ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 10:11

Over 2 maanden gaat hier de verbouwing van de benedenverdieping van start en ik ben me aan het oriënteren op de verf voor het schilderen nadien. Het gaat eigenlijk om 2 situaties waar ik me op wil richten.

- er lopen hier 2 redelijk grote harige honden rond die niets liever doen dan zich uitschudden na een regenwandeling. Hoewel ik dat probeer te beperken tot de gang (Die ook meegeschilderd moet worden overigens) lukt dat niet altijd. :+ Daarnaast zal er hopelijk vanaf oktober een kleintje hier in huis zijn, die ongetwijfeld in de loop der tijd ook met vieze handjes een keer de muren zal knuffelen of misschien zelfs op een onbewaakt ogenblik met een stift over de muren zal gaan.
- in de keuken komt ook een kook(schier)eiland. Dit zal haaks staan aan de raam, maar er zal een heel klein randje overblijven onder het raam van een paar centimeter hoog (dus tussen vensterbank en kookeiland) Naast die rand komt precies het fornuis en dus een ideale plek om vettigheid te creëren.

Voor beide situaties wil ik goed voorbereid gaan verven zodat ik niet na enkele weken/maanden er achter kom dat ik de muren niet meer schoon krijg (zoals nu het geval is :') )

w.b. de normale muren (honden/kinderen) dacht ik aan een gewone goed afwasbare verf, of zouden jullie ook daarvoor een schrobbare verf kiezen? Zijn vuilspetters van honden en vieze handjes hier of daar voldoende af te wassen op normale afwasbare verf naar jullie idee? Ik twijfel nu om gewoon alles met een redelijk afwasbare verf te doen, hoewel we ook gedacht hebben om bijvoorbeeld de histor clean (of iets vergelijkbaars) gewoon op alle muren te smeren. Iemand daar slimme suggesties in?
Ik heb nu namelijk spachtelputz en dat is gewoon überhaupt niet schoon te krijgen door de structuur dus ik heb echt geen idee wat wijsheid is.

w.b. het randje in de keuken ben ik al vanalles tegen gekomen. Van acrylverf voor deuren op die rand smeren, tot speciale coatings of (hele dure :o ) verf speciaal voor de achterwand van de keuken. Op zich maakt de prijs me niet zo heel veel uit als ik de verf kan beperken tot die rand (dan heb ik namelijk maar een klein beetje nodig), maar ik weet niet of het op zal vallen als de rest van die muur met normale verf geverfd zal worden. Omdat het maar een dun randje (ik schat rond de 6cm) zal zijn neig ik te denken dat dat wel kan, maar andere ervaringen zijn ook wel heel welkom.

Wie kan mij van slimme input voorzien?

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Re: ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:48

Ik heb maar een tip voor je, niet bezuinigen op goede saus(muurverf!) Bijv. Histor Clean is echt heel fijn.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:49

Wij hebben heel ons huis geschilderd met afwasbare verf van sikkens.Met 2 kinderen, 3 katten en een hond leek die investering ons wel waard :D

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:09

Wij hebben de keuken met van die verf, inclusief het stuk rondom de kookplaat en het werkt fantastisch. Zelfs oudere vet- en etensvlekken (tomatensaus, vetspetters) gaan er met wat water en afwasmiddel gewoon af. Vuile hand-/pootafdrukken is helemaal een seconde werk. We hebben wel de wat professionelere variant gekocht omdat we niet het risico wilden lopen dat alles opnieuw moest.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 17:27

Yessy schreef:
Wij hebben de keuken met van die verf, inclusief het stuk rondom de kookplaat en het werkt fantastisch. Zelfs oudere vet- en etensvlekken (tomatensaus, vetspetters) gaan er met wat water en afwasmiddel gewoon af. Vuile hand-/pootafdrukken is helemaal een seconde werk. We hebben wel de wat professionelere variant gekocht omdat we niet het risico wilden lopen dat alles opnieuw moest.


Welke hebben jullie gebruikt?

Sowieso is het plan niet om te bezuinigen op verf wb dit. De histor clean vind ik ook geen echt dure verf, maar ik vraag me dan dus wel af of die ook vetspetters ed aan kan...

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:56

Vraag een schilder. Die kan aan verf komen on hogere schrobvaste classes dan de histor clean ed.

Echt de moeite waard

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:04

secricible schreef:
Yessy schreef:
Wij hebben de keuken met van die verf, inclusief het stuk rondom de kookplaat en het werkt fantastisch. Zelfs oudere vet- en etensvlekken (tomatensaus, vetspetters) gaan er met wat water en afwasmiddel gewoon af. Vuile hand-/pootafdrukken is helemaal een seconde werk. We hebben wel de wat professionelere variant gekocht omdat we niet het risico wilden lopen dat alles opnieuw moest.


Welke hebben jullie gebruikt?

Sowieso is het plan niet om te bezuinigen op verf wb dit. De histor clean vind ik ook geen echt dure verf, maar ik vraag me dan dus wel af of die ook vetspetters ed aan kan...

Even gecheckt maar ik was in de war met de woonkamerverf (die moest een bepaalde kleur die alleen als professionele verf bestond). Voor de keuken hebben we hornbach pearl. Ik denk dat het qua kwaliteit een beetje tussen histor en professionele verf ligt? Het is in elk geval voor ons huishouden perfect en wordt nu al 1,5 jaar regelmatig fanatiek geschrobt :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:15

Wij hebben schobverf in de keuken, echt ideaal voor vaste vlekken als je niet meteen wilt schrobben.

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: ervaringen afwasbare verf keuken en hondenspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:18

In de keuken hebben wij kitchenfix, dat kan over de verf aangebracht worden. Dan is vuil er heel makkelijk af te krijgen. Enige is wel dat er een klein glans laagje op de verf komt, voor een heel huis misschien niet echt aantrekkelijk..