Goede laptop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:05

Hoi bokkers

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben nog al een leek op het vlak van elektronica. Ik ben dus opzoek naar een fijne laptop, niet te groot en te zwaar. Hij zal gebruikt worden voor schoolwerk (middelbaar) en gewoon verder voor bokt en facebook etc. Hij moet dus niet heel veel aankunnen, hij moet ook niet super snel zijn maar ik wil geen 20 minuten wachten tot hij opgestart is :+
Mijn budget is ongeveer 500 euro, liefst minder. 500 is echt het maximum.
Alvast bedankt!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:17

Ik zou voor die eisen sowieso kijken naar een laptop met i5 prosessor. Een laptop met i3 wordt al snel heel langzaam en i7 heb je voor wat je er neer wilt niet nodig.
En dan verder kijken naar hoeveel opslag geheugen je wilt. Ga je al je gemaakte werk na een tijdje op een externe harde schijf zetten? Dan heb je niet extreem veel opslag geheugen nodig. En dan naar het werkgeheugen kijken. Ik denk dat je met 8gb werkgeheugen heel ver komt!

MaximeEratos

Berichten: 179
Geregistreerd: 06-03-16
Woonplaats: Kampenhout

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:19

Kijk eens naar HP computers, die hebben vast wel een die aan je eisen voldoet, en niet te duur. Verder vind je een acer voor onder de 500 euro ook wel!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:42

Dankjewel!

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:15

ik was altijd voorstander van asus maar die hebben tegenwoordig een superirritante mousepad. Heb vorig jaar een lenovo in mijn handen gehad, dat was toch ook wel degelijk spul. Toen toch voor de asus gekozen maar eenmaal thuis al snel spijt door die mousepad. Onze oudste heeft een wat oudere lenovo, die werkt gewoon super. Acer is bagger.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:58

Ik heb een Medion, dat is volgens mij een dochtermerk van Lenovo.
Alleen die is met een i5 en 8 GB werkgeheugen net te duur, komt op 649 euro.
Misschien heeft Coolblue een leuk tweedekansje? Dat is volgens mij een product dat iemand heeft gekocht, doos opengemaakt, even geprobeerd en toch teruggestuurd. Zit gewoon garantie op en alles, net als bij een nieuw product, het is alleen goedkoper omdat het open is geweest. :)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:39

Mij is ooit in een laptopzaak verteld dat Lenovo een heel goede prijs/kwaliteit-verhouding heeft. Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:59

Ik heb een lenovo ideapad (even geen idee welke variant) die wel duurder was als jouw budget maar ik vind het een hele fijne laptop!

Van lenovo hebben ze meerdere, ook goedkopere laptops en tot nu toe vind ik het goede kwaliteit voor een niet te dure prijs.

Ik denk dat je met 8gb ram wel genoeg hebt. Als je het alleen voor word en internet gaat gebruiken heb je aan minder misschien zelfs wel genoeg. Qua snelheid zou ik ook een i5 aanraden, i3 is snel te langzaam en i7 heb je niet nodig. Ook kun je naar de schijf kijken. Ssd is sneller dan hdd.

Ik heb voor mijn fotografie opleiding een laptop met 8gb ram, i5 processor en een ssd kaart en ben er heel tevreden mee. Alle programma's die ik gebruik draaien goed tegelijk samen met internet en word enzo. Mijn laptop was wel wat duurder (850) maar dit kwam ook zeker omdat mijn beeldscherm goed moest zijn en de laptop klein en licht.

Als ik jou was zou ik gewoon langsgaan bij verschillende electronica winkels, zij kunnen je ook goed advies geven over een laptop.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:03

als je wilt dat hij snel opstart moet je opletten dat je een laptop met SSD opslag neemt. Is duurder maar de laptop is dan stukken sneller (vooral met opstarten)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:33

Inmiddels heb ik een laptop gevonden! Acer Aspire SE1 131 als ik me niet vergis. Heeft inderdaad SSD opslag, ben er tot nu toe zeer tevreden van. Klein en licht ook (11.6 inch)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Goede laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:36

veel plezier er mee!