Veel verschil van grootte tussen een 24" scherm en een 27"?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Veel verschil van grootte tussen een 24" scherm en een 27"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 12:11

Mijn 19" scherm lijkt het op te geven thuis. (Ding is dan ook al best bejaard in de computerwereld).

Dus gisteren maar even zitten zoeken naar nieuwe schermen. Aangezien ik volgend jaar misschien wel eens af en toe van thuis uit zal werken voor mijn job (thuiswerk ipv die dag naar kantoor te rijden). Zou ik graag een scherm kopen die ook bruikbaar is voor als extra scherm aan de laptop van mijn werk. (mag van onze IT mannetjes, die snappen ook dat je een plan niet op dat kleine schermpje kan bekijken).

Is er veel verschil qua grootte tussen een 24" en een 27" scherm?

Op kantoor hebben we sinds enkele weken nu hypermoderne 27" Ultra 4K schermen van LG.

Nu hoef ik voor thuis niet een 4K scherm (damn die dingen kosten een smak geld trouwens) maar een goede met blauwlichtfilter is wel een must. Heb er dan ook al een paar uitgezocht die ik interessant vindt. Alleen de prijs tussen een 24" en 27" is toch wel groot nog. Als ik een goede 24" kan kopen voor een pak minder dan datzelfde scherm in 27" is dat toch mooi meegenomen.

Echter wil ik ook wel goed een plan kunnen bekijken op dat scherm. Vandaar de vraag of er veel verschil is tussen een 24" en een 27".

Iemand op bokt die ook goed thuis is in de IT hardware?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Veel verschil van grootte tussen een 24" scherm en een 27"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:45

Ik vind zelf 27" te groot om fijn mee te werken, terwijl 24" goed bevalt. Het is dus ook nog een stukje persoonlijk.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Veel verschil van grootte tussen een 24" scherm en een 27"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:06

het verschil is 7,5cm diagonaal gemeten groter.

24" is ongeveer 60cm
27" is ongeveer 67.5cm

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:33

Sabbientje schreef:
het verschil is 7,5cm diagonaal gemeten groter.

24" is ongeveer 60cm
27" is ongeveer 67.5cm

hmm dan is een 27" wel erg groot voor op het plekje waar mijn huidige scherm staat.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:41

Het ligt er ook aan wat je er mee wil doen.
Ik werk nu ruim 6 jaar met een 27” scherm en ik vind het heerlijk en ik vind een 21” of 24” dan al snel weer te klein. Mijn vriend heeft ook laatst zijn 21” ingeruild voor een 27”. Het grote voordeel aan 27” vind ik dat je gemakkelijk meerdere vensters naast elkaar kan plaatsen zonder dat je documenten of foto’s te klein worden. Ik kan in meerdere programma’s tegelijk werken zonder dat ik steeds hoef te switchen.
Daarnaast is het enorm fijn voor fotobewerking en Adobe programma’s die meerdere werkvensters en balken hebben. Ik zou niet meer op een kleiner scherm kunnen werken.

Retina schermen vind ik eigenlijk onnodig. Het slurpt geheugen en de beeldkwaliteit is echt niet zo veel beter, want je zit nooit zo dicht op je scherm als dat je op je telefoon zit.

Schuur_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:47


petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 19:30

Op het werk ook 27" en voor sommige milieu of bouwplannen is zelfs dat eigenlijk te klein om handig te werken. We hebben al lachen gezegd tussen de collega's onderling dat we beter zo'n schermen moeten vragen zoals NCIS LA heeft of die mannen van CSI indertijd. Een mens mag dromen hé. :+

Nog maar eens goed meten en vergelijken. Scherm moet trouwens ingebouwde speakers hebben.