Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:49

Iemand enig idee?
Bij themes van de week betaald met paypal. Door een fout paypal account verwijderd. Genoeg geld erop. Maar vraagt nu alleen nog maar om CC, maar heb ik niet. Enig idee waar ik het kan wijzigen?

Of met facturen via je telefoonprovider. Vodafone had dit wle altijd. Nu bij Tmobile

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:12

Afbeelding
Deze foto is gemaakt met de p20 lite ben er zo blij mee

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:52

Hoi!

Ik ben er toch over aan het denken om een nieuwe smartphone te kopen. Helaas heb ik in april (op mijn verjaardag :+ ) mijn Samsung laten vallen voor de zoveelste keer, maar dit keer met heel wat schade. De bovenkant van mijn scherm is helemaal gebarsten en er zit ook een barst door mijn front camera waar ik me mateloos aan irriteer aangezien selfies een lelijke waas krijgen. Ook vind ik hem al aan de trage kant en loopt hij regelmatig vast. Hij is nu een jaartje oud.
Ik heb de Samsung A3 (2017).

Nu was ik online aan het kijken en ik twijfel een beetje of ik voor een Iphone of een Samsung zou gaan. Budget is max 300 euro.
De Iphone SE 32GB past hier net binnen (nu in actie door solden). Of ik ga terug voor een Samsung, de A5 (2017).
De Iphone SE is al wel wat ouder en ik heb al gehoord dat Apple erom bekend staat om oude toestellen geen updates meer te geven oid? Want ik wil nu niet 300 euro betalen om dan volgend jaar weer iets nieuws te moeten kopen.
Is trouwens 32GB voldoende? Ik heb niet super veel apps (instagram, facebook, whatsapp, snapchat, en dan nog een paar andere). Mijn huidige telefoon had 16GB standaard en heb hem uitgebreid naar 32GB met een SD kaartje, en ik heb nu nog 15 GB over. Dus in principe moet 32GB lukken, toch?

De meerderheid van mijn vrienden heeft Iphone dus ik weet ongeveer wel hoe ik ermee moet werken.

Tips en suggesties zijn welkom :D

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:23

xAnthea schreef:
Hoi!

Ik ben er toch over aan het denken om een nieuwe smartphone te kopen. Helaas heb ik in april (op mijn verjaardag :+ ) mijn Samsung laten vallen voor de zoveelste keer, maar dit keer met heel wat schade. De bovenkant van mijn scherm is helemaal gebarsten en er zit ook een barst door mijn front camera waar ik me mateloos aan irriteer aangezien selfies een lelijke waas krijgen. Ook vind ik hem al aan de trage kant en loopt hij regelmatig vast. Hij is nu een jaartje oud.
Ik heb de Samsung A3 (2017).

Nu was ik online aan het kijken en ik twijfel een beetje of ik voor een Iphone of een Samsung zou gaan. Budget is max 300 euro.
De Iphone SE 32GB past hier net binnen (nu in actie door solden). Of ik ga terug voor een Samsung, de A5 (2017).
De Iphone SE is al wel wat ouder en ik heb al gehoord dat Apple erom bekend staat om oude toestellen geen updates meer te geven oid? Want ik wil nu niet 300 euro betalen om dan volgend jaar weer iets nieuws te moeten kopen.
Is trouwens 32GB voldoende? Ik heb niet super veel apps (instagram, facebook, whatsapp, snapchat, en dan nog een paar andere). Mijn huidige telefoon had 16GB standaard en heb hem uitgebreid naar 32GB met een SD kaartje, en ik heb nu nog 15 GB over. Dus in principe moet 32GB lukken, toch?

De meerderheid van mijn vrienden heeft Iphone dus ik weet ongeveer wel hoe ik ermee moet werken.

Tips en suggesties zijn welkom :D


Wat denk je van de A6? Die is van dit jaar.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:18

Hier sinds een kleine week toch de Huawei P8 Lite in huis. Erg blij mee! Besef nu des te meer hoe 'op' mijn Samsung was, wat een luxe om nu plots een hele dag door te komen met de batterij en geen telefoon meer die 10x per dag vastloopt of uit valt :+

Tot nu toe vind ik hem trouwens ook algemeen beter meevallen dan mijn vorige (Samsung A3 2015), terwijl ik die destijds toch echt bijna het dubbele heb betaald. Camera kwaliteit is beter, kan sneller en beter switchen tussen apps, groter scherm met hogere resolutie. Ik ben happy :D

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:05

xAnthea schreef:
Hoi!

Ik ben er toch over aan het denken om een nieuwe smartphone te kopen. Helaas heb ik in april (op mijn verjaardag :+ ) mijn Samsung laten vallen voor de zoveelste keer, maar dit keer met heel wat schade. De bovenkant van mijn scherm is helemaal gebarsten en er zit ook een barst door mijn front camera waar ik me mateloos aan irriteer aangezien selfies een lelijke waas krijgen. Ook vind ik hem al aan de trage kant en loopt hij regelmatig vast. Hij is nu een jaartje oud.
Ik heb de Samsung A3 (2017).

Nu was ik online aan het kijken en ik twijfel een beetje of ik voor een Iphone of een Samsung zou gaan. Budget is max 300 euro.
De Iphone SE 32GB past hier net binnen (nu in actie door solden). Of ik ga terug voor een Samsung, de A5 (2017).
De Iphone SE is al wel wat ouder en ik heb al gehoord dat Apple erom bekend staat om oude toestellen geen updates meer te geven oid? Want ik wil nu niet 300 euro betalen om dan volgend jaar weer iets nieuws te moeten kopen.
Is trouwens 32GB voldoende? Ik heb niet super veel apps (instagram, facebook, whatsapp, snapchat, en dan nog een paar andere). Mijn huidige telefoon had 16GB standaard en heb hem uitgebreid naar 32GB met een SD kaartje, en ik heb nu nog 15 GB over. Dus in principe moet 32GB lukken, toch?

De meerderheid van mijn vrienden heeft Iphone dus ik weet ongeveer wel hoe ik ermee moet werken.

Tips en suggesties zijn welkom :D


Apple geeft juist veel langer updates dan andere merken, meestal zo’n 6 jaar.
Ik heb dit voorjaar ook nog een Iphone SE gekocht en hij bevalt heel goed. Ik heb dan wel 128 gig opslag.
De iphone is wel een veel betere kwallteit dan zo’n goekoper model van Samsung.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:54

M'n p20 lite heeft de straatstenen geknuffeld en daar kon die niet tegen... Foutje.
Nu eens uitzoeken wat handig is of scherm laten maken of een nieuwe.... Balen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:26

Oei balen!
Zn ontmoeting met stenen vond ie niet zo leuk?
Mijn iPhone knuffelt vaak stenen, wonder boven wonder nog niks stuk (wel hoesje en glasplaatje)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:12

Neee dat vond ie niet zo grappig.
Wel hoesje en ook beschermer op het glas maar dat iseen plastic laagje.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:21

Ik ga denk ik de Samsung S9 kopen. Is nu 100 euro cashback. En dan verleng ik mijn abonnement met een sim only. Nooit gedaan eigenlijk een losse telefoon kopen en een sim only. Neem aan dat je gewoon elke simkaart in een losse telefoon kan stoppen? :=

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:31

Zo lang de simkaart het juiste formaat heeft wel!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:00

Op de site staat dat er een nano sim in gaat. Volgens mij zit die nu ook in mijn s7, weet het niet zeker. :') even checken.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:15

Tegenwoordig krijg je een 3 in 1 simkaart. Dan zit er altijd een goede erbij.
Ik heb al jaren simonly met los toestel. Veel goedkoper. Ik zit bij Simyo en dat bevalt goed. Goed bereik en internet en niet duur.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:00

Oh misschien daar even kijken naar sim only! Ik lees bij Hollandse nieuwe dat ze veel spook verbruik hebben. MB's lossen zomaar op. :=

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:51

Daar merk ik tot nu toe nog niet zoveel van bij Holland Nieuwe (4 jaar klant).

Langzaamaan ben ik aan het kijken naar een opvolger voor mijn Sony Z3 compact. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Sony XZ1/2 compact?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:47

Domi_94 schreef:
Daar merk ik tot nu toe nog niet zoveel van bij Holland Nieuwe (4 jaar klant).

Langzaamaan ben ik aan het kijken naar een opvolger voor mijn Sony Z3 compact. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Sony XZ1/2 compact?


Ik heb Sony xz1 sinds twee weken en ben er zeer tevreden over!! Zeer snel en de accu gaat ontzettend lang mee. Bij normaal gebruik was ie aan het eind van de dag nog op zo'n 80%. :oo andere keren rond de 60%. Hij is nog niet leeg geraakt aan eind van de dag.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:41

xAnthea schreef:
Hoi!

Ik ben er toch over aan het denken om een nieuwe smartphone te kopen. Helaas heb ik in april (op mijn verjaardag :+ ) mijn Samsung laten vallen voor de zoveelste keer, maar dit keer met heel wat schade. De bovenkant van mijn scherm is helemaal gebarsten en er zit ook een barst door mijn front camera waar ik me mateloos aan irriteer aangezien selfies een lelijke waas krijgen. Ook vind ik hem al aan de trage kant en loopt hij regelmatig vast. Hij is nu een jaartje oud.
Ik heb de Samsung A3 (2017).

Nu was ik online aan het kijken en ik twijfel een beetje of ik voor een Iphone of een Samsung zou gaan. Budget is max 300 euro.
De Iphone SE 32GB past hier net binnen (nu in actie door solden). Of ik ga terug voor een Samsung, de A5 (2017).
De Iphone SE is al wel wat ouder en ik heb al gehoord dat Apple erom bekend staat om oude toestellen geen updates meer te geven oid? Want ik wil nu niet 300 euro betalen om dan volgend jaar weer iets nieuws te moeten kopen.
Is trouwens 32GB voldoende? Ik heb niet super veel apps (instagram, facebook, whatsapp, snapchat, en dan nog een paar andere). Mijn huidige telefoon had 16GB standaard en heb hem uitgebreid naar 32GB met een SD kaartje, en ik heb nu nog 15 GB over. Dus in principe moet 32GB lukken, toch?

De meerderheid van mijn vrienden heeft Iphone dus ik weet ongeveer wel hoe ik ermee moet werken.

Tips en suggesties zijn welkom :D


Wat betreft je keus voor iphone; daar sta ik volledig achter. Hands down echt het fijnste merk, vind ik dan. Ben je eenmaal aan hun toestellen gewend, wil je nooit meer anders - het gros van de mensen dan haha.

Ik gebruikte een iphone 6s de afgelopen 2 jaar en de jaren ervoor veel verschillende merken gehad, waaronder Samsungs, nokia, sony en ook een iphone 4. En ik blijf elke keer terugkomen bij iPhone. Ik gebruik momenteel een Samsung S7, maar wat een vreselijke telefoon is het toch, brr.. De software van apple werkt in mijn ervaring gewoon zoveel sneller en er zitten veel minder snel 'bugs' in tov android. De S7 is echt zoveel trager met het opstarten van apps, switchen van schermen, schermopnames en ga zo maar door.

Terugkomend op het geheugen; Mijn iphone 6S was met 16GB maar ik merkte dat ik daar na bijna 2 jaar wel een beetje tekort mee kwam, vooral als ik video's en foto's erop liet staan en de nodige apps. Maar ik heb geinvesteerd in een iCloud account waardoor ik tussendoor filmpjes en video's - wat bij mij het meeste ruimte in beslag namen - kon verwijderen en dat werkte perfect. Dus als je ook al niet zoveel apps hebt kom je hier wel prima mee weg en zeker als je voor 32GB kunt gaan.

Ik mag 6 augustus een nieuwe telefoon uitkiezen en dan ga ik voor de 8plus met 64GB. de 264GB was onbetaalbaar, lol maar met m'n iCloud account nu heb ik met 64GB bv echt ruiiiim voldoende. Wat betreft de software updates.. Als ik bv. richting het eind van mijn abbo ging, 2 jaar, waren de meeste niet apple toestellen software-technisch gezien echt toe om vervangen te worden omdat ze met elke nieuwe update steeds meer problemen kregen met het werkgeheugen o.a. Dat vind ik zelf bij iPhone juist veel minder snel het geval. Daar doe je echt jaren mee zonder problemen :)

Maar zoals ik over iPhone praat, praten anderen over samsung of huawei of wat dan ook haha.
Dit is in ieder geval mijn ervaring met iphone en ios alsook andere toestellen met android die ik al gebruikt heb.

Brinta12
Berichten: 141
Geregistreerd: 01-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:39

Iemand ervaring met de Samsung S8 of S9? Ik zit te overwegen een los toestel te kopen met sim only. Het enige waar ik me zorgen om maak is het afgeronde scherm van beide toestellen. Het schijnt snel te breken en een hoesje past er moeilijk over. Iemand hier ervaring mee?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:40


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:48

Brinta12 schreef:
Iemand ervaring met de Samsung S8 of S9? Ik zit te overwegen een los toestel te kopen met sim only. Het enige waar ik me zorgen om maak is het afgeronde scherm van beide toestellen. Het schijnt snel te breken en een hoesje past er moeilijk over. Iemand hier ervaring mee?


Breekt helemaal niet tenzij je hardhandig bent misschien
:+ , en ik heb een hoesje die prima allrs afwerkt.

Zelf de 8+ al een jaar in bezit!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:44

Ik ben maar gewoon voor een iPhone SE 32gb gegaan
Heb nu ene 5s en de maat bevalt me prima, functionaliteit ook prima (toen hij nog niet gaar was ) alleen opslag mag groter , heb nu een 16)
Maar heb er wel een otterbox defender bij besteld ivm mijn trackrecord met telefoons

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:08

1234 schreef:
Domi_94 schreef:
Daar merk ik tot nu toe nog niet zoveel van bij Holland Nieuwe (4 jaar klant).

Langzaamaan ben ik aan het kijken naar een opvolger voor mijn Sony Z3 compact. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Sony XZ1/2 compact?


Ik heb Sony xz1 sinds twee weken en ben er zeer tevreden over!! Zeer snel en de accu gaat ontzettend lang mee. Bij normaal gebruik was ie aan het eind van de dag nog op zo'n 80%. :oo andere keren rond de 60%. Hij is nog niet leeg geraakt aan eind van de dag.


Bedankt voor je antwoord! Ik heb hem inmiddels ook in mijn handen, nadat mijn vorige telefoon niet tegen een val open de stenen kon. Tot nu toe bevalt hij wel

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:13

Leuk! de compact of gewone? Ik vond zelf de compact te klein en dik :P De gewone xz1 is ideaal formaat en lekker dun :D Hier ook nog geen minpunten gevonden. Steeds meer aan gewend. De camera maakt ook ragscherpe foto's.

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:37

De compact, ik houd van kleine telefoons :)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:41

Zijn hier mensen die ervaring hebben met tele 2? Hoe is hun bereik en internetsnelheid?