Wel of niet huurcommissie inschakelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 13:33

Dag allemaal,
Lang verhaal kort:
Vocht in woning laminaat ging bol staan....eindelijk woningbouw opzichtster gekomen....ventilatie muren waren er niet die er wel hoorden....hebben ze gemaakt... vloer vergoed.....behang er af....want ja nieuwe vloer en oud behang van vorige bewoner liet los,ook de opnieuw vast geplakte stukken, erover sausen geen optie meer....1 muur glad beton(blokken) andere muren flinterdun wit laagje pleister? Wat afgeeft als krijt/kalk als je erover gaat met je hand.
Die laag laat op veel plekken los en zie dat er al vele plekken ooit zijn bij gesmeerd....woningbouw zegt na veel gedoe voordat er iemand kwam en ze zwz al niet aardig waren .... zo moet je ventileren en dat is eigen rekening en die vlekken(op pleisterwerk) zijn betonspatten en dat pleisterwerk heeft ooit een vorige bewoner er op gemaakt. Ja hoe dan... hoezo... zit spatten op of toch ook schimmel??? Bouwvakker?tekeningetjes en maten....gaten die nooit zijn opgevuld....

Wat moet ik hier mee!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:39

wat wil je dan?
Ik bedoel wat verwacht je van de woningbouw?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:41

ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal....

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:44

Dat spul is prima te koop bij een bouwmarkt. Aanmaken met water en de slechte stuken behandelen. Binnen 3 dagen is dat klaar en droog en kan je gaan behangen. Als je er zelf weinig verstand van hebt, kun je misschien een zzp inhuren.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:50

Liezel1 schreef:
ik kan geen touw vastknopen aan je verhaal....


Ik snap er ook weinig van

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:51

Ik heb het 2 keer gelezen en snap nog niet wat je wilt.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 13:54

Wat ik verwacht is dat er met een kundig oog naar bekeken word.
Ik ben huurder nummer zoveel dat snap ik.
Waar ik het niet begrijp is dat er niet serieus gereageerd werd op mijn vraag. Afwimpelen en niet zeuren was meer het idee...
Terwijl er voorafgaand al sprake was van gebreken die bij verhuurder liggen en zo verre zijn "opgelost".

Mijn vraag is eigenlijk heeft iemand hier ervaring mee en kan de huurcommissie hier iets mee.

Ik kan zelf wel een stukadoor vragen zijn kennis en kunde hier over te laten gaan en een rapport op laten maken....maar dan kom ik nog terug op woningbouw....wat is hun verantwoordelijkheid hier in.

Zal ik dan toch alsnog zelf een deskundige laten komen?

Ik zal mijn verhaal nalopen en wijzigen als dit nog mogelijk is.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:58

Ik denk dat die pleisterlaag hier het probleem is. Dat is een aanpassing in het huis en daar ben je mee akkoord gegaan toen je er in trok - als het tenminste allemaal netjes volgens de regels is gegaan. Mocht dat nou niet zo zijn, dan zou ik ze verzoeken je muren weer netjes kaal/behangklaar op te leveren zoals dat hoort in huurhuizen.

Ze hebben je vloer netjes vervangen of vergoed, dus ze lijken absoluut welwillend te zijn. Dus het lijkt me een prima tegenpartij om een gesprek mee aan te gaan, zodat je in elk geval kan uitvogelen wat ze voor je kunnen betekenen en waarom.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:13

je hebt het over die vlekken op je eerste foto, dat zijn spatten van verf of beton (lastig te bepalen vanaf een computerscherm)
dat kun je overschilderen.
stuc werk, komt vaker van de muur wanneer je behang eraf haalt, is niets groots of ergs.

Wat voor een rapport wil je dan laten opmaken? en waarvoor?
en een deskundige voor wat?

Wat verwacht je dat er gaat of moet gebeuren?

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 14:24

Yessy dat is exact wat ik bedoel.

Bij aanvang van de woning was alles eruit behalve behang. Dat leek toen oké, vandaar het losse herstellen en overheen sausen. Echter liet er steeds meer los.
Wij wisten niet dat dit onder het behang zat.
Voorheen werd er al snel geïrriteerd gereageerd op vragen die wij stelden . En dan bedoel ik toen wij gingen kijken met opzichter in de woning.
Verder nooit wat gevraagd helemaal niets. En nu dient zich helaas een probleem aan en dan worden we behandeld als domme koeien en afgewimpeld.
Daar word ik lichtelijk niet goed van.
Want mochten wij hier uit gaan dan geheid dat er gedonder komt vanuit de woningbouw en ik ga niet voor de kosten opdraaien die misschien bij een ander horen ....in dit geval de woningbouw.

Uitkomst nadat de opzichter woningbouw is komen kijken:
Dichtsmeren en speciale latex verf gebruiken ohja en zo moet je ventileren :-(
In de brief worden wij al aangewezen als veroorzakers van de beschadigingen van het stucwerk

Pardon?!


Deskundige zal ik je vertellen:
Wijze van uitvoering ventilatie woning.

Wat moet er gebeuren met de muren wil het weer goed zijn.
Wil je kunnen sausen of behangen zonder dat er weer pleisterwerk loslaat onder het behang of onder de verf....

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:25

Citaat:
Die laag laat op veel plekken los en zie dat er al vele plekken ooit zijn bij gesmeerd....woningbouw zegt na veel gedoe voordat er iemand kwam en ze zwz al niet aardig waren .... zo moet je ventileren en dat is eigen rekening en die vlekken(op pleisterwerk) zijn betonspatten en dat pleisterwerk heeft ooit een vorige bewoner er op gemaakt. Ja hoe dan... hoezo... zit spatten op of toch ook schimmel??? Bouwvakker?tekeningetjes en maten....gaten die nooit zijn opgevuld....



Kun je dit stuk eens herschrijven, in normale volzinnen? Ik snap er namelijk geen hout van.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:28

Tja, dit is een beetje mijn ervaring met sociale huur. (Waar ik vanuit ga omdat je het hebt over een woningbouwvereniging) In particuliere huur en vooral koop is de standaard van wat leefbaar is vele malen hoger. In sociale huur wordt veel gezien als een cosmetisch en dus onnodig. Vrees dat je weinig meer kan verwachten van de woningbouw en dit naar smaak/mogelijkheden zelf moet opknappen.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:29

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning


Bij mijn weten zijn de muren glad maken voor de verhuurder. De hele muur of grote stukken die door een stucadoor moeten worden opgelost. Enkel behangen e.d. is voor de huurder. Ook als het oude behang los laat en je dus opnieuw moet doen.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:31

Behang en er overheen verven..... Groot risico dat het los laat. En wil je al die ellende op je hals halen van dat gevecht... Als je het op kan lossen door bij de action een bus latex te halen en het witter maken en daarna je eigen behang erop doen. Als er geen behang had opgezeten had je dat ook moeten doen. Vraag anders of ze van de huur vereniging spul hebben wat je er zelf op kan smeren bij verdenking van schimmel. Dan hoeven zij er geen tijd in te steken en jij geen kosten voor die speciale schimmel verf. Dat is trouwens rot spul om overheen te verven. Dat heeft een soort plastic laagje.
\
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 19-12-17 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:31

Ik snap er ook weinig van... ik weet wel dat de Huurcommissie zich vooral bemoeit met huurprijzen, niet echt (of helemaal niet) met woningkwaliteit. Dus als je ergens aan wil kloppen, dan ben je bij de Huurcommissie denk ik aan het verkeerde adres.

Kan de huurdersvereniging misschien iets voor je doen?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:32

WendyLotte schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning


Bij mijn weten zijn de muren glad maken voor de verhuurder. De hele muur of grote stukken die door een stucadoor moeten worden opgelost. Enkel behangen e.d. is voor de huurder. Ook als het oude behang los laat en je dus opnieuw moet doen.


Dat is in de link die jij geeft in elk geval niet terug te vinden.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:41

GDG schreef:
WendyLotte schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning


Bij mijn weten zijn de muren glad maken voor de verhuurder. De hele muur of grote stukken die door een stucadoor moeten worden opgelost. Enkel behangen e.d. is voor de huurder. Ook als het oude behang los laat en je dus opnieuw moet doen.


Dat is in de link die jij geeft in elk geval niet terug te vinden.

Dat bedoel ik... valt dacht ik onder groot onderhoud

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:17

Als jij de woning hebt aanvaard met behang en dit zat er onder kan de woningbouw daar niets aan doen. Zelf even afwerken en opnieuw behangen of verven. Dit valt gewoon onder klein onderhoud en is op kosten van de huurder.

Ons badkamerplafond moet eens in de zoveel jaar behandeld worden tegen schimmel dat moeten we gewoon zelf doen en betalen, dat vind ik heel logisch.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 18:01

Dus vind hé het terecht het af te schuiven op nieuwe huurder en die op kosten te jagen?

Dit waren senioren woningen.
Vorige bewoner was een oude dementerende man.
Antiek niet werkend alarmsysteem is op aandringen van ons er uit gehaald. Deden ze moeilijk over en gaten hebben ze laten zitten.

Schimmel badkamer is ook tot op zekere hoogte voor jezelf tenzij je geen mogelijkheid hebt tot ventilatie en schimmel al diep weg in bv voegen zit.

Zeker wel dat huurcommissie hier wat mee kan huurverlaging nav de ernst van achterstallig onderhoud bv

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:02

Horsie84 schreef:
Zeker wel dat huurcommissie hier wat mee kan huurverlaging nav de ernst van achterstallig onderhoud bv


Nou, dan heb je bij deze toch zelf het antwoord op je openingsvraag gegeven? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:06

Maar als je ervan overtuigd bent dat je je gelijk gaat krijgen hoef je dit topic toch niet te openen?

Wat iemand al zei; als je de woning met het behang van de voorganger erop hebt geaccepteerd, hoe moet de woningbouwvereniging dan weten wat eronder zit?

En hoe lang zit je er al in? Is dat weken, maanden of jaren? Want als je er al langere tijd in zit haalt dat ook een beetje de goodwill naar beneden.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:07

Horsie84 schreef:
Dus vind hé het terecht het af te schuiven op nieuwe huurder en die op kosten te jagen?

Dit waren senioren woningen.
Vorige bewoner was een oude dementerende man.
Antiek niet werkend alarmsysteem is op aandringen van ons er uit gehaald. Deden ze moeilijk over en gaten hebben ze laten zitten.

Schimmel badkamer is ook tot op zekere hoogte voor jezelf tenzij je geen mogelijkheid hebt tot ventilatie en schimmel al diep weg in bv voegen zit.

Zeker wel dat huurcommissie hier wat mee kan huurverlaging nav de ernst van achterstallig onderhoud bv

hier kan je niks mee en is voor je eigen rekening. Groot onderhoud is voor je huurbaas, en klein onderhoud is voor jou en daar vallen ook die muren onder. Zit niks anders op dan je te houden aan het ventilatievoorschrift en een flinke pot latex te halen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 18:12

Ik zal me verdiepen in de huurdersvereniging dat heb ik nog niet gedaan.

Deels cayenne... ik vraag me ook af of er meerdere mensen zijn die een soort gelijke ervaring hebben en/of een procedure zijn gestart...

Ik ben niet overtuigd. Er word geen duidelijkheid gegeven en afschepen door een mooi verhaal zonder stukken zijn voor mij afdoende.

Als er meer "pleister" loslaat dan zal er ooit iemand stucwerk moeten leveren denk ik?
Enig idee wat de kosten daar van zijn?
En wiens verantwoordelijkheid is dat...

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:13

Ernst achterstallig onderhoud?
Lijkt mij wel mee te vallen als ik eerlijk ben.

Hier "springt" de verf van de kozijnen aan de buitenkant, verven we elke 6 maanden het plagond vam de badkamer met anti schimmelverf en hebben we muren waar (achter het behang) gaten inzitten waar je U tegen zegt.
En zo nog een heel aantal dingen.
Tja, het zij zo. Over een half jaar ben ik hier weg en is het voor de verhuurder om op te lossen

Je hebt het huis geaccepteerd met behang. Daar is niks aan te veranderen. Zij kunnen er niks aan doen dat het eronder niet netjes is. Gewoon even roodband/goudband/fix&finish halen, oppervlakkig dichtsmeren, laten drogen en behangetje eroverheen.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Wel of niet huurcommissie inschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:27

Horsie, bekijk de link die ik hiervoor gepost heb en dan zie je dat je geen poot hebt om op te staan. Ik heb onlangs een huurderszaak gewonnen met betrekking tot onderhoud en een onwillige huurder dat uiteindelijk in een ontbinding van de huurovereenkomst is geëindigd omdat de huurder van geen ophouden wist. Koop een pot latex en ga aan de klus.