Een boot....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:02

Wat leuk knofje!
De vecht is prachtig! We zijn er vorig jaar en een paar jaar geleden overheen gevaren, echt heel gaaf. Lijkt me heerlijk om daar te wonen met een sloep of motorbootje!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:07

Leuk Knofje! Ik ken de Vecht niet, maar het water op kunnen is altijd fijn :)

8nnemiek: ik ga voor een setje Spin Boots van het merk Lizard. Ze zijn van neopreen/stof IPV van dik rubber. De laars vorm je naar je voet met een veter. Daardoor zijn ze comfortabel, maar ook flexibel, dus handig om op je knieën te zitten. De laarzen worden geleverd door de dealer van Magic Marine, ze zijn dus bijna overal te bestellen, maar niet veel winkels zullen ze hebben staan.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:56

Mijn laarzen zijn binnen :)
Zondag hebben wij lekker gevaren met de kano's. Niet een groot rondje, maar wel lekker even uitwaaien en op een eilandje in de zon thee en pannekoeken eten/drinken :) het was heerlijk.

Afbeelding eerste test: mijn laarzen zijn iig waterdicht :) ze zitten ook heel stevig op een comfortabele en soepele manier en als ik dat klemmetje over mijn hak loshaal, kan ik er heel comfortabel mee knielen. In de binnen-laars (het bestaat uit 2 lagen) zit dat nog een veter over je voet heen, dat zorgt dus voor een fijne, stevige laars.
Ben er echt heel happy mee :D

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:57

8nnemiek schreef:
Zo'n speedcruiser lijkt mij dan weer niks, wat een herrie maken die dingen :))
Maar wat jammer dat je hem gaat verkopen! Ben je binnenkort helemaal niet meer op het water te vinden, of komt er nog een andere boot.



Hahaha dat hebben wij, zoals we ze oneerbieding noemen, no bad offence though, met zeilzeikerds... hoe vaak we niet te horen krijgen dat we ons vaarbewijs moeten halen, want de zeilers hebben voorrang.. yeah right, niet op een grote boot (23m) of ze zien je aankomen en gaan dan net voor je neus overstag om te treiteren... een schip van 35 ton leg je niet zo snel stil als een klein dinky..
Overigens hebben we allebei ons vaarbewijs :D

Allebei de scheepjes, de snelle en de oud hollandsche, gaan beiden in de verkoop en nee, er komt niks terug, voorlopig niet iig.. we hebben andere plannen in het verschiet :)

Ik ga me ook teruggrekken uit dit topic.. want sorry.. zeilen vind ik echt niet zo leuk en volgens mij zitten er heul veul zeilers :) oh dat wil overigens niet zeggen dat alle zeilers zich misdragen hoor.. dus voel je, of je moet het ook doen :') niet aangesproken.. Maar als je je vaarnewijs nog niet hebt, adviseer ik deze wel te halen...het is, itt tot ruiterbewijs, een eenmalige uitgave van centen en dan is het bewijs 30 jr geldig...
Dames, veel plezier met jullie bootjes en een mooie zomer.

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:45

Ik kan me wel voorstellen dat het lastig inschatten is of een motorboot 19 of 23 meter is. Wij gaan groot verkeer sowieso zo veel mogelijk uit de weg eigenlijk.
Overstag gaan om te treiteren.. dat lijkt misschien zo, maar als je in een zeilboot ineens een ondiepte ziet aankomen of in een lastig stuk terecht komt waar ook nog eens een grote boot de wind uit je zeilen gaat nemen dan móet je vaak wel overstag omdat je het niet altijd red om te wachten op een andere boot.

Vaarbewijs heeft mijn vriend ook. Alleen het marifoonbewijs moeten we nog eens halen.

Gaaf trouwens, die zeillaarzen hierboven! Lijkt me echt ideaal. Houdt het ook wat water tegen als je tot aan je knieën in het water komt bijvoorbeeld, of loop je dan alsnog te soppen? :+

Ons bootje ligt er nu nog zo bij:

Afbeelding
Helemaal kaal en leeg :(:)
We zijn nog volop aan t klussen. Maar hopelijk kunnen we dit weekend al eens lekker een rondje tuffen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:30

Yavanna: ik kan je ergernis ergens wel voorstellen. Gelukkig ben ik alleen gewend te varen op breed water, uitwijken is dan voor beide partijen geen probleem.
Ik herken idd wel wat Annemiek ook zegt: als iets de wind uit je zeilen trekt is het soms verstandiger wel overstag te gaan. Voor tzelfde geld lig je over 2 meter helemaal stil, IPV ergens anders. Dat stilliggen wordt je ook niet in dank afgenomen.

Annemiek: ik heb nog niet getest of ik ook vanaf boven vol loop. Denk sowieso wat via de broek die ik in de laarzen draag. Er zit geen koordje oid om de bovenkant mee af te sluiten, maar mijn kuiten zijn zo dik dat de laarzen maar net passen. Dus wie weet... Misschien doe ik die test nog wel eens, maar dan wel in augustus ofzo

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:58

Op de Loosdrechtse plassen letten ze daar niet op.. Daar gaan ze dus echt overstag voor het pesten en is ook bekend.. ach weet je, de mensen kennen daar de grote schepen en ook de lengte, zeker als je er vaak verbeleven bent.. maar het is voor sommige zeilers daar een echte sport..
En ik weet t hoor, ook snelvaarders kunnen een ergernis opbrengen, mensen die andere expres dwarsliggen noemen wij geen watersporters, maar bootbezitters...

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:08

:P dat vind ik een mooie term.
Wij hebben ook al vaak genoeg kunnen lachen om mensen in de sluizen (en daarvan heb je er hier welgeteld 3) die lopen te klooien of mensen die niet kunnen aanleggen. Ik wil niet weten hoe dat soort mensen zich op zulke plassen redden...

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:31

Wij varen nog niet zo enorm lang maar ook wij hebben al een hoop meegemaakt :=
Van mensen die zich in de sluizen ophangen en hun vrouw de schuld geven tot tokkies die het leuk vinden om bij het inhalen op de rivier flink gas te geven met hun motorbootje (daar gaat de koffie, de gestreken mast stuitert dan haast het dek af %) ) en mensen die wel even vanaf de steiger willen helpen met aanleggen (ja kom maar, gaat goed, ruimte zat, gewoon even zus en zo.. *krrrrrrrrk* :x )

Sluizen vond ik in het begin doodeng maar er is eigenlijk niks aan als je een paar pikhaken bij de hand hebt :)
Al hebben we hier een beruchte sluis waar je dik 10 meter zakt in een hele korte tijd, met dus enorm veel stroming, en veel te weinig ringen/bolders.. daar gaat het ook altijd bij minstens een boot wel mis :=

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:35

Ik schop het topic nog eens omhoog :D

Zo'n lekker weer de afgelopen tijd! Zijn jullie al veel het water op geweest?
En zijn er al meer mensen met vakantieplannen, die met de boot voor langere tijd er op uit gaan dit jaar?

Nog een vraagje aan de motorboot-bezitters: hebben jullie nog tips voor iemand die voor het eerst een kleine motorboot met kajuit wil aanschaffen? Onze buren zitten daar over te denken, en wij hebben ze natuurlijk al veel tips enzo gegeven, maar wij hebben alleen ervaring met zeilboten en ik kan me voorstellen dat je bij een motorboot weer op andere zaken moet letten. Ze zoeken iig iets van zo'n 6 tot 8 meter lengte, met een paar slaapplekken, toilet, klein keukenblok en niet te krachtige motor.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 20:00

Jaa... Ik wilde hier laatst weer wat posten, maar helemaal vergeten. Dankjewel voor de update 8nnemiek!

Onze 2-persoons kano heeft zijn eerste (en mogelijk laatste) tripje van het seizoen gehad. We zijn met de Hemelvaart een weekend naar de Biesbosch geweest. Het was super heet, maar wel leuk! Voor het eerst gekampeerd met kano (op de 'wildkampeerplek' ook). Een hele ervaring. Ik voelde me wel super nietig toen ik verderop stroomafwaarts de Moerdijk zag liggen. Zo enorm ver was dat niet eens, en in mijn gedachten is dat wel echt grote-boten-vaarwater.
Het was ook heel leuk dat we wat verder de Biesbosch in konden, normaal kunnen we niet zo ver omdat we voor het donker terug bij de auto moeten zijn.

Ondertussen hebben we een huis gekocht aan het water en liggen de eenpersoons kano's in de achtertuin (op het droge, maar we hoeven niet ver te slepen). We hopen dus veel tripjes te gaan doen na het avondeten en in de weekenden :)

8nnemiek: gaan jullie nog op vakantie met de boot, of ga je vooral opknappen?

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:38

Oh wat gaaf zeg, een huis aan het water <3 En die vaartocht door de biesbosch klinkt ook geweldig! Is ook prachtig kamperen daar <3

Wij gaan in september op vakantie met de boot, en dan meteen een hele maand als t goed is :D Vanuit Limburg naar het IJsselmeer en van daaruit door naar de waddenzee en waddeneilanden. En dan zien we wel of er nog tijd is om verder te gaan :D En de rest van de zomer hebben we ook nog een hele kluslijst die we willen afwerken. Een plafond moet opnieuw bekleed worden, en op het dek moeten anti-slip stukken hersteld worden.. M'n vriend wil het dieselfilter vervangen, en ik wil het houtwerk gaan opknappen.. En ik ben druk bezig met het maken van de slaapzak in de vorm van de matrassen voorin. En tijdens het klussen gaan we dan lekker voor anker liggen en overnachten we daar bijna elk weekend <3

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:49

Wat leuk, een vaartopic! Ik ben vorig jaar begonnen met kanoën (destijds in een Prijon Cross) en heb twee weken geleden m'n eigen boot gekocht, een Wave Sport Diesel 75. Ben er helemaal gelukkig mee en me nu aan het voorbereiden op de kanodriedaagse op onze club. Ik spam dus meteen maar even een linkje: Als er iemand 29 en 30 juni en 1 juli wil (kennismaken met) kanoën in de buurt van Tilburg, kijk dan hier even: http://www.kvoisterwijk.nl/index.php?op ... &Itemid=15

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:01

Haha tink, dat is een geheel andere discipline dan mijn vriend en ik meestal doen, al is het wel ook kanoën.

Vraagje over die driedaagse: is het mogelijk om met eigen kano te komen en is het ook te doen voor Canadese kano's? Een tocht van meer dan 20km is voor mij namelijk niet te doen,waar dat met een kayak een eitje is.

Nog even een sfeerplaatje: ik voor ons huis vanavond snel even 3 kwartier t water op.Afbeelding

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:52

mirriezz schreef:
Haha tink, dat is een geheel andere discipline dan mijn vriend en ik meestal doen, al is het wel ook kanoën.

Vraagje over die driedaagse: is het mogelijk om met eigen kano te komen en is het ook te doen voor Canadese kano's? Een tocht van meer dan 20km is voor mij namelijk niet te doen,waar dat met een kayak een eitje is.

Nog even een sfeerplaatje: ik voor ons huis vanavond snel even 3 kwartier t water op.[ [url=m/dfunru.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat kan en ja dat mag. Het zijn voornamelijk clubleden in wildwaterboten (en die gaan niet zo hard) en beginners. Dus helemaal geen probleem. Meld je je wel even aan via de website?

Edit: sterker nog, ik denk dat er vanuit onze vereniging ook wel mensen met een Canadees meegaan, omdat ze de kinderen meenemen.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:51

Nog 4 weekjes en dan gaan we lekker een weekje met m'n ouders mee weer een weekje varen. Echt zin in. Gaan weer door amsterdam en dan via Weesp naar Muiden, Almere haven en dan iig naar Blokzijl. Dat is echt zo'n leuk plaatsje.. en de sluis is t leukste om te kijken

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:55

Dat klinkt heerlijk fique! Blokzijl ken ik niet, maar dat klinkt goed!

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:55

Wij hebben afgelopen vrijdag een mooie tocht bij de Hondsberg in Oisterwijk gevaren. Twee uur non-stop peddelen, daarna was ik helemaal stuk. Wel prachtig stukje, als er iemand met een kano een leuk tochtje wil varen is dat zeker een aanrader.

Binnenkort maar eens naar Hardenberg voor wat wildwateroefening :D

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:53

8nnemiek schreef:
Dat klinkt heerlijk fique! Blokzijl ken ik niet, maar dat klinkt goed!

Blokzijl ligt vlakbij Vollenhove en giethoorn. ;)

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:00

Ah daar komen wij idd niet langs, we gaan via de IJssel door het ketelmeer naar t IJsselmeer, maar ik ga wel eens kijken of er niet toevallig een staandemast route is in die omgeving :D

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 10:26

Er varen wel zeilboten

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:37

Weer een update, hoe gaat het met jullie boten?

Wij hebben laatst met vrienden ons gehele 'botenpark' in het water gelegd.

Op dit moment hebben we 2 kayaks, 1 sup-board, 2 single-kano's en 1 triple-kano, die we alleen als double gebruiken liggen.

Deze week gaan we de sup eens in de golven testen, we zijn een weekje aan het strand. Ik ben echt heel benieuwd of mij dat lukt, door de golven peddelen en daarbij rechtop blijven staan. Golfsurfen heb ik nog nooit gedaan.

8nnemiek

Berichten: 43400
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:03

Oh dat lijkt me heerlijk ja, in de zee suppen/surfen.
En wat hebben jullie een hoop kano's en kayaks! Gaaf :D

Wij vertrekken volgende week zaterdag met de zeilboot richting het IJsselmeer, heerlijk, ik kan niet wachten! Morgen de mast strijken, dat is het minst leuke deel.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:11

Oh, zaterdag al! Gaaf! Veel plezier alvast.
Dat strijken van de mast lijkt me een hele klus. Maar wel belangrijk natuurlijk.

Zoveel boten is op zich leuk, maar gelukkig zijn ze niet allemaal echt van ons. De 2 kayaks zijn in bruikleen. 1 van de kanoclub, 1 van een vriend.
Onze tuin ligt nu helemaal vol met kano's, we hoeven nog net niet te stapelen. We hadden een rek gebouwd waar er 3 boven elkaar konden, maar met veel wind is daar een keer een ligger van doorgezakt en een kano eraf gevallen (met heel veel geluk geen schade aan de kano). Dus dat rek is nu leeg en alles ligt ernaast.

Voor de winter gaan we een schuur bouwen waarin 2 kano's en een kayak kunnen. De triple gaat dan naar een loods, en een van de kayaks weer terug naar de eigenaar. Mijn vriend wil dan tzt nog een kayak zelf kopen, dan kan de andere kayak ook weer terug.

We gaan het zien, maar ik vind het wel belangrijk dat we ook nog gewoon op ons terras kunnen zitten.

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:55

Wij verblijven al 6 weken op de nboot op de plas... enne we hebben er nog een snelle jongen bij gekocht, dus een atol van 4 boten, varierend van 4 meter tot 23 meter _/-\o_ :D