Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 16:55

Dag Bokkers.
Ik woon sinds een dik jaar in de Belgische fruitstreek, echt op de boerenbuiten.
Nu zitten we met een probleem. De persoon die het huis ontworpen heeft, heeft ooit gekozen voor witte PVC ramen. Probleem is voor ons dat ze dus niet wit te houden zijn.
Er is hier een ware vliegenplaag. Ook andere insecten vinden het hier wel leuk.

Gevolg is dat onze ramen er zo uitzien, na schrobben met HG pvc reiniger:
Afbeelding

Alle huis-tuin- en keukentips ten spijt, HG en verdund bleekwater ten spijt: tot nu toe blijven we zitten met bruine vlekjes.

Ik las nog iets van ammoniak, maar daar ben ik vrij huiverig over.

Iemand DE tip?

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:06

Autopoets!! Het is wel een rot werkje maar denk dat je ze hier wel weer schoon mee krijgt.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:07

Ik maak het schoon met cif schuurmiddel ( gele fles) op een spons en krachtig wrijven daarna afspoelen met schoon water.
En wanneer het hardnekkig is dan met Dasty ( geel schoonmaakmiddel ) van de wibra , daar krijg je het echt mee weg.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:08

Ik zou niet gaan schuren.

Probeer eens een autowasmiddel?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:00

Ik gebruik gewoon allesreiniger. Even laten intrekken (minuutje) en daarna poetsen. Werkt hier ook (nog meer fruitstreek dan jij, ik woon letterlijk tussen de appel- en kersenbomen :D )

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:10

En vooral geen schuurmiddelen gebruiken. Afhankelijk van het type kunststof kozijn kun je het behandelen met autopoetsmiddel en autowax, maar het mooiste zou zijn als je er achter kan komen wie ze geplaatst heeft en daar vragen hoe te behandelen..

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 19:49

Eleionomae schreef:
En vooral geen schuurmiddelen gebruiken. Afhankelijk van het type kunststof kozijn kun je het behandelen met autopoetsmiddel en autowax, maar het mooiste zou zijn als je er achter kan komen wie ze geplaatst heeft en daar vragen hoe te behandelen..


Dat gaan we niet te weten komen.

Autopoetsmiddel gaan we proberen.

Allesreiniger en dat soort dingen werken dus niet. Het is te zeggen: de bovenste "laag" gaat er wel af, maar de vlekjes van op de foto blijven achter. Het bijt er als het ware in.

Vorig jaar was het nog erger. De deur eens juist open gehad om boodschappen binnen te brengen. Ik denk daarna een vlieg of 40 kunnen doodmeppen. Niet normaal, heel de buurt klaagt ervan.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:45

Je zou ook tandpasta kunnen proberen (zonder whitening) of evt de gele Dasty van Wibra? Dat lijkt overal op te werken haha. En evt die grijze wonder sponsjes die ze o.a. bij action verkopen, die schuren niet zo hard als gewone schuursponsjes

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:25

Zet herkenbaar en ik lees mee. Dit jaar extreem veel vliegen gehad oomk mijn hele plafond zit vol en moet ik noodgedwongen opnieuw witten.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Uitwerpselen van PVC ramen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:29

Niet gaan schuren met sponsjes of Cif. Daar wordt PVC niet beter van en de volgende keer krijg je het nog moeilijker schoon.

Je kan eens een polish/simmileersel voor de auto gebruiken