Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:27

Wij hebben recent onze woonkamer helemaal aangepakt, nieuw stucwerk, vloer, isolatie, de hele mikmak. Dit is het resultaat geworden! Boven de piano komen nog twee schilderijen (die moet mijn paps nog even afmaken) en de eettafel wordt nog wit van het voorjaar, verder ben ik er heel blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:32

@ cardy vind zon gashaard wel echt gaaf! Je kan ook eventueel iets bedenken met een open kast erbij

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:08

Zou de bank niet snel met de rug naar de tuin zetten. Zit je altijd je kamer in te gluren....

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:31

MarjanB schreef:
@ cardy vind zon gashaard wel echt gaaf! Je kan ook eventueel iets bedenken met een open kast erbij


Ja is zeker leuk! Wat bedoel je precies met een open kast?


marije1109 schreef:
Zou de bank niet snel met de rug naar de tuin zetten. Zit je altijd je kamer in te gluren....


Daar heb je zeker een punt. We zitten dan alleen met de doorgang.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:32

marije1109 schreef:
Zou de bank niet snel met de rug naar de tuin zetten. Zit je altijd je kamer in te gluren....

Ik zit eigenlijk altijd op de andere bank, en dan kan ik prima naar buiten kijken :)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:33

Wauw Cardy, wat een prachtige woonkamer <3 Zoveel ruimte en licht!

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:53

Cardy schreef:
MarjanB schreef:
@ cardy vind zon gashaard wel echt gaaf! Je kan ook eventueel iets bedenken met een open kast erbij


Ja is zeker leuk! Wat bedoel je precies met een open kast?


marije1109 schreef:
Zou de bank niet snel met de rug naar de tuin zetten. Zit je altijd je kamer in te gluren....


Daar heb je zeker een punt. We zitten dan alleen met de doorgang.



Dat je er een soort roomdevider van maakt. Of naast de kachel een gave houten boomstamplank waar je op kan chillen ;)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:10

Hmmm Cardy, ik zou het op de manier van de verkopers zetten, of de bank waar zij de tv hebben, en de tv naast de pilaar op een mooie tv tafel. Ik denk dat dat het meest praktisch zou zijn, hoef je ook geen nieuwe bank

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:27

@ Blue_Eyes: ziet er goed uit! Veel werk geweest zeker?

Thnx allemaal voor het meedenken! Denk dat we de bank zo gaan neerzetten als de huidige bewoners, zetten de bank wat verder naar achter (dus meer naast de rechter gedeelte van de openslaande deuren, deze gaan we waarschijnlijk toch weinig gebruiken.). Hierdoor hebben we genoeg loopruimte tussen de bank en Links van de pilaar. Dan komt rechts de haard. Zitten we niet met de rug tegen het raam, is er genoeg afstand van de tv en kunnen we het gedeelte boven de haard open houden voor genoeg licht.

Ik zal het morgen even opnieuw in kaart brengen en zal het dan weer even delen met jullie.

Wat uiteindelijk makkelijker bleek was de nieuwe badkamer uitkiezen.

Deze is nu nog zo:
Afbeelding

En die gaat hoogstwaarschijnlijk zo worden:

http://viewer.saninet.eu/?Bathroom=2017 ... anguage=nl

2 wanden volledig tegel, waarvan een 80x80 (welke ook voor de vloer en blad/achterwand wastafel gebruikt gaat worden) en de andere in verschillende groottes. De andere wanden worden schoon stucwerk.

Inloopdouche met ingebouwde regendouche, welke je aan kan zetten voordat je de douche in loopt. Daarnaast een bankje om te zitten en een koofje voor de shampoo.

Kleuren komen weer niet helemaal overeen, maar de tegels worden grijsbruin.

We hebben ook nog een 2e badkamer aan de master bedroom op de 2e verdieping en daar willen we een bad plaatsen.

Kan echt niet wachten om te beginnen Hahaha.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:31

Gaaf!! Bij ons is t gelukkig af :) vriend vind de tegels wel wat teveel van t goede maar ik vind het wel leuk. Haha de wc-bril gaat wel weg :')

Afbeelding
Afbeelding

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:33

En als je de muur tussen de keuken en die kast/bureau weg haalt? Of dat stuk omdraaien dat wat nu muur is, dan open is.
Dan kun je eventueel de tv hangen waar de kachel nu staat.

Ook kun je eventueel de deur naar de keuken om zetten naar naast de trap, zodat je eigenlijk de woonkamer in loopt ipv de keuken.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:33

Ziet er goed uit Mar! Leuk gedaan met die zwart/wit tegels, met de contrast tegels.
Zit er nou licht onder het blad van je badmeubel?

palousa_boy schreef:
En als je de muur tussen de keuken en die kast/bureau weg haalt? Of dat stuk omdraaien dat wat nu muur is, dan open is.
Dan kun je eventueel de tv hangen waar de kachel nu staat.

Ook kun je eventueel de deur naar de keuken om zetten naar naast de trap, zodat je eigenlijk de woonkamer in loopt ipv de keuken.


Het liefst zou ik wel op de huidige plek mijn bank neerzetten, omdat daar het meest licht is dankzij de vele ramen en de 4(?) dakramen in de uitbouw. Maakt het niet makkelijker natuurlijk haha, sorry.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 07-01-17 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:34

Was inderdaad een heleboek werk Cardy, duur geintje ook uiteindelijk... Maar de moeite waard!

Ik vind het wel gaaf zo hoor, Marjan, je badkamer met die tegels! Eens wat anders dan het standard 'vloer zwart, muur wit'.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:37

Jup er zit een ledstrip onder de wasbak :D ik vind het ook een leuke badkamer!

Kan niet wachten om te verhuizen!
Dit is de woonkamer, straks wat andere kleuren op de muur en nieuwe meubels en dan ben ik helemaal gelukkig
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:10

De open haard gaat eruit cardy? Als het mogelijk is, de muur tussen keuken en kamer weg halen en daar de eettafel naar verplaatsen. Zo ontstaat er een grote woonkeuken. De (hoek)bank zou ik op dezelfde plaats zetten als de huidige bewoners, of aan de andere kant van de paal. Bij die laatste 2 fauteuils bij het raam die je kan bijdraaien bij de bank, of anders een apart 'zitje' kan creƫren. De fauteuils kunnen er in de huidige opstelling natuurlijk ook bij geplaatst worden. Leuk huis hoor!!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:53

Afbeelding
hier vandaag badkamers wezen zoeken... pfff .wat kan je daar een geld in kwijt. Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren aan de badkamer? ( we hebben een hok van 1.9 x 1.9) komt een douchecabine met regendouche, een wc en een wastafel met ladeblok in.. of ander tof idee

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:38

Carey wat als je de kachel houdt waar hij nu is. Maak je daar de zithoek omheen. Bv de bank op de plek van de 2 stoelen, en dan een mooie losse stoel (of 2 kleinere) tegenover de kachel.

De tv kijken dan meer richting het raam.
Misschien kun je bij het raam een knus plekje voor jezelf maken.

De eettafel zou ik dan in het verlengde van de keuken zetten. Zo houd je ook de doorloop naar de tuindeur.

Begreep niet helemaal of de meubels op de foto een vast gegeven zijn of dat je nog moet shoppen.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 07:35

@ Marjan: erg leuk gedaan!! Woonkamer lijkt op een schoon palet, daar kan je zeker wat leuks van maken.
@ robbie88: spannend! Ik denk dat het qua kosten afhangt wel materialen je gaat gebruiken, welke merken en of je dingen zelf gaat doen of alles uitbesteedt. Heel lastig om te zeggen.
Mijn huidige badkamer is 7 m2 en luxe, waren in totaal ongeveer tussen de 5000 en 6000 kwijt aan alles. Maar hebben ook alles behalve het regelen en stucen zelf gedaan. Daarnaast internet afgestruind voor goeie koopjes.

@ noviceh: klopt, de openhaard gaat eruit. We willen graag eentje op gas, dus alles gaat vervangen en verplaatst worden (bewoners nemen de huidige haard ook mee).
Die muur tussen keuken en woonkamer kan er zeker uit, zijn dan we 2 dingen. Keuken is volledig tegel en woonkamer dus licht laminaat. Je houdt dus een overgang en je beschadigt het laminaat als je de wand weghaalt.
Bank komt idd op dezelfde plek als de huidige.
Dankjewel! Zijn er ook echt heel blij mee.

@ marije1109: als we de haard op dezelfde plek zouden houden, dan zou dat veel makkelijker zijn voor de monteurs. Alleen zitten we nog steeds met die vervelende steunpilaar haha. Het is jammer dat ze deze nooit d.m.v. een stalen constructie hebben weggewerkt, had ons een hoop gescheeld nu haha.

Meubels moeten allemaal nog gekocht worden, incl. de bank. Dus we zijn volledig vrij nog qua afmetingen en dergelijke.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:55

Wel heel gaaf zo'n doorkijkhaard, Cardy :) mooi plekje hebben jullie straks!

Ik heb deze kast besteld. Wel spannend, heb hem nog niet in het echt gezien en het is gemaakt van scheepshout, dus misschien krijg ik wel een groene kast, of rood of oranje... :')
Helaas duurt het nog minimaal 10 weken voordat de kast weer op voorraad is. Nog even afwachten dus.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:19

@carly: Ik vraag me af of het wel een steunpilaar is, want hij staat niet onder die grote draagbalk, waar ik hem zou verwachten.
Is het niet de standpijp van de afvoer van de badkamer??
Wat een onmogelijke plaats om een paal neer te zetten.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:55

DubbelDun schreef:
@carly: Ik vraag me af of het wel een steunpilaar is, want hij staat niet onder die grote draagbalk, waar ik hem zou verwachten.
Is het niet de standpijp van de afvoer van de badkamer??
Wat een onmogelijke plaats om een paal neer te zetten.


Het is helaas 100% zeker een steunpilaar. Deze zat er al voordat de uitbouw er kwam. De bouwers hebben een paal aan de binnenkant van de buitenmuur gezet. Bij de buren is het net zo.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:00

Gut, wat een knoeiers. De pilaar verdeelt je kamer echt in twee kleine stukken zo. Het idee van een doirkijkpapier is heel leuk, vraag me alleen af of de twee stukken dan niet te klein worden voor royaal zitten.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:04

Ben ik dan de enige die de pilaar leuk vind? Ik zou er een leuk boekenkastje rondom van maken. Of een plek voor mooie familiefoto's van generatie op generatie.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:18

Ik zag later idd dat er sprake was van een aanbouw.
Nou leuke foto's verzamelen dan maar :D

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:28

Mooie badkamer hierboven zeg!

En een leuk kastje :) Jammer van de levertijd

@Phormicola: nee hoor ik vind hem ook heel leuk haha, had dezelfde ideetjes, al was ik niet zo creatief met familiefoto's op generatie, leuk idee zeg