Inpandige badkamer minder muf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 20:13

Wij hebben een inpandige badkamer en helaas ruikt ie meestal muf of is het er benauwd. Waar je normaal een raampje openzet kan dat nu helaas niet. Er zit een afzuiger in, alleen die is aangesloten op de afzuigkap in de keuken. Dus die gaat alleen aan als de afzuigkap aan staat. Leuke is dus, dat als je bijv broccoli of oliebollen maakt, je badkamer daar vervolgens naar ruikt. Yay :+

Nu heb ik er wel van die geurstokjes in staan, maar wil gewoon een frisse badkamer, maar hoe? De deur openzetten gaat een beetje lastig want dan blokkeer je de overloop want die is niet zo breed. Of hoort dit er gewoon bij en moet ik maar gewoon geurstokjes blijven kopen? :+

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:08

Hier hetzelfde probleem :') Ik ben nu een jaar bezig met geurstokjes maar ben er niet tevreden over.
Dus als iemand de gouden tip heeft?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:12

Ventilatierooster in de deur. Zijn speciale kunststof roosters voor te krijgen bij de praxis/gamma/etc.

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:13

Ik heb een huur huis en mag niet zomaar dus iets in de deur plaatsen ;(
Heb woonstede zelf al gebeld erover. Maar meer dan dit kunnen hun niet doen want er zit een afzuigsysteem. -O-

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:18

Tja hoe vaak wil je over die overloop heen en weer lopen?
Ik zou lekker de deur open zetten. Je badkamer zal toch ook vocht kwijt moeten en als je altijd maar de deur dicht hebt zitten wordt het 1 vochtige schimmelbende op den duur.
Lekker luchten dus.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:08

Ik had in mijn vorige appartement ook een inpandig badkamertje. Er zat wel ventilatie in maar dat hielp maar iets. Wij douchten altijd met de deur een stukje open en lieten hem ook vaak open staan om te luchten, kan makkelijk als je toch naar bed gaat of werkt.
Geurstokjes werkten niet zo goed omdat het toch altijd vochtig is in zo'n ruimte.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:02

Tegen het vocht zet ik vochtvreters neer,gewoon goedkope van de action.
Verder zou je de deur toch in ieder gebal op een kier kunnen laten?
En je (natte of vieze) was niet in de badkamer bewaren.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:12

Biebz schreef:
Ik heb een huur huis en mag niet zomaar dus iets in de deur plaatsen ;(
Heb woonstede zelf al gebeld erover. Maar meer dan dit kunnen hun niet doen want er zit een afzuigsysteem. -O-

Ook huurhuis en dit met 2 deuren gedaan (badkamer en gangkast) was geen enkel probleem. Als het er maar netjes recht en passend in zit. Verbetering aan de woning kan dit onder vallen. Anders even vragen of dit mag.

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:13

Ik zou er gewoon een andere deur inhangen met een rooster .
Een simpele binnendeur kost je niet zoveel en dan blijft de originele deur in goede staat .

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:07

Afzuiger in gat van ventilatierooster doen. Heb je ook geen last meer van kooklucht uit de keuken.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:11

Als je niet de mogelijkheid hebt tot de deur openen, een goed sterke vochtvreter plaatsen?

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:34


XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:51

Wij doen de afzuiger aan als we douchen. En na het douchen laten we de deur open.

Ik zou overleggen gaan voor een ventilatie rooster in de deur

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 12:15

Marie111 schreef:
Afzuiger in gat van ventilatierooster doen. Heb je ook geen last meer van kooklucht uit de keuken.


Dit is echt chinees voor me. Snap niks van afzuigers en alles maar kan een googlen.

Ventilatierooster in deur zou kunnen maar we zijn niet echt handig. Maar de deur de hele dag op een kier kan wel met zo'n deurstopper. Kat is nieuwsgierig en geen zin in dat ze daar op onderzoek uitgaat en alles van de wastafel af schopt. (Zo'n type is het) Wasmand omgooien en erin gaan liggen is ze ook goed in.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:23

Selina schreef:
Marie111 schreef:
Afzuiger in gat van ventilatierooster doen. Heb je ook geen last meer van kooklucht uit de keuken.


Dit is echt chinees voor me. Snap niks van afzuigers en alles maar kan een googlen.

Kwestie van de diameter van het gat opmeten waar waarschijnlijk nu alleen zo'n vierkant rooster voor zit. Met die afmeting naar de bouwmarkt en daar de goedkoopste afzuiger halen. Zelf of door handige buurman twee draadjes trekken vanaf de lamp. Afzuiger vastschroeven en klaar!

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:57


Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:45

Die met timer is meer werk, dan moet je een extra stroomdraad trekken, vaak kan dat niet van de lamp. Denk niet dat TS daar op zit te wachten.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 15:03

Ik wil er eigenlijk weinig werk aan aangezien we het huis pas paar maanden hebben en de lijst met klusjes van hier tot Tokyo komt ongeveer. Dus we beginnen maar met overdag op een kier en de afzuigkap aan tijdens het douchen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:26

Ik heb ook een inpandige badkamer en douche altijd met de deur open, en de ventilatie aan. Na het douchen de boel nog even open en aan laten en nooit last van vocht of muffige luchtjes gelukkig :)
Wat lastig met je kat ja.. maar misschien kun je de losse spullen bijvoorbeeld in 1 mandje doen en hoger wegzetten o.i.d.?

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:31

Weet niet of dat wel eens gebeurt, maar het helpt ook al een stukje om geen vochtig wasgoed in de wasmand in de badkamer laten staan, altijd eerst volledig laten drogen voordat je het in de wasmand gooit.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:34

Zou het niet mogelijk zijn om die afzuiging op het badkamerlicht aan te sluiten? Een beetje klusser moet dat wel kunnen regelen toch? :D
Anders inderdaad deur maar gewoon open zetten of een rooster erin.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:36

Bij mij staat de deur altijd een beetje open. Nergens last van.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Inpandige badkamer minder muf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:39

Ik zou in ieder geval ook even een trekkertje kopen om je badkamer zo goed mogelijk droog te houden, als je dat niet al doet. Scheelt ook een boel natte bende, al heb ik er elke dag weer een hekel aan omdat ik het zooo stom vind om de douche droog te maken :+