Help, hoe werkt dit zonnescherm?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Help, hoe werkt dit zonnescherm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 11:01

Ik pas op het huis van een vriendin en aangezien het best warm wordt hier vandaag wil ik het zonnescherm neerlaten. Echter heb ik geen idee hoe? :')

Bij mijn ouders hadden wij er een met een draaistok en thuis hebben we een elektrische versie.

Zijn er bokkers bekend met dit systeem? Want ik heb echt geen idee :=


Afbeelding

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:05

Volgens mij gewoon boven de katrol aan het 'lint' trekken (zodat het lint uit de katrol komt) en dan langzaam laten vieren, dan komt het zonnescherm naar beneden.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:06

Dit is ultieme low-tech. Trek het lint boven de katrol naar voren, daarmee maak je ruimte voor het scherm om te zakken. Aan het einde van de dag trek je met dat lint het scherm ook weer omhoog.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:08

Haha, moet stiekem wel lachen om je topic, zie je er al met een hele verbaasde blik bij staan :o? :P

Het is inderdaad zo simpel als hier boven beschreven. Je trekt het lint net boven de katrol naar je toe en omhoog en laat het dan naar boven vieren zodat het scherm zakt, vanavond precies weer andersom!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:09

Aan het onder kant het lint maar voren trekken en dan langzaam het scherm naar beneden laten komen. Voor het omhoog doen kun je hem als het ware omhoog hijsen.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Help, hoe werkt dit zonnescherm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 11:16

Ah thanks dat was idd makkelijker dan verwacht :P Ja stond ff te kijken had dit echt nog nooit gezien haha.