Ik kon niet echt wat vinden in deze trant, dus ik dacht: misschien weten jullie iets?
Voor onze deur ligt een kanaal. Dat is heel leuk, want in de zomer kunnen we zwemmen en komen er wel eens gezellig bootjes langs! Echter zit er ook een heel groot nadeel aan. De zijkanten van dit kanaal zijn namelijk van hout gemaakt, en zijn vrij hoog. Als er dus een dier in het kanaal valt, kan deze er vervolgens niet meer uit klimmen. We hebben wel eens een egeltje uit het water moeten vissen, en ook onze eigen kat heeft het in het water niet overleefd.
Nu zou ik dus graag een soort trappetje willen hebben, waardoor dieren dus makkelijker het water uit zouden kunnen gaan. Het probleem is alleen dat de dieren niet te veel aangespoord moeten worden om juist via dat trappetje wél het water in te gaan, en bovendien moet het trappetje niet te groot zijn, er moeten ook nog boten door het kanaal passen.
Ik had na wat googlewerk alleen dit gevonden, maar deze is duur, ziet er onnatuurlijk (en niet mooi) uit en is vrij groot, dus ik denk niet dat daar makkelijk bootjes langs kunnen.

Het makkelijkst zou dus een trappetje (eventueel zonder treden) van hout of een materiaal die beter tegen water bestand is zijn. Ook moet zit trappetje geen boten tegenhouden, dus niet lang zijn.
Deze dingen zouden toch moeten bestaan? Ik vind het een heel vervelend idee dat (onze) dieren niet meer uit het water kunnen komen als ze er eenmaal in zijn beland.