Scooter start niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Scooter start niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:00

Toen ik vanochtend weg wou startte mijn scooter niet.. Als ik het startknopje en remmen indruk gebeurd er vrijwel niets. Na een heleboel keren achter elkaar op de kickstart te heben getrapt ging hij wel aan gelukkig.
Ik dacht dat het kwam omdat de motor koud was, maar toen ik op stage aan kwam startte hij nog niet normaal.. Op internet vind ik dat de accu leeg kan zijn, maar kan dat als de kickstart het wel doet?
Ik heb er overigens nog maar 4 keer op gereden en heb hem tweedehands gekocht bij een scooterwinkel. Het is een sym fiddle 2. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Scooter start niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:02

Kou is slecht voor de accu.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Scooter start niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:05

Kou is echt funest voor je Accu.
Mijn aerox start op het moment ook alleen met kickstart vanwege de kou.
Bij warmer weer geen problemen.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:07

Kickstarter is juist om hem te starten als de accu leeg of matig is, denk dat het ook aan de kou te danken is of misschien lang stilgestaan?

Toch als hij het deze week blijft doen zou ik terug gaan naar de scooterwinkel, anders krijg je dadelijk het 'ja maar je hebt hem al een tijdje'- verhaal. En je hebt natuurlijk geen zekerheid of het door de kou komt omdat je hem pas net hebt. :)
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 20-01-17 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:08

Mijn kymco hetzelfde verhaal. Door de kou denk ik, al staat die ook veel stil

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:09

Accu, bougie of startmotor. Heb je geen metertje voor je accu? En als je m zo kort hebt gewoon teruggaan;)

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:10

klopt.
Kickstarter is er om toch te kunnen starten zonder accu. Scooters houden niet van koude. Zijn volgens mij in warme landen gemaakt.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:00

Zelfde met mijn peugeot. Waarvan de kickstart het niet doet, dus als ie echt niet wil starten mag ik heel hard gaan fietsen om nog optijd te komen :D

Zorg ook dat je tank goed vol blijft, bij mij wil de brandstof nog wel eens ver teruglopen waardoor die niet aan gaat. Dan doet de accu het overigens wel, maar verder dan wat pruttelen komt ie niet :=

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 17:01

Het kan bijna niet dat hij koud was omdat hij in ons geïsoleerde chalet staat waar het 17 graden is.. Scooterwinkel inmiddels gebeld en die komen hem morgen halen om na te kijken. Zij denken ook de accu.