Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Firefly4 schreef:weet niet waar je woont, maar zijn de problemen sinds afgelopen week (dinsdag op woensdag, werkzaamheden)? Dan kan het zijn dat door die frequentiewijziging die dag, de zenders niet te vinden zijn.
Heb je al keer de box opnieuw opgestart? De coaxkabel zit er echt goed in (soms lijkt het of die erin zit, maar hangt die er wat losjes bij).
Even voor je gespiekt, (ja, werk bij ziggo ) en die zenders komen allemaal in de zelfde frequentie.
Het is een gevoelige frequentie die last kan hebben van instraling.
Heb je de bijgeleverde coaxkabel van Ziggo gebruikt (zwarte met groen/blauwe uiteinde)?
Firefly4 schreef:klopt, horse and country zit op een andere frequentie, maar heeft wel last van inteferentie bij slechte connectoren/bekabeling/koppeling/aansluitingen
@Sanso, wanneer de box bij opstarten lang duurt en je hebt deze wel in de energiestand Hoog staan, zou ik even gaan bellen. Heel veel boxen krijgen op den duur ergere problemen bij dit. Zou vermoedelijk het retour signaal zijn die dan problemen geeft (omdat je al aangeeft dat Netflix niet werkt). Eventueel kun je kijken of je een internet kabel in je horizonbox hebt die naar een los wifi modem / router loopt. Als dit zo is, deze eruit halen, scheelt veel ergernissen;)
Mocht je in oud UPC gebied wonen, kan dit wat anders zijn, dan heb je namelijk geen los modem van Ziggo... dit is alleen in het oude Ziggo gedeelte
sanso schreef:Ik heb al zoveel lopen vloeken op dat ding, we hebben hem pas sinds november 2016, al vanaf het begin af aan problemen.. staat de energiestand standaard op hoog? Of moet je dat instellen?
We kunnen ook mega veel zenders niet zien maar heb te weinig tijd om dat uit te pluizen en zo'n monteur schiet niet op, heb ik al eens laten komen maar die wist er zelf ook niks vanaf toen hebben we maar een hele nieuwe set gekregen
We hebben wel een modem van Ziggo maar geen idee of die box daarop is aangesloten
Napie schreef:Maar die blokjes heeft ze alleen op brava. Waarom zegt een monteur haar niet dat ze een nieuwe tv zou moeten hebben?