Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:22

Ik doe het voorwerk, maar echt beslissen doen we samen. Zo heeft hij echt ons bankstel uitgekozen en ik borduur daar weer op verder. Als we het niet samen mooi vinden, komt het niet in huis.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:26

Bienotje schreef:
Wat vinden jullie partners trouwens van jullie inrichting en smaak en gedecoreer?

Hier mijn man vindt dat ik ons huis heb ingericht als een schiettent namelijk O:) herkenbaar voor iemand? ;-)



Wij hebben gelukkig dezelfde smaak, dus dat scheelt een hoop denk ik :D Zo lang ik maar niet met glitters of knal roze aan kom zetten, vindt hij ook alles goed.

Gaaf die wereldkaart :j

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:33

Mijn nieuwste wanddecoratie is af, dus meteen op gehangen. Nu nog even met nepkaarsjes, straks echte :)

Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:50

Ik loop achter, jullie gaan snel!

Kenyada, wat een mooie kachel zo! En je vloer ervoor is volgens mij ook erg tof...

Zag verder nog allemaal gezellige decoratie langs komen, de ene wat meer aanwezig qua geur als het ander :+ En een mooie boomschors met kaartjes erop.. heel mooi.

Qua inrichting vinden vriendlief veel hetzelfde leuk, dus dat is erg fijn. En ik heb met samenwonen (we hebben nog 2 huisgenoten) al mijn zooi in de woonkamer gezet met melding "jongens alles kan nog richting slaapkamer boven). Ze vonden het helemaal leuk.. "oh nu is het eindelijk een echt huis". Heel fijn, want ik had het in onze slaapkamer nooit kwijt gekund haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:19

Mooi idee die wereldkaart op hout, vooral in sepia!

Vandaag meer werk verzet dan gedacht. De keuken er deels uit (komt niks voor terug) en al een groot deel behang er af gekregen. Keuken blijkt van '93 te zijn en zat eigenlijk nog goed in elkaar. Helaas wel een stukje pleisterwerk verloren. Maar de stukadoor moest toch nog langs komen...

Zoek juist nog twee wandlampen voor aan de muur, waar bruin behangpapier komt te hangen. Er hangen nu twee glimmende spotjes en dat is absoluut niet mijn smaak.

Twijfel over deze. Voor twee stuks tikt de prijs wel weer aan natuurlijk. Iemand ervaring met de site toevallig?
https://m.laredoute.be/nl/ppdp/prod-350054294

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:40

Mooi die wereldkaart op hout!

Hier nog wat foto's van bij ons uit de woonkamer :-)



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:11

Ik kom even om het hoekje kijken :o

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de webshop van VTWonen? Ik heb een leul tv meubel gezien maar lees alleen maar slechte ervaringen >;)

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:11

heb je niet de neiging om die kistjes in de beits te zetten ( of ze anderswijs te verouderen).
Ze ogen zo oogverblindend nieuw in combinatie met al die vergrijsde tinten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:12

PrimaDonna_ schreef:
Ik kom even om het hoekje kijken :o

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de webshop van VTWonen? Ik heb een leul tv meubel gezien maar lees alleen maar slechte ervaringen >;)


Volgens mij verkopen ze ook vtwonen bij Karwei.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:13

vec schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik kom even om het hoekje kijken :o

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de webshop van VTWonen? Ik heb een leul tv meubel gezien maar lees alleen maar slechte ervaringen >;)


Volgens mij verkopen ze ook vtwonen bij Karwei.


Klopt! Heb gisteren toevallig een kleed gekocht daar. Maar dat tvmeubel hebben ze er niet :(

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:18

Kunnen ze het niet bestellen voor je, of misschien dat het in een andere vestiging wel staat ??

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:15

Ik heb goede ervaring met bestellen bij VTwonen :j

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:16

Afbeelding
Wandobject in onze keuken
En ja grmbl: ik heb een waterpas gebruikt en dingen uitgemeten, maar dat werk alleen als je muur/plafond idd dan niet scheef is -O-
Dus morgen nog ff proberen af te stellen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:23

karin1985 schreef:
heb je niet de neiging om die kistjes in de beits te zetten ( of ze anderswijs te verouderen).
Ze ogen zo oogverblindend nieuw in combinatie met al die vergrijsde tinten :)


Heb je wel een idee in. Anderzijds ook wel weer wat tegenhang in veel dezelfde tinten. Zal binnenkort verder nog eens wat op de foto zetten. Kamer is nog groter zeg maar O:)

Hier plankje in de hal komt bij vt wonen vandaan. Snelle levering geweest, dus hier prima ervaring.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:30

Leuk bienotje! Voor mij staat er alleen iets tè veel.

Haha mamamiesje! Dat probleem hebben wij met ons badkamermeubel in ons nieuwbouwhuis, grrrr...!!! Heel herkenbaar dus.

Dat zijn leuke wandlampjes Judith! Prijs valt toch wel mee?

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:45

DubbelDun schreef:
Kunnen ze het niet bestellen voor je, of misschien dat het in een andere vestiging wel staat ??


Ik heb hem via Wehkamp besteld en ook nog eens met korting *\o/* Ik hou van korting :') en hij wordt morgen al bezorgd!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:06

Even een klusvraag voor mijn nieuwe huis.
Op termijn wil ik de vloeren (+toilet) aanpakken inclusief vloerverwarming en een nieuwe keuken. Dat kan niet in een keer, maar misschien na de inrichting nog wel geld voor 1 van de 2. Wat is dan het verstandigste, vooral qua volgorde? Of maakt dat niks uit? Beide kunnen ze nog wel even mee.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:33

Beginnen met de vloer, zeker met vloerverwarming. Dat is toch de basis.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:08

Je kan vloerverwarming ook later laten infrezen. Wel even informeren naar wat voor vloer dan geschikt is (ondervloer) in verband met uitzetten door warmte etc.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:22

Hoe ergerlijk is dat bij de Ikea de ondiepe bovenkastjes (30cm) een deurtje heeft met eenzelfde patroon als de Method-Savedal deurtjes (die al in mijn keuken zitten) , maar dat het ondiepe-kast-deurtje alleen in het grijs is, en Method Savedal alleen in het wit... En ik wil perse die twee kastjes mixen... :')
Afbeelding

Hoe kunnen ze nou die Savedal alleen in het wit hebben echt... -O-

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:05

@cer: zijn die 2 qua afmeting ook wel uitwisselbaar ?? Keukenkastjes van Ikea zijn toch 35 diep ??(+2 voor de deur) of hebben ze ook ondiepere??

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:10

ja de knoxhult is 31 diep, en die wil ik graag aan 1kant, ik heb een hele smalle keuken.
De gewone method kastjes zijn idd 38.6

En de method deuren passen niet op de knoxhult kastjes en vice versa.. Anders had ik voor alles wel nieuwe deurtjes gekocht in dezelfde kleur..

maar ik vind het gewoon suf. Ikea is normaal best heel practisch.. waarom maken ze die series niet compleet uitwisselbaar.. ik ben toch niet de enige die ondiepere bovenkastjes wil :')

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:13

Even uit de doos gedacht.... waarom maak je de diepe bovenkasten niet ondieper ??

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:20

Omdat ik wel kan verven, en niet kan zagen en boren?
Want dan moeten er vier zijwanden korter gemaakt worden (en recht! anders is het verpest), en volgens mij verspringen die gaatjes dan ook, dus moet je nieuwe gaatjes boren om de wanden aan elkaar te monteren? En die sleuf (waar je de achterwand in schuift) zaag je er dan af, dus die moet opnieuw..

Dat lijkt mij een veel lastigere klus? maar misschien verkijk ik me erop?

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:30

Er komt idd wel wat houtbewerking bij kijken, maar voor alles heb je machines :) Een cirkelzaag of zaagtafel is handig om dingen recht af te korten en daar kun je ook een sleuf mee maken (zaag minder diep instellen). Nieuwe gaatjes boren doe je gewoon met een boormachine. Machines kun je huren of misschien heb je een kennis die hem wil uitlenen.