Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:16

Is het niet n idee om dan een soort lambrisering te verven met grijs in de hal? Toch stoer maar niet geheel donker.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:40

smurffie schreef:
Ik heb jullie hulp nodig...
Mijn hele huis heb ik redelijk industrieel ingericht. Ik zit alleen nog met mijn vensterbank: die is ruim 3 meter, ongeveer op een halve meter hoogte met een flink raam erboven. Ongeveer 30 cm diep.
Er moet iets in staan omdat ik vanaf buiten wat inkijk heb en ik iets wat "breekt" wil hebben staan.
Liefst natuurlijk low budget := net uit huis en afgestudeerd.


Op marktplaats kom je nog wel eens losse vensters met glas in lood tegen. Idee?

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:47

@milka, emotionele waarde dus. Snap ik wel. Zou je niet evt op zoek kunnen naar een industrieel metalen frame voor om het schilderij? Of een laagje steigerhouten planken erachter maken dat het er meer op een andere manier uitspringt?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:49

@smurffie ik heb gegoogeld op vensterbank industrieel en kwam bij de afbeeldingen wel een aantal hele leuke dingen tegen. Denk dat een paar grote Cactussen oid wel heel leuk kan staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:02

Nou ik kom weer eens binnen vallen.. Ik krijg morgenavond visite van een oude bekende die hier voor het laatst is geweest toen alles nog was hier zoals het was.. Als je ff op geplaatst klikt bij m'n naam zie je wel foto's van de veranderingen hier. Helaas is het na de komst van m'n bank etc erg stil gaan liggen deels door omstandigheden in de privésfeer deels door rugpijn/lichamelijke problemen. Sinds ik het weer heb willen oppakken loop ik ontzettend vast.

Toen mijn relatie net uit was was ik heel standvast alles wat me aan hem deed denken moest er uit.. Nu is dat hier aardig veel dus dat word hem niet helemaal.
Alleen ik blijf nu maar piekeren, deze desk houden of een kleinere die dan met de achterkant tegen de raam kant aan gaat zeg maar. Of toch deze maar dan kom ik in de knel met de deur van de kast waar nu wel aardig wat in staat wat ik vaak gebruik.

Voorheen heb ik hier veel tips gekregen maar alle dingen die er nu nog moeten gebeuren zijn dingen die ik of letterlijk niet kan of die ik niet zelf durf te doen..

Zelfde verhaal met m'n eettafel/bar, moet geschuurd en gelakt worden maar ik ben sinds kort weer gaan twijfelen of ik niet een normale eettafel moet kopen mocht de halve familie (incl opa) hier ooit eens komen eten heb ik 1 ; niet genoeg stoelen/krukken en 2 ; denk ik niet dat mijn opa überhaupt op zo'n kruk kan zitten. Maar aan de andere kant hoe vaak is het tot nu toe gebeurd dat m'n opa hier kwam eten? Eigenlijk alleen met verjaardagen dus hoeveel moet ik me daar van aan trekken?

Waarom hier? Nou heel eerlijk er moet hier zoveel gebeuren, lampen vervangen, kapstok ophangen, kabels weg werken met spijkerclips enz. En mijn vader heeft een maand of 2 geleden al aangeboden eens weer te komen daarvoor maar hij is nog steeds niet geweest en hij heeft het zo druk dat ik hem niet meer durf te vragen en überhaupt niet goed om hulp durf te vragen waar of bij wie dan ook. Mijn ex deed al die dingen altijd voor me en die hoefde ik eigenlijk niet eens te vragen.

De oude kennis is wel ook een type waarvan ik weet dat z'n handen gaan jeuken hier om me te helpen maar ik wil natuurlijk niet als ik iemand lang niet gezien heb diegene hier een beetje aan het werk gaan zetten.

Dus eigenlijk een lang verhaal kort wil ik vragen om jullie eerlijke meningen over wat jullie zouden doen en desnoods tips hoe ik het vandaag nog wat netter kan laten ogen dan het nu is (in mijn ogen dan).


Afbeelding
Het stuk waar het om gaat. Bar komt ongeveer op de plek waar de desk nu staat.

Afbeelding
De desk zelf met dus de rommel aan kabels er onder :x

Ik wil overigens wel graag een bureau/desk houden dus wel en eettafel/bar en bureau/desk, maar misschien dus een kleiner bureau. Al is dat misschien zonde omdat m'n computer helemaal mooi gemaakt is speciaal voor mij (ja wel dus door mijn ex) dus ik twijfel daar erg aan of ik dat zou wil houden (in het zicht) of juist niet, daar hangt het een beetje vanaf.


Afbeelding
Dit is de bar trouwens.

Eigenlijk is dit deel van de kamer ook een beetje loze ruimte, officieel is het een slaapkamer maar die muur is jaren geleden er tussen weg gehaald, opzich prima maar sinds ik hier woon vind ik het al lastig dat deel ook gezellig en leuk in te richten..

Excuses voor m'n lange verhaal het is een beetje rommelig in m'n hoofd..

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:11

Kenyada schreef:
Is het niet n idee om dan een soort lambrisering te verven met grijs in de hal? Toch stoer maar niet geheel donker.
Hier moest ik ook gelijk aan denken! En dan de verwarming ook mee verven in de donkere kleur, dan valt die ook wat weg. Ook mis ik nog een spiegel, dat maakt het wat ruimtelijker. Overigens is een betonkleur ook mooi voor de muur. Dan is het ook niet te donker, maar wel een wat industriële look. Wat voor kleur hebben de muren nu? Lijkt wat op RAL9001?
Als ik je dan nog wat tips mag geven: ander deurbeslag (koper is niet industrieel), die ouderwetse raamfolie van de ramen af en eventueel vervangen voor een mooie egale, andere deur naar toilet (oogt ook ouderwets), mooie industriële hanglamp ipv plafonnière, antracietkleurige schoon-/droogloopmat ipv kokos.

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:32

Noviceh, dat de gang nu niet industrieel is klopt. Dit is gewoon de gang zoals de vorige bewoners m hadden. We hebben er zelf nog niks aan gedaan omdat andere dingen prioriteit hadden.
Geen idee wat de kleur van de muur nu is. Ik dacht in eerste instantie ook ral9001 maar het is 'geler'. Boven hebben we alles ral9010 dus ben nu met de deuren in de woonkamer bezig en de kozijnen.
Daarna komt de gang.
De deuren blijven maar de toiletdeur krijgt inderdaad ander beslag. Ligt al klaar.
De voordeur twijfel ik over. Die is nu donkerblauw en eigenlijk gewoon netjes, behalve dan het koperkleurig beslag.
Ik ga het idee van de lambrisering vanavond eens voorleggen aan mijn man.
Spiegel komt er ook inderdaad
Thanks voor de tip van de droog/loopmat. Die had ik niet verzonnen. Zulk soort dingen 'zie' ik dan weer niet

Bienotje, inderdaad emotionele waarde maar het gehele schilderij is ook eigenlijk niet mijn smaak dus denk dat het gewoon naar boven gaat.
Heb nog een grote inloopkast bij onze slaapkamer waar ik m wel een plekje kan geven. Waar die dan niet zo in het zicht hangt

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:43

@Milka: en eventueel tot halverwege de muur (in hoogte) verven? Dan blijft het door de witte top toch vrij wit, maar staat wel een stuk stoerder?

@Doei: ik ben normaal niet van die hele donkere natte ruimtes maar jullie toilet en badkamer is echt heel mooi geworden! Mooie kraan ook bij het bad!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:54

Afbeelding

@Annet_Dottie ik wist niet hoe het uit te leggen dus heb even de foto bewerkt maar ik zou denk ik toch voor een lang bureau gaan in de breedte van je kast, een paar planken er boven en een nog een extra gordijn van boven tot beneden in de hoek die over je radiator buizen valt, dan kan je onder dat lange bureau die zwarte versterker plaatsen en de kattenbak.

Je zou aan de kant van de donkere muur nog zon uitklap dressoir zetten, dan heb je altijd een grotere tafel wanneer je gasten hebt: http://www.lodiwen.nl/product/uitklap-tafel/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:59

Kaaaren schreef:
[ [url=m/enuUqy.png]Afbeelding[/url] ]

@Annet_Dottie ik wist niet hoe het uit te leggen dus heb even de foto bewerkt maar ik zou denk ik toch voor een lang bureau gaan in de breedte van je kast, een paar planken er boven en een nog een extra gordijn van boven tot beneden in de hoek die over je radiator buizen valt, dan kan je onder dat lange bureau die zwarte versterker plaatsen en de kattenbak.

Je zou aan de kant van de donkere muur nog zon uitklap dressoir zetten, dan heb je altijd een grotere tafel wanneer je gasten hebt: http://www.lodiwen.nl/product/uitklap-tafel/


Wat ontzettend lief dankjewel voor de moeite! Ik begrijp je idee alleen waar jij de lange desk hebt gemaakt is dus de bedoeling dat daar de bar komt anders past dat niet meer kwa diepte zeg maar als ik die bijvoorbeeld tegen de grijze muur aan zet.. Of bedoel je dan de bar helemaal weg laten? Lange desk is denk ik ook niet heel handig omdat ik gezien de studie die ik volgend jaar ga doen volgens mij een laptop nodig heb dus als ik dan een grote desk heb voor alleen een laptop is dat ook weer een beetje teveel van het goede :(

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:06

Dan zou die bar gewoon op marktplaats zetten en nu alvast die laptop aanschaffen :P

Persoonlijk vindt ik het altijd wel fijn om een bureau te hebben om aan te werken ook met laptop, schiet niet echt op als je een paar uur achter elkaar aan een laptop moet zitten en op een barkruk zit.

Ik zou dan voor de optie gaan alles er uit, en een grote gezellige tafel met 4 stoelen waar je ook aan kan werken :)

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:19

@ Annet Dottie, ik zou een bureau maken voor het raam, niks zo fijn als lekker naar buiten kijken :) Zou die over de hele breedte doen met bijvoorbeeld planken en zonder poten, dan kan je aan de ene kant er een ladenkastje onder zetten en aan de andere kant je kattenbak. Qua tafel zou ik in de lengte een leuk bankje zetten tegen de muur aan en dan aan de andere lange kant van de tafel een paar stoelen. Dan heb je het denk ik qua ruimte het meest benut en blijft het er open uitzien. En dan kan je op je bureau een lekkere plant neerzetten :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:26

Als je toch een laptop aan gaat schaffen zou ik het bureau de deur uit doen en een echte eettafel daar neerzetten (niet te klein).
Aan een eettafel kun je ook prima met een laptop werken.
En dan zou ik als het qua ruimte kan de tafel in het idden van de ruimte zetten, dus niet tegen de muur.

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:33

Even voor het totaalplaatje snel wat foto's gemaakt van de woonkamer
Deze 'stijl'/sfeer wil ik dus ook graag doorvoeren in de gang, maar dan niet met de kleur groen zoals op de muur in onze woonkamer maar dan met grijs/beton

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het deurbeslag wat dus ook in de gang op de deuren komt
Afbeelding

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:38

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-11-17 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:40

Bedankt voor het mee denken allemaal. Typisch ik ook weer, een heel verhaal typen en dan nog informatie vergeten er bij te zetten. De laptop moet ik misschien aanschaffen voor school maar als dat al zo is is dat op z'n vroegst volgend jaar september. Mijn desktop werkt perfect en ben ik aan gewend dus die blijft sowieso voorlopig nog + wat ik dus ben vergeten te vermelden is dat ik nu absoluut geen cent over heb om nieuwe dingen aan te schaffen , ik heb ook schuurpapier lak enzz allemaal al in huis voor de bar dus die komt er sowieso eerst wel.. De reden dat die er niet zou komen was dus mocht er familie komen eten misschien 1 stoel te weinig en m'n opa maar goed moet ik daar rekening mee houden? Hoe vaak zijn in de afgelopen jaren familieleden hier echt komen eten met meer dan 4? Nooit :x En anders eten we maar op de bank _O-

Mijn moeder heeft alleen een kleiner bureau, echt een wat ouder type, met een uit rol ding voor je toetsenbord en een vak onder/aan het bureau voor je desktop, en die mag ik hebben. Die past wel beter zo voor het raam maar is weer niet helemaal mijn stijl en kom ik terug op de twijfel over mijn speciaal voor mij gepimpte pc wil ik hem in het zicht houden (hij staat nu bewust in het zicht) of dan in zo'n vak doen.. En nee dat is denk ik ook geen vraag waar jullie antwoord op kunnen geven, helaas :x

MarjanB, in de hoek bij het raam staat een vaste kast dus in die hele breedte iets maken word hem sowieso niet.. De kast is ook een beetje het probleem anders had mijn huidige desk daar inderdaad al gestaan. :(

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:12

Mag ik hier even wat advies van jullie vragen :o ?
Bij de woonkamer wil ik de muren gaan aanpakken maar weet het even niet hoe en wat.
Het plafond en de vloer blijft dus daar moet rekening mee gehouden worden.
De deuren en deuromlijstingen zijn wit.

De muren zijn nu allemaal in één kleur, namelijk creme met een zalmtoets (?)

Ofwel wil ik lambrisering, dus het onderste verven in een accentkleur of 1 accentmuur of of of?

Heb even een foto waar je het plafond, muren, vloer en kasten op ziet (de boekenkast gaat weg trouwens).
Foto van vorig jaar, de kerstboom staat nu nog niet :Y)

Afbeelding

Dit zijn wat voorbeelden wat ik eventueel zou willen doen, maar kleuren zijn welkom!

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:43

Annet_Dottie:

Best lastig om je huis in te richten en je even niet weet hoe.
Ik vind het ook best lastig om je vanaf de foto's advies te geven. Maar bij deze dan:
Wat als je je desk en de bartafel er toch uit doet en dan een lange smalle eettafel (eentje van max 70 cm breed) neerzet in de lengte van die ruimte? Langs 1 muur zou ik dan een lange eetbank zetten. Als je geen eters hebt, schuif je de tafel er overheen zodat je wel aan de kopse kant bijvoorbeeld kan werken achter je computer of laptop en toch ook een gedeelte hebt om aan te eten. An sich is zo'n tafel nog best goed zelf te maken voor relatief weinig geld.
Als je wel eters hebt, schuif je de tafel terug naar het midden en heb je gelijk een eetbank aan de andere kant staan. Leuk vachtje erop en een paar kussentjes om geen houten billen te krijgen.
Op de kopse kant zet je je computer/laptop. Met een leuke plant of vaas bloemen of iets anders kan je je computer wat camoufleren. Vanaf je zithoek kijk je dan op een gezellige eettafel zeg maar.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:48

Annet_dottie: vorige keer geen bruikbare tips gekregen?

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:06

Neeheee wat een hoop posts :o

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:17

Annet_dottie,

Je hebt de bar al, ik zou die op de plek plaatsen tussen schouw en inbouwkast. Zou hem dan wel wit schilderen dan vind ik dat ie beter int geheel past. Als je binnenkort weer wat geld over hebt kun je altijd nog wat planken ophangen erboven voor wat opslagruimte.
Bureau voorlopig gewoon houden, deze dan tegen de gekleurde wand naast waar nu de kattenbak staat. Ook deze zou ik wit maken.
wel zou ik wat minder op je bureau zetten zodat het wat opgeruimder oogt, misschien kan er wat van in die inbouwkast?
Kattebak zou ik dan weer links onder je bureau plaatsen en daar in de hoek n leuke plant neerzetten.
Ik heb het zo:
Is dezelfde bartafel:

Afbeelding

En dan dus niet zoveel zooi op de planken zetten als ik nu heb natuurlijk want dat oogt ook lekker rommelig. Is bij mij ff zo omdat ik toch over n maandje of twee ga verhuizen dus stoor me er voor die korte tijd niet meer aan ;)

Edit: ik zie ook dat je je zorgen maakt over visite die dan evt niet op n. Barkruk kunnen zitten, visite past zich heus aan hoor voor die paar uurtjes. En op de bank eten is natuurlijk ook een optie.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:20

Milka, wat een onwijs gave klok met die tandwielen! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:48

Dank je wij zijn er ook erg blij mee
Hij komt bij maison du monde vandaan

Alarm, is de bovenste foto early dew?
Vindt dat zo'n gave kleur. Heb m ook gebruikt voor de kamer van mijn oudste dochter
Denk dat het ook heel mooi staat in je woonkamer

Wij gaan een avondje doorhalen hier haha :D
We maken onze meubelen zelf, eettafel, salontafel en tvmeubel zijn allemaal zelf gemaakt, en nu heb ik weer een idee opgedaan voor aan de groene muur
1 element daarvan is af en hebben we net opgehangen en we zijn zo enthousiast dat we vanavond de andere 3 elementen ook nog af willen maken en ophangen

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:48

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie dan aant maken zijn!

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:37