Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:01

Wat een leuk topic!
Ik heb op het moment juist te weinig planten, dit topic herinnert me eraan dat ik nog wat planten erbij wil :D
Ga ik van de week eens even werk van maken!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:27

Coop op in de buurt? Ik wil daar nog even langs, ze hebben in de folder leuke planten staan, maar is altijd afwachten! Ik lees verder even mee, gisteren nog een leuk plantje bij de Plus gehaald, geen idee welke. Verder wat bolletjes en een Monstrera staan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:40

De coop plantjes zagen er hier in de supermarkt goed uit :)
Heb ze wel laten staan :) Omdat ik niet weet waar ik ze kwijt moet :+

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:52

Hertshoorn varen voor drie euro bij de Appie!

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:19

Vandaag dit stumpertje hij ouders uit huis gehaald :+

Afbeelding

Iets net een kitten en een moeder met een schaar := , even voeding gegeven en wachten tot hij weer mooi is dan gaat hij terug misschien

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:42

Wat zijn leuke plantjes voor in de slaapkamer? Is een kamer op het oosten, wel wat donker.

En een kamer op het westen? Met wel veel licht/zon?

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 03:18

Ik heb weinig dat bloeit, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Weinig zon? Pannenkoekplant? Calathea’s? (Hier zijn veel verschillende soorten van, ik heb er een paar die de lucht zuiveren). Blauwvaren, heel makkelijk, niet kapot te krijgen. Zebragras is ook heel makkelijk. Of ficus elastica, deze staat bij mij op het noorden.

Veel zon, dan doet bijvoorbeeld een monstera, olifantsoor of zamiocluas het goed.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:46

Kimmie schreef:
Wat zijn leuke plantjes voor in de slaapkamer? Is een kamer op het oosten, wel wat donker.

En een kamer op het westen? Met wel veel licht/zon?

Slaapkamergeluk! Er is echt een plant die zo heet.Volgens Feng Shui Hebben planten ook een werking!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:51

swartbeessie schreef:
Hertshoorn varen voor drie euro bij de Appie!

Door jou heb ik die in huis gehaald haha.

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:51

Voor kamers op het oosten zijn gatenplanten ook heel leuk, die staan graag in de schaduw! Ik scan altijd gewoon 123kamerplanten.nl door naar schaduwplanten eigenlijk :))

loadihra

Berichten: 485
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oude Wetering

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:02

Afbeelding


Door dit topic ga ik het ook maar weer proberen in de hoop dat het niet dood gaat nu :D aloë Vera een varen en nog 2 waarvan ik de naam niet weet haha

Nog tips en tricks om ze in leven te houden en hoe ik er goed voor zorg

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:03

Aloe vera kan lang zonder water, hij groeit enorm snel als je hem water geeft. Heb er eentje vorig jaar bij de lidl voor 1.50 gekocht en die groeit mijn kast uit..
Wat bij de mijne nu wel gebeurt is dat een stengel wat bruinig wordt. Alsof het rot.. iemand een idee hoe dat komt?

Een varen is goed voor in je slaapkamer, hebben volgens mij eens per week water nodig en geen fel zonlicht.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:19

De slaapkamergeluk ziet er leuk uit! Ik ga daar eens naar opzoek.

Gister heb ik 10 stekjes van een aloë Vera plant gekregen, zijn een klein beetje verwaarloosd door weinig water en een kleine bak, dus zien er nu erg zielig uit. Heb ze thuis allemaal uit elkaar gehaald en van een ruime pot voorzien, kijken of ze Het nog leuk vinden om weer te groeien.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:35

Wat leuk allemaal! Ik heb vandaag mijn polyscias fabian verpot, denk dat ie dat wel leuk vind:

Afbeelding

Zijn vriendje de grote palm staat er ook weer fris naast nadat ik alle bruine puntjes eruit heb geknipt en afgestoft had.

Mijn orchidee wil al maanden niet bloeien.. helaas. Ik wacht het maar af :)

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:45

Wat een mooie pot ook!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:54

Bij orchideeën duurt het ook heel lang voor ze weer gaan bloeien.

loadihra

Berichten: 485
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Oude Wetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:50

Macs schreef:
Aloe vera kan lang zonder water, hij groeit enorm snel als je hem water geeft. Heb er eentje vorig jaar bij de lidl voor 1.50 gekocht en die groeit mijn kast uit..
Wat bij de mijne nu wel gebeurt is dat een stengel wat bruinig wordt. Alsof het rot.. iemand een idee hoe dat komt?

Een varen is goed voor in je slaapkamer, hebben volgens mij eens per week water nodig en geen fel zonlicht.



Dús niet te veel geven voor dat die aloë Vera overal uit groeit haha thanks voor de tip

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:39

Wat een leuk topic. Ik heb sinds kort bij de AH een aloë gekocht(Geen idee welk soort).
En heb een aquarium omgebouwd met planten erin. Ik zal even kijken of ik foto's kan maken.

Ook heb ik mos bij een tuincentrum gekocht. Dat heb ik nu in een open bak liggen en dat mos groeit ook lekker.

Ik lees ook hier erg veel over orchideeën. Maar mijn moeder heeft 2 dwerg orchideeën van een jaar oud. En 2 grote van ruim 10 jaar oud met ieder jaar bloemen. Dus wat er op dit topic met orchideeën mis gaat weet ik niet.

Ook heb ik vleesetende planten gehad.(Verschillende soorten) en cactus soorten. Maar deze gingen niet goed meer na een jaar of 2.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:47

Kimmie schreef:
Wat een mooie pot ook!


Ik had die pot ooit gekregen, aan mijn moeder gegeven en daar stond hij na jaren gebruikt te zijn, leeg buiten. Heb hem terug gevraagd :D

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:33

Macs schreef:
swartbeessie schreef:
Hertshoorn varen voor drie euro bij de Appie!

Door jou heb ik die in huis gehaald haha.


Ah cool!

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:39

Macs schreef:
Aloe vera kan lang zonder water, hij groeit enorm snel als je hem water geeft. Heb er eentje vorig jaar bij de lidl voor 1.50 gekocht en die groeit mijn kast uit..
Wat bij de mijne nu wel gebeurt is dat een stengel wat bruinig wordt. Alsof het rot.. iemand een idee hoe dat komt?

Een varen is goed voor in je slaapkamer, hebben volgens mij eens per week water nodig en geen fel zonlicht.

Een varen wil inderdaad geen zon,maar wel veel water hoor.De grond mag nooit helemaal uitdrogen.Eigenlijk moet je ze elke dag water geven.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:15

Dit heb ik zo'n beetje in huis staan:

Iemand een idee wat dit is? Het stekt wel super makkelijk!
Afbeelding

Dit is een calathea dacht ik, heb laatst gesnoeid.. alles afgeknipt! Komt toch weer op :)
Afbeelding

Chinese muntplant, ook al gestekt
Afbeelding

Dit noem ik mijn Afro's, aan de andere kant van de vensterbank staan ze ook. Groeien als kool en zijn toe aan grotere potten!
Afbeelding

En de lipstick plant die ik verzopen had, toen niks meer gaf en nu in bloei staat! Hoeveel water heeft die eigelijk nodig?

Afbeelding

En deze dan, samen met de palm

Afbeelding

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:20

1e foto: Sanseveria’s zijn niet kapot te krijgen.
Zijn ook ideaal voor studenten.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:13

die lipstick planten kunnen heel veel water verdragen is mijn ervaring. zonder bloeien ze ook niet. heb er zelf ook 1.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:52

Ik heb gisteravond 5 leuke plantjes gekocht. Waaronder een pannenkoekenplant en een bonsaiboom, en nog 3 andere soorten plantjes. Allemaal kleintjes nog, wel leuk om ze dan steeds over te potten en ze daadwerkelijk ziet groeien.

Straks even naar de action om leuke bloempotten te halen en wat potgrond en dan ga ik ze een leuk plekje geven.