Welke scooter?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JolanV
Berichten: 123
Geregistreerd: 04-05-14

Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 12:28

Hi,

Lange tijd niet aanwezig geweest op bokt, maar heb nu dan een vraag waarbij ik hoop dat de mensen van bokt die dit lezen mij kunnen helpen. Ik twijfel namelijk enorm tussen twee scooters: de Peugeot Vivacity Grey 4T en de Sym Fiddle 2 Bruin 45 km. De Peugeot vind ik mooier en heeft meer opbergruimte (ik ga vaak weg, ook als ik naar de manege ga is deze ruimte handig), maar de Sym zit lekkerder en schijnt een wat betere motor te hebben. De Peugeot is wel wat duurder; die is namelijk €1999 en de Sym is €1499.

Zijn er mensen met ervaringen met deze scooter(s)? Dat hoor ik graag!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:58

Ik verplaats je topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, daar past deze vraag beter.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:04

Ik heb 2x een vivacity gehad. En ik vind het erg fijne scooters. Ik heb er weinig problemen mee gehad en ik reed er vrijwel dagelijks ruim 30 km mee.

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:05

Ik heb sinds anderhalve maand een Yamaha Aerox, Enorm fijn ding, Rijdt lekker en geen problemen mee gehad

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:08

Ik heb een Sym Fiddle, echt een ontzettend fijne scooter. Wel 1x de kabels laten inspuiten omdat hij wat slecht reed met extreme regen.
in 4 jaar tijd nu 20.000 km gereden, en buiten een valpartij geen problemen er mee gehad.
Ik zou zeker weer dezelfde terug kopen wanneer deze op is

JolanV
Berichten: 123
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 19:22

Oké, bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik er bijna uit ben. Hopelijk krijg ik nog iets meer (negatieve?) ervaringen te horen verder. In ieder geval bedankt, top!

Anoniem

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:35

Ik heb zelf een peugeot v-clic gehad en nu een yamaha neos. Ik heb 10.000 keer liever de yamaha neos dan de peugeot. Mijn peugeot mankeerde zeer regelmatig wat aan, goed dat was dan een v-clic, ik ben daarna wel ook gaan kijken naar een vivacity maar ik weet het niet. Een sym weet ik niet, heb ik zelf geen ervaring mee. Denk er alleen om dat je geen namaak scooter uit china ofzo koopt die had mijn vriend maar dat heeft echt een hoop geld gekost.

Maar even puntje bij paaltje ik zou dan denk ik de Sym kiezen uit deze 2 opties.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:48

De v-clic is toch met 4 takt motor? Daar had mijn nichtje ook alleen maar problemen mee.

Ik heb trouwens ook een Yamaha neo gehad, ook een super fijne scooter. Ook vrijwel geen problemen mee gehad. Maar helaas een ongeluk mee gehad. Dus toen was hij kapot.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:55

Ik heb een fiddle 3 45km versie en ben er super blij mee, heel ruime scooter en rijdt super soepel. Veel ruimte voor een passagier die ook heel comfortabel kan zitten.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:21

Ik heb een (oude) vivacity.. fijne scooter! Rijd er dagelijks wel 20/30 km mee, vrijwel nooit problemen en nog vrij zuinig ook :)

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:27

Ik heb zelf een Piaggio Zip 45km 4-takt en ben daar super tevreden over. Al wel een oudje, 2e hands met weinig km's en netjes onderhouden. Rijdt super zuinig, vlot en doet het altijd. Ook hartje winter met buitenstaan elke dag. Hij is niet moedersmooiste meer, maar betrouwbaarheid (en goedkoop in onderdelen) is mij veel waard :)