Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12046
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:45

Marcella schreef:
Hou ten eerste niet van maaltijdsalades maar wat ik doe voor de dagen dat ik weinig tijd heb. Een groot portie macaroni of babi pangpang saus maken en wat er overblijft in porties invriezen. Voor de babi pangpang hoef je alleen nog rijst te koken.

Ik doe dat ook, alleen dan met pastasaus omdat ik macaroni die ingevroren is geweest klef vind.
Maar ik maak ook weleens een grote pan soep of stamppotten en vries die per portie in.
Overigens heb ik ook standaard boontjes, doperwten en broccoli in de vriezer liggen, net als patat.
Zo hoef ik enkel een stukje vlees bij te halen of een pak kaassoufflé's/frikandellen en wat kaassaus erbij te maken.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:46

Wij zitten met zijn 2e aan €280 per maand. Dit is wel incl hondenvoer, kattenvoer, rattenvoer en konijnenvoer :)

lor1_1984

Berichten: 12046
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:54

Ik zit op zo'n €200,- à €250,- per maand, wekelijks komt dat neer op €50,-.
Moet er wel ook andere dingen van kopen al valt dierenvoeding etc bijna volledig onder de uitgaven waar ik een extra bedrag voor heb.
Enkel het blikvoer (5 kl blikjes voor €5,- en 2 zakjes voor €3,60 per week) gaat van het boodschappengeld.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:59

50 euro per week is voor ons prima te doen als we gewoon normaal eten kopen. Konijnen voer valt hier ook niet onder alleen de groente

lor1_1984

Berichten: 12046
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:25

Ik ben alleen. :+
Maar ik eet liever zo nu en dan wat luxer (of laat bezorgen) dan dat ik voor mijn gevoel op een houtje moet bijten.
Daarentegen rook ik niet, drink ik zelden alcohol, ik ga weinig-niet uit eten en haal weinig A-merken dus dat compenseert ook weer wat. :)

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:46

Zit totaal incl. kat op de 100-120 euro per maand, maar ik hoef geen groente of fruit of aardappelen te kopen dit teel ik zelf op de moestuin. Heb voor nu nog een bakje pruimen in de koelkast liggen en een bakje aalbessen in de vriezer. En er komen nog een paar frambozen (die gelijk opgesnoept worden), bramen veel, peren en een paar appels. Voor de rest heb ik ook nog meloenen in de kas (plastic van de Aldi), maar dat is een eerste keer en verwacht ik niet veel van.

Stamppot doe ik ook vaak grotere porties maken om in te vriezen. Heb alleen voor nu verse boerenkool in kleine porties ingevroren 1 persoons maaltijd. Binnenkort maar eens koolraap zaaien en eens gaan kijken of je dat kan inmaken en anders gewoon maar als stamppot zijnde inmaken.

Heb nu ook al een paar potten aardbeien jam en 1 pot aardbeien/aalbessen jam zelf gemaakt staan.

In plaats van vruchtenyoghurt koop ik nu ook blanke yoghurt en doe een schepje eigen gemaakte jam doorheen. Scheelt toch al 50 eurocent per week weer.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:50

Hier ook 200 per maand ongeveer, tussen de 40/45 per week voor 2.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:24

Ik ben vanaf deze maand eens echt op de cent aan het bijhouden wat ik precies uitgeef aan boodschappen.
Best lastig, want ik koop graag groot in. Zo heb ik flink gebruik misbruik gemaakt van de Vivera Coop actie, waar ik al zeker 30 euro aan kwijt ben deze maand, maar wel zo’n 50 euro op heb bespaard, en waar ik máánden mee doe..
Normaal zit ik rond de 100 tot 150 euro per maand voor twee personen. Dat kan binnenkort best iets lager gaan uitvallen omdat ik veel uit eigen tuin eet en mijn eigen brood en heel veel ander spul weer zelf maak.

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:45

Wij moeten ook weer fanatiek bezuinigen want we gaan in februari 3 maanden reizen met 2 volwassenen en 2 kids ( mits toestemming leerplicht)

Wij doen nu voor ongeveer 300-400 per maand boodschappen inclusief luiers,doekjes,kattenvoer en konijnenvoer+zaagsel enz..

Ik merk wel dat we steeds makkelijker worden en dat het bedrag steeds hoger wordt… We willen terug naar max 60 per week inclusief alles.

Wij eten geen luxe dingen, biologisch enz.. gewoon simple dingen.. wel wordt er hier heel veel fruit, en rauwkost gegeten wat best prijzig is..

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:16

Ik koop bepaalde producten altijd biologisch zoals honing en eieren en als ik de optie heb koop ik producten vegan zoals mayonaise. Ook zo min mogelijk producten in plastic dus altijd de glazen variant.

Probeer goedkoop maar zeker bewust boodschappen te doen, heb ook niet het idee dat ik daardoor meer uitgeef

lor1_1984

Berichten: 12046
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:09

Ipv €10,65 heb ik vandaag €3,15,- afgerekend bij de dierenwinkel.
Had zoveel punten gespaard met mijn klantenkaart dat ik vorige week een tegoedbon van €7,50 kreeg. :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:53

Leuk!

Hier over de weekbudget heen maar ook veel voorraad gehaald bij de AH zoals biologische diksap. Dat is duurder dan de gewone maar zonder toegevoegde zooi en biologisch.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:47

Maanlicht schreef:
Dank jullie wel voor de tips! We eten niet elke dag vlees, maar er is nog wel winst op te behalen inderdaad. De maaltijdsalades en pizza's eten we eigenlijk vooral ivm tijdgebrek, alleen die krengen zijn soms al 6 euro per stuk. Misschien toch ook maar meer maaltijden invriezen.

Of flink wat inslaan als er een aanbieding is? Als je genoeg ruimte hebt in je vriezer?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:48

briitje schreef:
Kan iemand vertellen wat de stappenteller inhoud ? Of moet je daar regelmatig voor bij etos komen?
Zijn er ook mensen die profijt hebben van euro sparen ?



Niemand die aan euro sparen doet ?

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 05:53

briitje schreef:
briitje schreef:
Kan iemand vertellen wat de stappenteller inhoud ? Of moet je daar regelmatig voor bij etos komen?
Zijn er ook mensen die profijt hebben van euro sparen ?



Niemand die aan euro sparen doet ?


Een vriendin van mij doet dat (dat is oa van optimel enzo toch?) en die hoor ik er wel regelmatig over dat ze daardoor leuke acties heeft

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:40

briitje schreef:
briitje schreef:
Kan iemand vertellen wat de stappenteller inhoud ? Of moet je daar regelmatig voor bij etos komen?
Zijn er ook mensen die profijt hebben van euro sparen ?



Niemand die aan euro sparen doet ?


Jawel ruim 1000€ aan punten!

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:53

Nee eurosparen zegt mij niks maar als het zuivel is valt het af.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:56

furious schreef:
Nee eurosparen zegt mij niks maar als het zuivel is valt het af.


Op Mona bv staat een code
Die vul je in op je account, en dan spaar je bij elke code 5€. Daar kan je leuke producten mee sparen etc .

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70548
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:04

Ik heb er half naar gekeken maar het is de moeite waard?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:35

Is het altijd alleen maar korting of ook gratis acties?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:38

briitje schreef:
Is het altijd alleen maar korting of ook gratis acties?



Korting voor zover ik weet, ik heb er wel eens naar gekeken maar over het algemeen is het korting die je ook met een beetje zoeken op internet kan vinden. Dat is de reden dat ik er niet aan doe.

Ik hoop dat ik het mis heb, dan begin ik er vandaag nog aan :)

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:10

Heel soms is het ook alleen punten inleveren. Maar dat zijn vaak maar kleine dingen zoals een kaartje van greetz voor 2,5 punt ofzo

lor1_1984

Berichten: 12046
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:22

Die optimel eurosparen is vooral fijn als je zowiezo al geregeld optimel/mona in huis haalt.
Ik gebruik de euro's vooral om een kennis met weinig inkomen van mij een goedkoop dagje uit te bezorgen, die is met zijn gezin oa naar het Dolfinarium geweest en betaalde ong de helft vd entreeprijs.
Kinderkaartjes zijn soms gratis na inleg vd optimel euro's, scheelt toch weer als je met meer kinderen op pad gaat. :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:52

De dingen Die ik er interresant van zou vinden kan ik idd sowieso elders online ook voor de “aanbiedingsprijs” van eurosparen vinden
En Ik gebruik sowieso vrijwel geen producten meer waar ze op zitten
Scheelt weer

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:10

Ik ga hier ook weer even wat actiever meelezen. Vorige maand hebben mijn man en ik 350 euro uitgegeven aan boodschappen en komen deze maand dus tekort op onze gezamenlijke rekening -O-
Ik moet wel zeggen dat daar boodschappen bij zaten voor barbecues voor 2 keer 15 man.
Maar ook op normale weken mag ik wel wat meer gaan opletten met boodschappen doen.