[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:40

Booooo schreef:
Hier valt het ook echt tegen ja.. Op de foto’s krijgen ze het ook allemaal zo groot :+


Precies dat inderdaad, ik ben nu aan het twijfelen over ons bod, althans niet over het bod maar over het huis, of we er wel goed aan doen om die te kopen, zonder andere woningen te bekijken. Mijn man ziet het wel helemaal zitten. Maar sinds gisteren avond zit ik in een paniekfase

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:49

Het is dit weekend open huis bij veel huizen, ga daar eens kijken bij vergelijkbare huizen die dan open zijn! :)*

Bieden is ook spannend! Bij het eerste huis waarop wij boden bleek het na de open huizen route toch wel een goede keuze/ koop te zijn. Daarvoor hadden we hem afgeschreven, maar met vergelijkingsmateriaal was hij voor zn prijsklasse echt niet verkeerd!

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:55

Dat is een goed idee Shanna :) ik had sowieso ook nog een huis op funda voorbij zien komen die ik nog gezien wil hebben voor de definitieve koop van het andere huis. Straks maar eens bellen.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:59

Als je zo enorm twijfelt Pepper, zou ik t niet doen. Er komt genoeg op de markt.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:48

Vandaag bij ons huis bouwkundige keuring, we hebben daar zoals gezegd geen ontbindende voorwaarde van gemaakt, maar het rapport hebben we morgen, dus dat komt goed :o dat is ruim voor we gaan tekenen. We verwachten er overigens geen gekke dingen van.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:31

Pepper is het je eerste huis? Ik had nergens last van bij onze eerste woning tot het moment dat de overeenkomst er was en we moesten gaan tekenen. Zat ik met dikke paniek rechtop in bed 's nachts. Na streng toegesproken te zijn door vriend dat ik niet moest miepen en dat wij dit makkelijk konden betalen zelfs als mijn baan wegviel trok dit weer weg. :')

Uiteindelijk hebben wij er 3 jaar gewoond, met een mooie overwaarde verkocht en gaan wij naar een huis dat meer dan 2x zo duur is. Maar nu geen paniek meer. Vond het gewoon super spannend om als begin twintiger een huis te kopen.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:55

Dit wordt ons tweede koophuis. Toen we 19 waren hebben we ons eerste huis gekocht. Maar dat was in mijn eigen dorp. Nu gaan we naar mijn mans dorp maar ik heb complete angst dat ik daar niet gelukkig ga worden. En mijn man wil perse daarheen verhuizen. Vanwege zijn familie en werk.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:00

Dan zou ik daar toch nog eens goed over nadenken. Een koophuis is niet voor even. Als jij denkt daar niet gelukkig te worden zou ik daar geen huis kopen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:17

Mmm dan zou ik er inderdaad nog maar goed over nadenken. Dat is wel een sprong in het diepe en een huis is niet iets wat je zomaar van de hand doet.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:26

Lastige keuze pepper. Dat gevoel had je hiervoor niet?..

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:27

Waar kun je vinden of huizen meedoen met open huis? Ik zie er nu toevallig 1

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:31

Kun je dan niet beter eerst gaan huren voordat je daar iets koopt?

Wel lastig hoor, als je allebei in een andere plaats wil wonen en dan dus eigenlijk allebei misschien niet gelukkig gaat zijn...

Blij dat het ons allebei niet heel veel uit maakt waar we wonen, gaat ons meer om de omgeving. Al wil mijn man voor nu wel liever in Brabant blijven.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:32

Phylos schreef:
Succes voor de mensen die nog in spanning zitten!

Ik merk dat hele huizenjacht mij behoorlijk opvreet. Ik weet niet meer waar ik verstandig aan doe, welke eisen ik moet houden, welke ik moet laten varen. Denk je een heel leuk huis te hebben gevonden, valt het in het echt toch tegen. Steeds Net te laat met kijken bij de echt leuke huizen ook al bel je meteen.. afgewezen biedingen...moedeloos en dan woon ik niet eens in het westen. Soms krijg ik echt het gevoel, laat het allemaal maar zitten ik blijf wel bij mijn ouders wonen...

Zó herkenbaar dit. Onze huizenzoektocht heeft uiteindelijk "maar" 6 maanden geduurd maar was zo ontzettend slopend. Inderdaad die onzekerheid, weinig aanbod, eindelijk eentje vinden die alles is wat je zoekt en dan is hij weer verkocht voor de eerste bezichtiging... Ik stond op het punt om aan mijn vriend te zeggen dat ik even wou stoppen met zoeken toen we ons huis vonden. Maar de onzekerheid en frustratie van het zo graag willen maar niets vinden vond ik absoluut verschrikkelijk.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:33

Ik ga mee met bovenstaande reacties. Ik zou er samen nog eens heel goed over praten waar jullie nou heen willen. Anders zit je straks in je koophuis doodongelukkig te zijn en dan gaat je relatie misschien wel kapot daardoor...

@Yasmine: idd heel herkenbaar. Hebben wij ook gehad. 1 huis, 15 kanshebbers, hoe ga je zoiets winnen. Ben blij dat het nu gelukt is en dat we klaar zijn met zoeken :)

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:45

Lastig Pepper. Is de angst ook gegrond of meer de angst voor het nieuwe denk je? Als je echt denkt dat je niet gelukkig gaat worden, dan zou ik er nog eens goed over hebben met je vriend.

Phylos schreef:
Waar kun je vinden of huizen meedoen met open huis? Ik zie er nu toevallig 1

Volgens mij kun je dit ergens bij de filteropties opgeven, in ieder geval op de app wel.

Op ons bod kregen we de reactie dat de makelaar het aan de verkoper had doorgeven en dat hij met zijn vrouw ging overleggen. Dus in ieder geval niet meteen een nee :D Ik hoop vandaag iets te horen, maar het bod is ook morgen nog geldig dus dan kan ook nog.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:02

Spannend!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:04

Ik herken de stress enorm goed. Huizen kijken die dan verkocht bleken te zijn, huizen die ontzettend tegenvielen en uiteindelijk dan toch wat vinden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:14

Op Funda staat het er ook vaak bij dat het Open Huis is. Ik dacht dat dat altijd maar een paar keer per jaar was. Maar hier is bijna ieder weekend wel ergens een open huis. Makelaar gaf aan dat dit voor hun makkelijker is en het minder tijd kost.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:29

Lastige keuze hoor Pepper.. Is het ver van je eigen dorp? Als het in de buurt is valt het misschien nog te overzien. Wij gaan ook een heel end van iedereen vandaan verhuizen. We wonen straks op minimaal 45 minuten van familie en vrienden. Alleen 1 nicht en haar man wonen dan 10 minuten van ons vandaan. Als wij de keus hadden waren wij zeker wat dichterbij gaan woning maar helaas laat de woningmarkt dat momenteel niet toe.

Ik word trouwens helemaal gek van de spanning. Onze aanvraag ligt al 1,5 week bij de ING maar omdat ik nog geen half jaar in dienst ben duurt het allemaal wat langer. Hij ligt nu bij een hogere functionaris en dan krijgen we het hopelijk vandaag of misschien morgen te horen. Als dat niet doorgaat dan houdt het gewoon op. Over een maand zouden we moeten verhuizen. Pff, moet er maar niet te veel aan denken wat als het niet doorgaat..

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:46

Dankjewel voor jullie reacties, ik zal straks even uitgebreid antwoorden. Momenteel aan het werk en mijn hoofd zit zo ontzettend vol. Dat ik niet weet waar te beginnen met typen.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:59

zo de fotos van ons huis zijn ook binnen:

Afbeelding

Afbeelding

nu nog een tekst schrijven en dan kan het nagels bijten beginnen ;)
wat vinden jullie allemaal belangrijk om te lezen of te weten over een huis?

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:09

Eerlijk gezegd kijk ik eerst naar foto's en dan pas naar tekst.

Gewoon de standaard riedel is makkelijk om te scannen (en ook voor de taxateur :+ )

Wat ik wil weten is wanneer dingen aangepakt zijn, en dan niet zozeer cosmetisch, maar bijv nieuwe kozijnen met welk glas, is het dak/muus/vloer geisoleerd, elektra, vloerverwarming etc. Zit er asbest in (en waar), maar dat kan ook tegen je werken als je onwetende kopers hebt, dat schrikt dan af (dan moet je het wel alsnog melden bij de verkoop als je weet waar het zit!!!)

Eigenlijk alle dingen die je dus niet direct ziet, maar die wel bakken met geld kosten als je ze nog moet doen.

Gaan jullie zelf de verkoop doen? Dan is het vaak een kwestie van goed jatten en aanpassen :P

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:19

Wij gaan idd zelf de verkoop doen in eerste instantie maar vooral omdat een makelaar in Duitsland niet zoveel voorstelt en we het eerst via de Nederlandse markt willen gaan aanbieden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:25

Ik kijk ook als eerst naar de foto's bevallen die niet doe ik niet eens moeite voor de tekst.

Inderdaad vaak mis ik 'grote' verbouwingen. Wij waren bij een huis gaan kijken, bleek dat het dak een aantal jaar geleden vervangen was terwijl dat niet in de advertentie stond. Dan denk ik waarom niet? Als verkopende partij zijn dat toch alleen maar pluspunten.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:29

Spannend MadelonSunny! Hopelijk gaat het allemaal goedkomen en krijg je daar snel bericht over.

Mooie foto's hierboven, zijn die met een drone gemaakt?
Wat ikzelf fijn vind om te lezen (al zoeken wij wel andere soort huizen) is van wanneer de badkamer en keuken is, wanneer schilderwerk is gedaan (of het benoemen van hebben van kunststof ramen). Verder misschien de oppervlaktes van de ruimtes, mocht dat op de plattegrond niet goed te zien zijn.

Wij hebben antwoord op ons bod :) Ze hebben een tegenbod van 2000 onder de vraagprijs gedaan. Hij had wel de mededeling dat ze de intentie hadden om eruit te komen. Maar ik vind dat uit het tegenbod nog niet heel erg blijken :+ Is dat 'de normale gang van zaken' dat een tegenbod zo weinig scheelt met de vraagprijs? Ons bod zat er ongeveer 17 onder en hun tegenbod nu dus 2. Maar we hebben natuurlijk nog wel ruimte om naar elkaar te komen :)