Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:18

Wie kan mij helpen? Volgende week staat weer een bezoekje aan equitana op de planning *\o/* . Heb er veel zin in behalve het lange rijden en parkeren. 2 jaar geleden heb ik 1,5 uur vast gestaan in Essen zelf om vervolgens alsnog op het grote parkeerterrein buiten de stad uit de komen. Vanaf dat terrein konden we aan het einde van de dag de juiste snelweg naar huis ook bijna niet vinden.

Dit jaar heb ik geen zin in alle parkeer chaos in Essen en wil ik rechstreeks naar de p10 rijden. Ben al druk bezig google maps te bestuderen om mijn duitse topo wat op te halen :') .

Maar ja wat nu als we weer 'verdwalen'.......... Kan ik over de grens (met de dataroaming uitgeschakeld) mijn gps aanzetten en gebruik maken van de navigatie/google maps zonder dat ik me rot schrik van mijn telefoonrekening?

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:24

Je kunt in google maps een stuk va de kaart downloaden, die kun je dan vervolgens offline gebruiken!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:25

Gloa schreef:
Wie kan mij helpen? Volgende week staat weer een bezoekje aan equitana op de planning *\o/* . Heb er veel zin in behalve het lange rijden en parkeren. 2 jaar geleden heb ik 1,5 uur vast gestaan in Essen zelf om vervolgens alsnog op het grote parkeerterrein buiten de stad uit de komen. Vanaf dat terrein konden we aan het einde van de dag de juiste snelweg naar huis ook bijna niet vinden.

Dit jaar heb ik geen zin in alle parkeer chaos in Essen en wil ik rechstreeks naar de p10 rijden. Ben al druk bezig google maps te bestuderen om mijn duitse topo wat op te halen :') .

Maar ja wat nu als we weer 'verdwalen'.......... Kan ik over de grens (met de dataroaming uitgeschakeld) mijn gps aanzetten en gebruik maken van de navigatie/google maps zonder dat ik me rot schrik van mijn telefoonrekening?

TomTom ( en nog een paar anderen) werken zonder data. Dan zit de kaart in je telefoon. Overigens is de data die een kart gebruikt heel weinig en als je hem thuis al aanzet dan is hij al geladen.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:50

Via Google Maps kan je inderdaad je route downloaden, als je dat van te voren doet kan je het tijdens je rit gewoon zonder data gebruiken!

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:12

Google maps hebben wij afgelopen zomer ook met veel succes in Italiƫ gebruikt. Je kunt idd een offline kaart downloaden die je kunt gebruiken om mee te navigeren :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:20


eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:23

Download maps.me. Is gratis en werkt super. Even de kaarten van de gebieden downloaden als je internet hebt en voila je kan volledig offline navigeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:40

Ohh thanks voor alle tips :D

Daar kan ik echt wat mee en krijg nog meer zin in equitana *\o/*

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:14

Google Maps kan, maar dan moet je idd de route vooraf downloaden en niet te ver van de route afwijken. Of je mobiel internet moet ook ib Duitsland werken. :=

Ik gebruik zelf TomTom app, maar helaas is die niet gratis.

Dan blijft idd Maps Here, wat nu Maps Here We Go als alternatief over. Die kan offline navigeren als je van te voren Duitsland download.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:24

Ik kreeg laatst een melding dat maps nu ook offline te gebruiken is, maar hoe het precies zit weet ik niet, ik gebruik het amper en mijn bundel doet het ook in het buitenland :D . Misschien als je even googled dat je kunt vinden hoe het precies zit?

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Navigatie/gps op de telefoon in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:36

Wij gebruiken ook here we Go en dat bevalt echt super. Vooraf de lamden die je nodig hebt downloaden en gaan. Toen we naar Thailand gingen hadden we zelfs de Thaise stem gedownload en toen begreep de taxichauffeur ineens wel waar we heen wilden. Als ze geen Engels spreken ook nog eens erg praktisch dus :')

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:53

EedihcrO schreef:
Wij gebruiken ook here we Go en dat bevalt echt super. Vooraf de lamden die je nodig hebt downloaden en gaan.

Nou ja, dit dus, alleen gebruik ik Offline Maps.