Geen warm water..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Geen warm water..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 16:16

Ik ben benieuwd of dit mag...

Sinds vroeg vanochtend heeft de helft van mijn gebouw geen warm water... -O- ze hebben de ketel/boiler of hoe je het noemt al reset, zonder resultaat.. Nu moeten we maar tot morgen wachten en dan komt er iemand er naar kijken?

Dus minimaal 24 uur zonder warm water.. Mag dit zomaar? Dat reparatie vooruit geschoven wordt?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geen warm water..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:19

Helemaal geen water is nog iets anders dan geen warm water. Geen warm water is vooral onhandig, maar valt nog wel omheen te werken.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:21

Ach.. heb tijden geen warm water gehad (Eigen huis) en zo te horen wordt het morgen gemaakt. Als je wilt douchen je haar wassen, waterkoker is echt een uitkomst, daar paar emmers mee vullen en gaan met die banana idem voor afwas (of water koken op het fornuis).

Is maar 1 nachtje.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 16:21

Apple schreef:
Helemaal geen water is nog iets anders dan geen warm water. Geen warm water is vooral onhandig, maar valt nog wel omheen te werken.



Dat zeker, maar vind het nogal makkelijk van de woningbouw om ons maar naar de "buren" te sturen om te douchen.. gaat overigens om een vleugel van iets meer dan 100 man dat zonder warm water zit

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:22

tja,als een particulier in een eigen huis dit voorheeft op zondag,komt ook maar iemand op maandag kijken.

mijn vader doet dit als werk en jemig,wat kunnen mensen toch overdrijven.

je gaat toch niet (bijna) dood van eens 24u zonder warm water te zitten?
eens wassen aan de lavabo met een bakje gekookt water lukt toch prima?

mensen zijn zooo verwend en denken dat,als zij eens ff panne hebben,iedereen staat te springen.
dit is verre van een levensbedreigende zaak lijkt me,dus de mens die dit morgen komt oplossen hoeft hier toch niet zijn vrije dag voor op te offeren?

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:24

Hoe lastig ook... Ik denk dat het wel mag. Je hebt gewoon water.. Alleen is het koud :(

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:24

Tja weet je, je kunt nou eenmaal niet instantly iemand optrommelen omdat de boiler het niet doet. Zo werkt het nou eenmaal. Balen, maar zo te horen is het maar 1 dag en komt er morgen iemand. Even ergens ander douchen, zo'n drama is dat niet.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:24

Ik heb wel eens een week zonder warm water gezeten ( ook geen stroom ) omdat het was afgesloten door de kroeg onder ons. 1 dagje moet kunnen toch?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:24

Hoe groot is het probleem... Driekwart van de wereld heeft nooit warm water.
Zou gewoon toch morgen wachten :) en ondertussen kun je je prima wassen aan de wastafel toch?

Zou zelf in m'n eigen woning niet eens iemand hiervoor bellen op zondag :n volgens mij is dit ook geen storing waarvoor het wel kan?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-02-17 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 16:26

tengeltje11 schreef:
tja,als een particulier in een eigen huis dit voorheeft op zondag,komt ook maar iemand op maandag kijken.

mijn vader doet dit als werk en jemig,wat kunnen mensen toch overdrijven.

je gaat toch niet (bijna) dood van eens 24u zonder warm water te zitten?
eens wassen aan de lavabo met een bakje gekookt water lukt toch prima?

mensen zijn zooo verwend en denken dat,als zij eens ff panne hebben,iedereen staat te springen.
dit is verre van een levensbedreigende zaak lijkt me,dus de mens die dit morgen komt oplossen hoeft hier toch niet zijn vrije dag voor op te offeren?


Het gaat mij er helemaal niet om of er omheen te werken is of of ik verwend ben.

Gaat mij erom of een woningbouw dit mag uitstellen. Mijn woningbouw heeft al de neiging om de kantjes ervan af te lopen, dus dan Let je er extra op.

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:28

Even naar het zwembad gaan. Kan je gelijk douche.
Heb ik tijdens onze verbouwing maanden gedaan.

Zonder warm water is lastig maar 1 dag is nog wel te overzien.
Waarschijnlijk moet er iemand komen van het bedrijf die de warmwater voorziening heeft gemaakt. En die werken vast niet op zondag.

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:29

Ja, dat mogen ze. Ze hebben maximaal 72 om met een (nood)oplossing te komen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:29

tja,ooit al geprobeerd iemand op zondag te bereiken om diezelfde dag iets te herstellen?
ik veronderstel van niet,anders zou je je dat niet eens afvragen.

wie in godsnaam zouden ze vandaag moeten contacteren?
bedrijfen en firma's zijn dicht,mensen staan heus niet te springen om op zondag warm water te herstellen?

Century

Berichten: 5964
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Geen warm water..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:31

Dat vraagt ze toch niet tengeltje? Je frustratie lijkt me hier niet helemaal gepast :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 16:32

KimD schreef:
Ja, dat mogen ze. Ze hebben maximaal 72 om met een (nood)oplossing te komen.


Dank je!

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:34

tengeltje11 schreef:
tja,ooit al geprobeerd iemand op zondag te bereiken om diezelfde dag iets te herstellen?
ik veronderstel van niet,anders zou je je dat niet eens afvragen.

wie in godsnaam zouden ze vandaag moeten contacteren?
bedrijfen en firma's zijn dicht,mensen staan heus niet te springen om op zondag warm water te herstellen?


De meeste bedrijven hebben gewoon een storingsdienst die veelal 24/7 bereikbaar is.
Alleen hangt er wel een pittig prijskaartje aan als ze op zondag de reparatie uitvoeren, dus denk dat dat de reden is dat ze even wachten tot maandag.
En inderdaad, 24 uur zonder warm water is nou ook niet echt een ramp.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:55

Gianti schreef:
tengeltje11 schreef:
tja,als een particulier in een eigen huis dit voorheeft op zondag,komt ook maar iemand op maandag kijken.

mijn vader doet dit als werk en jemig,wat kunnen mensen toch overdrijven.

je gaat toch niet (bijna) dood van eens 24u zonder warm water te zitten?
eens wassen aan de lavabo met een bakje gekookt water lukt toch prima?

mensen zijn zooo verwend en denken dat,als zij eens ff panne hebben,iedereen staat te springen.
dit is verre van een levensbedreigende zaak lijkt me,dus de mens die dit morgen komt oplossen hoeft hier toch niet zijn vrije dag voor op te offeren?


Het gaat mij er helemaal niet om of er omheen te werken is of of ik verwend ben.

Gaat mij erom of een woningbouw dit mag uitstellen. Mijn woningbouw heeft al de neiging om de kantjes ervan af te lopen, dus dan Let je er extra op.


Je woningbouw stelt niks uit; die huren voor dit soort zaken andere bedrijven in en die zijn op zondag simpelweg gesloten. Geen warm water is nu niet bepaald spoed en zeker niet omdat het maar tot morgen is. Dus gaan ze ook niet de storingsdienst (die voor spoed is en 24/7 bereikbaar) hiervoor bellen, want het is geen spoed. Je hebt tenslotte wel water, dus is niet zo dat je niks kunt.

Dus ja, de woningbouw staat volledig in zn recht. Hier krijg je in het weekend niet eens de woningstichting te pakken; zijn dicht in het weekend, en al helemaal op zondag hoef je niet te verwachten dat je ze zomaar te pakken krijgt...uiteraard behalve met spoed, bv een storm die tig dakpannen van je dak heeft geplukt of erger; dat soort zaken

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Geen warm water..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:14

Valt reuze mee, is maar 1 dag! Wees vindingrijk en kook gewoon water en dan heb je warm water om je mee te wassen.

Hebben wij ook weleens aan de hand gehad en dat was geen probleem, konden ons er goed mee redden tot het gemaakt werd en er weer warm water is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:19

Ik krijg meteen een coolblue advertentie over waterkokers die gratis worden bezorgd :')

Een dag zonder warm water is goed te overleven gelukkig. Wij zitten regelmatig op een boot met niks anders dan een fluitketel voor warm water. Gewoon wassen met een washandje en een emmertje warm water, en haar wassen is prima te doen onder de koude kraan.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Geen warm water..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:23

Ik werk sinds kort bij een energie service bedrijf, dus onderhoud aan cv's etc. Als wij gebeld worden voor storingen zoals dit proberen we zo snel mogelijk iemand heen te laten gaan, echter is dit natuurlijk niet altijd mogelijk. Deze maanden van het jaar is het stormloop vandaar dat het wat langer zal duren en ze morgen pas komen.

Ik hoop dat je morgen weer lekker warm water hebt!