Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:15

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer := Mijn laptop is een jaar oud maar sinds ik op 1 oktober mijn Windows heb geüpdatet, werkt de wifi niet meer. Als ik hem opstart doet hij het 10 minuten maar daarna valt de verbinding weg en verbindt niet meer tot ik m opnieuw heb opgestart. Na m vandaag 15 keer opnieuw te hebben opgestart ben ik er behoorlijk klaar mee maar Google helpt me niet om de oplossing te vinden. Vandaar mijn vraag: weet iemand hier wat ik kan doen om mijn wifi weer normaal te laten werken?

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:33

Heb je de router ook al gereset?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:35

Ik volg mee, ook een wifi probleem met de 10...

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 22:30

Router heb ik niet gereset want ook op de universiteit, bij mijn vriend thuis en bij mijn moeder thuis heb ik overal hetzelfde probleem, dus ik verwacht dat het echt aan mijn laptop ligt helaas.

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:51

Wij hebben een soort gelijk probleem gehad. Voor ons helpt dit.

4. WiFi werkt niet
Een flink aantal gebruikers klaagt dat hun wifi-verbinding niet meer werkt in Windows 10. Erg vervelend natuurlijk, maar er zijn wat dingen die je kunt proberen.

De oplossing: Vaak werkt een herstart wel, als is het vervelend dat telkens te moeten doen wanneer je pc niet werkt. Het probleem lijkt voor sommige gebruikers ook op te lossen door WiFi Sharing uit te zetten. Je doet dat via 'Instellingen' -> 'Netwerk en internet' -> 'WiFi-instellingen beheren', en daar alle vinkjes uit te zetten.

Als het internet dan nog niet werkt, moet je mogelijk de driver opnieuw installeren. Zoek daarom (met behulp van een kabel-verbinding of een andere computer) op welke wifi-driver jouw laptop nodig heeft, en download die dan naar je laptop toe. Je kunt daarvoor ook in de handleiding van je pc kijken - als je die nog hebt...

Website:
http://www.computeridee.nl/workshop/de- ... indows-10/

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:13

Ik heb er nu ook last van, het is behoorlijk irritant.

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:02

Ook hier problemen met wifi verbinding maken (wss sinds update naar w10 ?)
en als het dan al lukt is de verbinding veel te traag (vb uploaden foto's en video's)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:08

Gedeelde smart is halve smart... Hier ook problemen met de wifi sinds de update van W10. Fijn dat er iig een oplossing lijkt te zijn, ga ik morgen eens mee aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:21

Hier ook met W10. Kan de wifi op mijn laptop via een knop ook aan en uit zetten. Het werkt vaak om het even via die knop aan/uit te zetten.. En daarna opnieuw op het netwerk te verbinden.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:25

Hier ook! Bij mij was wifi de afgelopen drie dagen echt dood. Ik kreeg geen verbinding meer, vreselijk irritant. Ik heb nu een extern wifi dingetje gekocht, hopelijk werkt het dan. Mijn laptop heeft vaak/vaker problemen met wifi. Het nieuwe dingetje zou om de interne wifi regelaar heen moeten werken. Ofzo :o?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:33

Joaltijd schreef:
Hier ook met W10. Kan de wifi op mijn laptop via een knop ook aan en uit zetten. Het werkt vaak om het even via die knop aan/uit te zetten.. En daarna opnieuw op het netwerk te verbinden.

Ik herstel de verbinding via mijn lijst met wifi-verbindingen. Dat gaat dan even goed, variërend van een minuut tot een paar uur. Maar het zou niet nodig hoeven zijn (net als extra tooltjes aanschaffen), tot de update had ik nooit problemen.

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:48

Pippaa schreef:
Hier ook! Bij mij was wifi de afgelopen drie dagen echt dood. Ik kreeg geen verbinding meer, vreselijk irritant. Ik heb nu een extern wifi dingetje gekocht, hopelijk werkt het dan. Mijn laptop heeft vaak/vaker problemen met wifi. Het nieuwe dingetje zou om de interne wifi regelaar heen moeten werken. Ofzo :o?


En ? werkt je wifi beter met het 'externe wifi dingetje' ?
(want na al heel veel ergernis en al vanalles geprobeerd te hebben, zou dit mss 'de oplossing' zijn ...)

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:05

Hij is nog onderweg :P Ik heb geprobeerd hem op te zoeken op de website, maar kan hem niet vinden. Als ik hem binnen heb laat ik weten of het werkt en zal ik erbij zetten wat het is :P

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:16

+:)+

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:03

Nou, mijn externe wifi dingetje is binnen, het heet TP-link WN823N. Je steekt hem in een USBpoort, stelt hem in bij wifi instellingen (kon ik zelfs :P) en het werkt *\o/*

Ik heb hem hier besteld: https://azerty.nl/11-1251-528581/tp-lin ... reles.html

Ik hoop dat dit mijn problemen met wifi oplost. Mijn laptop had vaak al kuren, maar na de update deed hij dus helemaal geen wifi meer. Dit lijkt super te werken.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 19:10

Hoe bevalt je externe wifi ontvanger Pippaa? Ik heb helaas nog steeds hetzelfde probleem, ook na dat van mandje en andere dingen geprobeerd te hebben.

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:59


The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:01

Het is ondertussen bekend dat het een probleem is met de windows update. Het wordt eigenlijk eerder aangeraden om via systeem herstel een herstelpunt te kiezen van voor deze update en deze momenteel even te negeren.

groetjes

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:06

via systeem herstel een herstelpunt kiezen ... moet ik dan naar een hersteller of kun je dit zelf doen (sorry hoor ... :o? :o? :o? )

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:13

nee :) als je zoekt in je windows bar en je typt daar "systeemherstel" zal je normaal al het commando prompt krijgen.

dan krijg je normaal een soort kalender overzicht met wijzigingen van je pc, daarop zou je normaal moeten kunnen kiezen voor een kalenderdag VOOR de updates

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:16

ik heb systeemconfiguratie, systeembeheer, en systeeminformate, geen herstel ...

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:18

hmm dat zal zo niet meer werken dan, even van de win site gehaald

Citaat:
Klik met de rechtermuisknop op de Startknop (of houd deze ingedrukt) en selecteer vervolgens Configuratiescherm.
Zoek in het Configuratiescherm naar Herstel.
Selecteer Herstel > Systeemherstel starten > Volgende.
Kies het herstelpunt dat is gerelateerd aan de app, het stuurprogramma of de update met problemen en selecteer Volgende > Voltooien.


eerst even vraagje, sinds wanneer heb je dit probleem ongeveer?

https://tweakers.net/nieuws/118723/wind ... ikers.html

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:22

sinds de update (al een aantal maanden dus ... :( ) , ervoor nooit problemen gehad (thx dat je wil helpen !!!)

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:14

Kwam je daarvoor ook van een andere versie (win 7 / 8?)

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:47

ja van win8 (daarmee nooit problemen gehad)

Heb je stappen uitgevoerd, maar helaas nog steeds problemen ...

Volgens mijn provider zou bij computers die oorspronkelijk met windows 8 verkocht waren welvaker problemen zijn met de wifi verbinding na de windows update naar windows 10 zij raden het stappenplan aan dat ik hierboven in link bijzette, maar dat is me dus even te moeilijk ... ik vrees dat het toch een ritje gaat worden richting hersteller (of nieuwe laptop ;) )