen plinten op de vloer. Iemand gaf ons de tip om bij de deurkozijnen dan een klein kit randje te zetten in de kleur van je laminaat.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:45

Ik heb dat kit randje ook! Zie je echt niks van.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:53

Ik denk dat ik het direct zou zien :D

Maar ik ben dan ook een pietje precies in die dingen. Tot vervelens toe.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:00

Er zijn ook kozijnplinten voor deurkozijnen te koop. Kant en klaar en overschilderbaar, in alle gangbare kozijnmaten. Of speuren naar andere oplossingen. Er zijn vast professionelere, strakkere oplossingen te vinden dan er een klodder kit er tussen te duwen. Iemand met oog voor detail ziet dat echt wel. De randjes van het laminaat zijn ook niet echt strak.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-08-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88691
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:04

Het is een beetje ongefundeerd om meteen van klodders te spreken. Kit kan heel strak worden aangebracht hoor, net als verf ;)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:07

DubbelDun schreef:
Het is een beetje ongefundeerd om meteen van klodders te spreken. Kit kan heel strak worden aangebracht hoor, net als verf ;)


Het is maar hoe je het opvat.
Ik ben gewend te spreken van een klodder kit, of een klodder verf.
Daar is niets ongefundeerds aan, gewoon Nederlands: een klein beetje van iets dat dik vloeibaar, aldus het woordenboek.

Natuurlijk kan kit heel strak worden aangebracht. Ik zeg ook niet dat dat niet kan.
Alleen vind ik het geen passende afwerking voor een laminaatvloer, wel voor een tegelwand.

Edit: betekenis toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-08-18 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:08

En dan gaat het hout van het kozijn werken en scheurt de kit. Ik zou het niet doen.