Wat voor vloer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 12:01

Hoi!

Als alles doorgaat krijgen wij in mei de sleutel van ons huis :D
Het is een ex-huur huis, en wij kopen het nu. Er moet heel veel aan gedaan worden o.a. een nieuwe vloer. Er ligt nu alleen beton in.

We hebben alleen geen idee wat voor vloer. We hebben nu laminaat in ons huurhuis liggen. Ik vind dit laminaat wel mooi, maar weet niet of ik dit weer wil.
Wij willen in ieder geval de kleur antraciet. Ik zelf vind tegels wel heel mooi, maar dan zit je toch wel een beetje 'vast' aan vloerverwarming. Ook daar zijn we nog niet helemaal over uit. Maar we denken dat we dit toch niet willen. Is een tegelvloer zonder vloerverwarming te doen? Met goede isolatie eronder? Of trekt dan echt de kou van de grond naar boven?

Dan hebben we nog de optie PVC tegels. Ik was deze week bij familie die dit heeft. Vond het er heel natuurlijk uitzien, net als echt tegels. Ook een goede optie dus. Het voelt alleen wel echt als zeil aan.
Zijn hier makkelijk krassen/beschadigingen op te krijgen? Bijv. met het aanschuiven van je stoel?

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:05

Je kunt eens naar kurk kijken. Dat heb ik ooit op de eerste verdieping gehad, en beviel me heel goed. Makkeljk schoonhouden, in veel kleuren verkrijgbaar of schilderbaar en niet zo koud. Vloerverwarming niet noodzakelijk (zou ik wel doen, maar dat is natuurlijk ook geheel afhankelijk van je budget).

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:06

Tegels is denk ik wel vrij koud zonder vloerverwarming, maar ervaring heb ik daar niet mee.
Wij hebben zelf een PVC vloer. Ik vind het ideeal! Wij hebben dan wel gewoon de laminaat versie zeg maar, dus geen tegels maar klik PVC.
Bij PVC moet je er wel rekening mee houden dat als je het wil verlijmen, je de vloer moet laten egaliseren.
PVC is vrij prijzig en het laten leggen en egaliseren komt vaak 15 euro a m2 bij kijken.
Wij hebben daarom PVC klik gekozen daar zit al een ondervloer onder. Echter was dat niet voldoende op zo op een betonnen vloer te leggen, dus hebben we hier onder nog een normale ondervloer gelegd. ( van dat spul wat je normaal onder een laminaatvloer legt)

Kwa onderhoud is het ideaal! krast niet tot nauwelijks en doordat het zo vlak is, klinkt het niet 'hol' zoals soms laminaat wel kan klinken.
Wij zijn erg tevreden over PVC :j

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:06


Anoniem

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:11

Tegels zonder vloerverwarming zou ik echt niet doen, ik vind het in onze badkamer vaak enorm koud als de verwarming niet aanstaat.

Als je voor antraciet wil, waarom niet het beton dusdanig behandelen dat je het beton kan aanhouden als vloer? Kijk eens naar de posts van Doubtless in het interieur topic, zij heeft dat :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:12

Tegels zijn echt heel koud zonder vloerverwarming, ik heb het in de keuken en gang. In de woonkamer heb ik klik pvc en ik vind het echt ideaal en mooi, krast bij mij niet snel ( alleen als je zware dingen schuift) en ik heb een hond en 2 katten. Maar voor de krassen heb je ook speciaal spul om het te repareren.

Hier is een stukje van de vloer te zien
Afbeelding

Emmaa_ beton is uiteindelijk net zo koud als een tegelvloer...
Laatst bijgewerkt door Mossel op 04-03-18 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:12

Mijn voorkeur gaat uit naar plavuizen met vloerverwarming, zonder vind ik te koud.

In ons vorige huis hadden we de vloerverwarming als hoofdverwarming en vond dat echt ideaal. Altijd heerlijk warme voeten en geen lelijke radiatoren meer.
Daarnaast vind ik plavuizen het meest makkelijke in onderhoud. Geen gezeur met om de zoveel tijd opnieuw lakken/in de was zetten etc.

Enigste nadeel aan een plavuizen vloer is dat als je wat laat vallen het sneller stuk is :=

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 12:15

Ik heb het idee dat we met vloerverwarming als hoofdverwarming het nooit zo lekker warm krijgen als nu met een radiator. Boven willen we sowieso wel de radiators behouden, dus hoe doe je dat dan met de thermostaat?

Die Bastion van de gamma hebben we nu in ons huis liggen. Kan echt alles hebben! Ik weet alleen niet of ik heb nog een keer wil :+
Afbeelding

Afbeelding

PVC klinkt als goede optie.

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:22

Booooo schreef:
Ik heb het idee dat we met vloerverwarming als hoofdverwarming het nooit zo lekker warm krijgen als nu met een radiator. Boven willen we sowieso wel de radiators behouden, dus hoe doe je dat dan met de thermostaat?

Wij hadden er een aparte thermostaat voor, en was altijd heerlijk warm. Maar moet wel zeggen dat het een goed geïsoleerd was en eerder snel te warm dan te koud.
Daarnaast hadden we ook hete luchtverwarming, maar die hadden we nooit aan.
Nu wonen we in een tijdelijke woning met een soort zeil dat lijkt op vloerbedekking en gewone verwarming dmv radiatoren. Huis is prima geïsoleerd, maar naar mijn idee minder behaaglijk en snel koude voeten.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:35

Booooo schreef:
Ik heb het idee dat we met vloerverwarming als hoofdverwarming het nooit zo lekker warm krijgen als nu met een radiator. Boven willen we sowieso wel de radiators behouden, dus hoe doe je dat dan met de thermostaat?

Die Bastion van de gamma hebben we nu in ons huis liggen. Kan echt alles hebben! Ik weet alleen niet of ik heb nog een keer wil :+
[ [url=m/9pW8l5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Svy02y.jpg]Afbeelding[/url] ]

PVC klinkt als goede optie.

Ik overweeg die Bastion, dus ik ben stiekem wel blij met deze foto's :D


Is dit niet iets? Ook iets wat in mijn overweging mee gaat..
https://www.hornbach.nl/shop/Laminaat-8 ... tikel.html

Siers83

Berichten: 7368
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:37

Wij hebben PVC in onze keuken en hal, echt heerlijk. Is wel een dure geweest trouwens, rond de 70€ per pak. Zijn zeg maar planken, geen tegels. Zit ook echt een houtmotief in. Ligt op een houten ondervloer in de keuken en in de hal op tegels. Ik vind de vloer niet koud aanvoelen, zelfs zonder vloer erwarming.

In onze stacravan hebben we PVCtegels, ook mooi maar vind de vloer thuis mooier. Wel is t heel praktisch, qua kleur zie je er weinig op en onderhoud is heel makkelijk. Stofzuigen en dweilen en klaar.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 12:50

Kiwiwitje: Dan krijg je toch weer meer hout structuur, wij willen liever tegel/steen look.
De bastion vloer is ook nog een optie hoor, vind hem wel mooi en krast niet met onze grote hond :D

Met tegels zitten we inderdaad ook wel weer mee als je wat laat vallen dat het snel kapot is. Met een toekomstige baby over een paar jaar is dat ook wel weer iets om over na te denken :+

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:56

Booooo schreef:
Kiwiwitje: Dan krijg je toch weer meer hout structuur, wij willen liever tegel/steen look.
De bastion vloer is ook nog een optie hoor, vind hem wel mooi en krast niet met onze grote hond :D

Met tegels zitten we inderdaad ook wel weer mee als je wat laat vallen dat het snel kapot is. Met een toekomstige baby over een paar jaar is dat ook wel weer iets om over na te denken :+

Hoe glad is die vloer met de hond? Wij hebben er ook 2 en overwegen hem daarvoor dus. Zijn alleen bang dat de meeste vloeren te glad zijn.

Die laatste is inderdaad meer houtstructuur. Maar heeft aan alle kanten een groef waardoor tegellook iets meer word.

Mijn schoonouders hebben natuursteen en ben daar niet echt te spreken over. Ook omdat natuursteen geen ''toplaag'' heeft. Als je er iets op laat vallen trekt het er gelijk in(ongelukjes, koffie, wijn etc) Ook heel koud natuurlijk.
Hier alleen op de wc en ook koud uiteraard. Of t glad is is van die vierkante meter lastig te zeggen.
In het huis waar ik opgroeide lagen ook tegels. Heel glad en ook koud. Vond het geen fijne vloer.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 13:00

Als ze gewoon normaal doen is de vloer niet te glad. Alleen als hij even een gekke bui heeft en vanaf buiten kei hard naar binnen stormt lijkt hij soms Bambi op het eis :=
Hij rent bijv. ook naar de voordeur als de bel gaat, zonder uit te glijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:01

Bij ons is de vloerverwarming in de badkamer gekoppeld aan de thermostaat, dus als we de verwarming aanzetten gaat automatisch ook de vloerverwarming aan. Ergens een beetje zonde omdat we niet constant in de badkamer zijn natuurlijk, maar omdat het relatief heel erg weinig verbruikt nemen we het maar voor lief. Als je het hele huis met vloerverwarming én radiators wil zou ik dat wel loskoppelen van elkaar.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:11

Hier tegelvloer zonder vloerverwarming (huurhuis en door oude huurder gelegd?), sloffen werken ook tegen koude voeten, hier en daar een kleedje helpt ook en het is heel simpel schoonmaken (ook handig met beesten en of baby, zeker als die gaat kruipen). Als je hond gek gaat doen kan het inderdaad glad zijn, maar dat kan laminaat of zeil ook. Het is dat alles verder in orde is, maar anders had ik in de hal ook tegels gelegd (nu laminaat), op de begane grond waar je toch zat rotzooi, zand, etc. binnen loopt vindt ik het ideaal en wegens lang meegaan stuk meer budgetproof en duurzamer dan elke X jaar nieuw te moeten leggen.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:12

Booooo schreef:
Als ze gewoon normaal doen is de vloer niet te glad. Alleen als hij even een gekke bui heeft en vanaf buiten kei hard naar binnen stormt lijkt hij soms Bambi op het eis :=
Hij rent bijv. ook naar de voordeur als de bel gaat, zonder uit te glijden.

Top Thanks! Sorry voor het verstoren van je topic :+

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:30

Ik zou zeker eens gaan kijken naar Click pvc - Quickstep en Berryalloc hebben erg mooie collecties

Zelf nog niet geïnstalleerd, wel de quickstep laminaat en dat is echt top spul, ik verwacht dat hun clikc pvc niet anders zal zijn.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:41

Ik krijg overal koude voeten als er geen vloerverwarming is. Snap niet dat mensen zonder vloerverwarming lekker kunnen wonen :') Maar ik heb dan ook nooit in een huis zonder vloerverwarming gewoond.
Het verwarmt ook beter en effectiever dan met radiatoren, de warmte is gelijkmatiger :)

Als je goede tegels hebt gaan deze niet kapot. Hier wordt regelmatig wat op de tegels gesmeten en niks kapot. Bij mijn ouders liggen de tegels al 20 jaar, 4 kinderen, en inmiddels 3 kleinkinderen verder en nog steeds als nieuw.

Is het al duidelijk dat ik heel erg van tegels en vloerverwarming hou? :+

PVC vind ik ook wel erg mooi tegenwoordig :j

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:41

Wij hebben tegels met vloerverwarming, maar de verwarming hebben we eigenlijk nauwelijks aan staan. Ik heb meestal huissokken aan in de winter, dan merk je niks van de koude tegels. En in de zomer is het juist heerlijk, die koele tegels.
We hebben een vrij ruwe tegel, en dat vind ik vooral ook voor de hond erg fijn, maar ze zijn ook ideaal met schoonmaken. Je kan er een emmer water overheen kiepen zonder dat het gaat kromtrekken of verkleuren, de hond kan er een ongelukje op hebben zonder dat de geur erin trekt.. je gaat er met een schrobber overheen en het is schoon. En de hond kan er overheen raggen met zijn nagels, je kan er iets op laten vallen zonder schade, onze vloer ligt nu 7 jaar maar is nog als nieuw.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:53

Wij hebben een stenen vloer met vloerverwarming in lichtbetoonlook :)
Onwijs blij mee en ook alleen vloerverwarming. Boven nog maar 3 losse radiators.

belle_boef

Berichten: 10748
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:05

Je hebt ook laminaat in tegelpatroon. En grote.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:10

Wij hebben in de hal, bijkeuken en wc een stenen vloer zonder vloerverwarming en in de badkamer dezelfde maar dan met elektrische vloerverwarming. Zonder vloerverwarming vind ik wel heel erg koud voor in de woonkamer. Maar het is wel echt super makkelijk schoon te houden. Die elektrische vloerverwarming is lekker, maar maakt de badkamer niet echt warm.

Mijn schoonouders hebben beneden een stenen vloer met vloerverwarming en boven radiatoren. Het is daar altijd wel lekker warm in huis. Maar volgens mij kan/ mag je vloerverwarming niet uit zetten? Omdat het anders te lang duurt met opwarmen?

De rest van het huis hebben we overigens laminaat. Makkelijk en betaalbaar voor ons. Is in zo veel kleuren en printjes te krijgen. Van pvc of vinyl viel de prijs ons behoorlijk tegen..

theadora99

Berichten: 3633
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:13

Wij hebben tegels op de begane grond, zonder vloerverwarming en ik vind het heel goed te doen. Heb wel bijna altijd (dunne enkel)sokken aan,en op een paar plekken gaan de verwarmingsbuizen onder de vloer door dus kan ik heerlijk mijn voetjes warmen, maar zelfs afgelopen week heb ik het niet koud gehad met de lage temperaturen. Geen idee wat er verder onder ligt trouwens, het lag er al hahaha.

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:30

verootjoo schreef:
Ik krijg overal koude voeten als er geen vloerverwarming is. Snap niet dat mensen zonder vloerverwarming lekker kunnen wonen :') Maar ik heb dan ook nooit in een huis zonder vloerverwarming gewoond.
Het verwarmt ook beter en effectiever dan met radiatoren, de warmte is gelijkmatiger :)

Als je goede tegels hebt gaan deze niet kapot. Hier wordt regelmatig wat op de tegels gesmeten en niks kapot. Bij mijn ouders liggen de tegels al 20 jaar, 4 kinderen, en inmiddels 3 kleinkinderen verder en nog steeds als nieuw.

Is het al duidelijk dat ik heel erg van tegels en vloerverwarming hou? :+

PVC vind ik ook wel erg mooi tegenwoordig :j

Hahah doelde niet op de tegels die stuk gaan, maar wat je laat vallen _O-