Welke go pro?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:56

Ah dat wist ik niet, dat de 5 black wel een scherm heeft. Ik dacht dat dat het grote verschil was tussen black en silver.
Ik heb de 4 black, die is dus zonder scherm :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:41

Bij de Hero 4 Silver en black is dat idd het verschil, het schermpje.
Ik heb mij recent de Hero 5 black kado gedaan, ik vind de voice controle een pracht uitvinding! Evenals het beeldscherm aan de achterzijde. Vroeger had ik de Hero 3+ Silver zonder scherm, deze beviel mij ook prima trouwens. Maar nu ik éénmaal het beeldscherm wel heb vind ik het toch erg handig.
Desalniettemin, de app werkt ook prima als beeldvanger :j

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:29

Ik heb me er in verdiept, maar ik zag op youtube een behoorlijk verschil in beeldstabilisatie tussen de hero 4 session en de hero 5 session. De hero 5 session vond ik een stuk prettiger kijken qua beeldopnames.
Gebruiken jullie echte gopro accessoires of gebruiken jullie de brofish accessoires?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:35

De 4 heeft helemaal geen stabilisatie idd volgens mij. Maar is de stabilisatie bij de 5 niet softwarematig? Dat kun je natuurlijk ook op de computer instellen. Ik gooi bijna altijd een stabilisatie er overheen, dat werkt erg goed. Is alleen wat meer werk achteraf natuurlijk.

Ik heb afgelopen maand een flink aantal accessoires van ebay gekocht. Werkt prima voor mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:11

Muppett schreef:
Gebruiken jullie echte gopro accessoires of gebruiken jullie de brofish accessoires?

Ik ben in het verleden een aantal malen op mijn snufferd gegaan om voor de goedkoopste oplossing te gaan qua materiaal.
De kwaliteit was dusdanig slecht, zwakke contructie etc. Daardoor het besluit genomen dat ik alleen officiele Gopro mounts gebruik. Mits ik zeer goede recenties lees over een artikel.
Ik betaal persoonlijk liever wat meer voor goed spul, dan minder en er later spijt te hebben omdat het niet aan mijn verwachtingen voldoet en de kwaliteit maar zo-zo is.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:16

Ik heb de 3+ silver. Zonder beeldje achterop maar die mis ik ook echt niet. Je hebt wel een app maar gebruik ik niet. Beeld is wel zo groot/breed dat ik nu op gevoel 'm zo instel op de cap en nooit fout gegaan. Vind het een top ding. Super batterij en super mooi beeld, ook op hoge snelheid en met hobbels in de grond _O-


Heb 'm door middel van de band om zitten, en dan aan beide kanten voor extra veiligheid nog tie-wrap.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:41

Ik mag altijd een GoPro Hero 4 lenen van iemand. Vandaag een rondje indoor cross gereden.
Ik gebruik Movavi video editor. De GoPro zit met een elastieken band op mn cap. Zit altijd goed stevig.
Stond nou niet helemaal lekker afgesteld, maar had iets te weinig rekening gehouden met de korte nek van mn pony :+ Bij mn paard zou die zo beter staan :p
Hieronder de Youtube link. De andere helmfilmpjes op mijn kanaal zijn ook van deze GoPro.

https://youtu.be/8iRCFq1EFzw

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:36

Op bol.com waren er een paar accessoires koffertjes voor gopro (niet van het merk zelf) die goed beoordeeld werden, dus ik heb zo'n koffertje aangeschaft. Die komt vandaag of morgen binnen, ben benieuwd. Hebben jullie een lenscover eroverheen tegen krassen?
Gave filmpjes zie ik voorbij komen!

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:50

Muppett schreef:
. Hebben jullie een lenscover eroverheen tegen krassen?
Gave filmpjes zie ik voorbij komen!


Ik heb mijn action cam in de waterdichte omhuizing met een elastieke band op mijn cap zitten, werkt prima. Ik ben al een paar keer ermee tegen een tak aangeknald, paar krassen op de buitenste omhuizing maar niet voor de lens.
https://youtu.be/Ed7Rk69maaY

https://youtu.be/Ed7Rk69maaY

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:26

Muppett schreef:
Op bol.com waren er een paar accessoires koffertjes voor gopro (niet van het merk zelf) die goed beoordeeld werden, dus ik heb zo'n koffertje aangeschaft. Die komt vandaag of morgen binnen, ben benieuwd. Hebben jullie een lenscover eroverheen tegen krassen?
Gave filmpjes zie ik voorbij komen!


Ik heb nu nog geen lenscover voor mijn lens (Hero 5 black), maar ben wel van plan om er één aan te schaffen. Ik kan kiezen uit twee uitvoeringen, de gewone doorzichtige zoals alle andere gopro's ook hebben. Of een aluminium behuizing. Deze laatste is ook met lensbescherming. Ik ben er nog niet over uit welke het gaat worden.
Wel kon ik erg goedkoop een nieuwe Gopro casey overnemen. Ik was aangenaam verrast hoeveel "zooi" er in zo'n klein koffertje past! *\o/*

Hoe bevalt jouw nieuw koffertje?

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:47

Ik heb geen lens cover over mijn go pro hero 5.
In de winkel vertelde ze mij dat deze redelijk makkelijk te vervangen is,
Als je er een cover overheen doet word ie zwaarder en kan het beeld kwaliteit achteruit gaan.
Daarbij heb ik een verzekering erbij genomen voor 50 euro voor de komende 3 jaar.
Dat vind ik wel zo fijn. Laatst lag ik er tijdens de cross naast en hoef ik me niet druk te maken "als mijn go pro nog maar heel is".

Ik heb trouwens wel een gek dingetje bij mijn go pro dat als ik een filmpje maak hij ook automatisch foto's maakt. Echt een heleboel achter elkaar.. Hebben jullie dit ook? Of weet iemand hoe ik dit uit zet?

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:51

Inxs schreef:
Ik heb een paar vraagjes voor de Gopro Hero 5 black gebruikers onder jullie.
Hoe lang gaat jou accu mee qua gebruik?
Schakeld het lcd schermpje (aan de achterzijde) zichzelf automatisch uit?
Werkt de voice-control een beetje trouwens?

Uiteraard hoor ik ook graag je ervaring met bovengenoemde GoPro :-)



Hij gaat zo'n 2 uur mee per accu.
filmpje schakelt inderdaad automatisch uit tijdens het filmen en ik ben ergggg blij met de voice control.
Geen gedoe met 1 hand aan je paard, dat start-knopje niet kunnen vinden met een paard onder je die iets te opgewonden is om aan de cross te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:40

golddigger08 schreef:
Ik heb geen lens cover over mijn go pro hero 5.
In de winkel vertelde ze mij dat deze redelijk makkelijk te vervangen is,
Als je er een cover overheen doet word ie zwaarder en kan het beeld kwaliteit achteruit gaan.
Daarbij heb ik een verzekering erbij genomen voor 50 euro voor de komende 3 jaar.
Dat vind ik wel zo fijn. Laatst lag ik er tijdens de cross naast en hoef ik me niet druk te maken "als mijn go pro nog maar heel is".

Ik heb trouwens wel een gek dingetje bij mijn go pro dat als ik een filmpje maak hij ook automatisch foto's maakt. Echt een heleboel achter elkaar.. Hebben jullie dit ook? Of weet iemand hoe ik dit uit zet?

Je instelling staat niet goed. Ik zou even moeten kijken op mijn eigen hoe het precies zit. Het is opzich redelijk eenvoudig aan te passen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:42

golddigger08 schreef:
Inxs schreef:
Ik heb een paar vraagjes voor de Gopro Hero 5 black gebruikers onder jullie.
Hoe lang gaat jou accu mee qua gebruik?
Schakeld het lcd schermpje (aan de achterzijde) zichzelf automatisch uit?
Werkt de voice-control een beetje trouwens?

Uiteraard hoor ik ook graag je ervaring met bovengenoemde GoPro :-)



Hij gaat zo'n 2 uur mee per accu.
filmpje schakelt inderdaad automatisch uit tijdens het filmen en ik ben ergggg blij met de voice control.
Geen gedoe met 1 hand aan je paard, dat start-knopje niet kunnen vinden met een paard onder je die iets te opgewonden is om aan de cross te beginnen.

Twee uur?! Och, bij mij is de accu na een uur schoon leeg :-( Ik ben al wat aan het uitvinden of de accu ook langer mee gaat met een mindere resolutie :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:03

@Golddigger

Als je op je display aan de achterzijde kijkt zie je links onderin het scherm een video & fotocamera staan. Daar tik je op, je komt dan in een keuze menu. Hier kies je voor video.
Je hebt hem nu namelijk op video en burst staan en dan neemt de gopro idd heel veel foto's en tegelijkertijd filmt hij ook.
Succes! :-)

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:16

Inxs schreef:
@Golddigger

Als je op je display aan de achterzijde kijkt zie je links onderin het scherm een video & fotocamera staan. Daar tik je op, je komt dan in een keuze menu. Hier kies je voor video.
Je hebt hem nu namelijk op video en burst staan en dan neemt de gopro idd heel veel foto's en tegelijkertijd filmt hij ook.
Succes! :-)


Ja dat dacht ik ook en dat stel ik dan ook in als op het camera'tje (video) maar hij blijft dan steeds die foto s nemen.. lijkt wel of hij steeds terug schiet bij die instelling.

weet iemand waar je een nederlandse gebruiksaanwijzing vind van de Go pro hero 5?

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:34

Ik heb wel een lenscover over mijn gopro hero 5. Lens lijkt idd wel makkelijk vervangbaar, maar liever niet ;)
Ik wil ook heel graag een NL talige gebruiksaanwijzing. Connect jullie gopro makkelijk met de app? Het is soms een heel prutsmuts en gewacht tot ie hem pakt.
Ben over de beeldkwaliteit wel erg tevreden, ik heb hem afgelopen week getest bij het skiën.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:46

Verbinden met de app werkt hier perfect :j
Wifi aan zetten op de gopro, iphone verbinden met het wifi netwerk en het werkt gewoon meteen :)

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:47

Hoi!
Dit is het recentste topic wat ik kan vinden met betrekking tot actiecamera's die ik kan vinden.

Ik vind GoPro alleen wel behoorlijk duur, hebben jullie andere merken waar jullie tevreden over zijn?

Ik neig richting een SJcam

Hebben jullie ervaringen met dashcammagazijn.nl ? Ik zie daar helaas geen recente reviews en durf dan niet te bestellen...

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:49

Ikzelf heb een Cambox Isis. 2j geleden gekocht en was in promotie samen met mijn cam. Ben er super tevreden van!

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:54

Oke en is de kwaliteit ook goed? Ik kom alleen maar op franse sites met het zoeken

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:59

Geen idee of de vraag nog voor TS geldt of misschien voor iemand anders in dit topic, maar mijn zoon heeft een paar jaar geleden van zijn zakgeld een Go Pro bij Action gekocht. 'Ding' doet het nog steeds -
afkloppen - en maakt hele mooie beelden. :j Hij gaat er onder andere mee naar de crossbaan (crossbrommer).

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:06

Shenavallie schreef:
Geen idee of de vraag nog voor TS geldt of misschien voor iemand anders in dit topic, maar mijn zoon heeft een paar jaar geleden van zijn zakgeld een Go Pro bij Action gekocht. 'Ding' doet het nog steeds -
afkloppen - en maakt hele mooie beelden. :j Hij gaat er onder andere mee naar de crossbaan (crossbrommer).


Ik had een Denver, 3 tientjes bij de kruidvat. Die laad helaas niet meer op. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe :P

Laurievc

Berichten: 4425
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:04

EllisL schreef:
Oke en is de kwaliteit ook goed? Ik kom alleen maar op franse sites met het zoeken

Is ook een frans product. Ik heb het ook uit Frankrijk gehaald. Ik zal straks wat filmpjes zoeken maar ik ben erg te spreken over de kwaliteit. Zelfs in binnenbakken. Als je cambox isis op youtube intypt krijg je al wel wat resultaten

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:10

Ik heb sinds kort de GoPro Hero 5, wát een gaaf ding!
We willen hem vooral gebruiken voor onze roadtrip door Amerika, hebben we nog een paar maanden om er helemaal wegwijs mee te worden.

Golddigger, volgens mij kan je in de app instellen wat de standaard modus van je camera is (video / foto / time lapse).

Hoeveel accu's hebben jullie? Ik heb er nu 2 maar denk erover om nog extra aan te schaffen. Batterijduur bij filmen in 4K is vrij kort.