Wat hebben jullie voor de ramen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 18:45

Na jaren paneelgordijnen te hebben gehad, ben ik toe aan wat anders. Echter heb ik vrij "grote" ramen waardoor je vaak op maatwerk uitkomt, vrij prijzig dus...

Voor de voorkant had ik plissegordijnen in gedachten en voor de achterkant wilde ik wat ik ook aan de zijkant heb:
Afbeelding
Dan zou de voorkant wat prijziger worden en de achterkant goed betaalbaar.

Echter bleek na bestellen (en maar wachten en maar wachten :\ ) de ornamenten niet meer in de juiste kleur leverbaar.
Buitenom dat het erg irritant is dat de webshop die niet direct had doorgegeven (kwam er achter na een telefoontje...) had ik dus ook al alles klaar staan om de ornamenten op te hangen, dus kale ramen en gaten in het kozijn voor de haakjes.

Maar goed, erg jammer, maar het is niet anders.
Alleen heb ik nu dus echt geen inspiratie meer wat ik wel voor de ramen wil, de voorkant kan nog wel plissé, maar wat aan de achterkant?

Even voor de duidelijkheid: als ik plissegordijnen neem, dan moeten ze dus op maat en alleen voor de voorkant komt dat al op minimaal €300 :Y)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:48

ik heb luxaflex, voordeel dat je deze kunt draaien tegen vervelend lichtinval (of inkijk).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 18:48

Afbeelding
Zoiets lijkt mij ook wel leuk, maar dan wel alleen aan de achterzijde, ik zit namelijk vlak langs de stoep en heb geen zin in al te veel inkijk :)

Iemand enig idee wat de zoekactie voor zo'n ding is. Heb geen idee hoe het heet :')
Laatst bijgewerkt door Letizia op 31-10-16 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 18:50

friesiszwart schreef:
ik heb luxaflex, voordeel dat je deze kunt draaien tegen vervelend lichtinval (of inkijk).

Ik denk dat ik luxaflex even in het echt zou moeten zien, ik ben bang voor of te veel in kijk of m'n lichtinval kwijt te raken.
Als ik foto's zie loop ik niet direct over van enthousiasme...

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:59

Luxaflex vind ik echt de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand in de jaren '90. No offense ;)
Ik heb zelf zowel voor als achter rolgordijnen hangen. Ikea had precies de goede maten dus ik ben goedkoop uit. Vind het netjes en vrij strak.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:02

Het nadeel van rolgordijnen is dat ze van onderen naar boven gaan, ik zit vrij dicht op de stoep en met de bank voor het raam, dus iedereen kan zo naar naar binnen kijken :\

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:02

Kun je die ornamenten niet zelf even in de goede kleur schilderen?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:07

Is wel door m'n gedachten gegaan en evt kan een andere kleur ook, alleen de kleur die ik wilde werden los verkocht en de andere kleuren niet ( :roll: ) waardoor ik er meer moest aanschaffen dan ik nodig had en het dus duurder werd dan wanneer ik ze los zou bestellen.

En, ik geef toe, was best flink teleurgesteld in de gang van zaken, dat ik m'n buik vol had van het betreffende bedrijf...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:16

Ik heb van die rolgordijnen "balkjes" . Juist zodat er moeilijk naar binnen gekeken kan worden, maar ik wel naar buiten.
Heb ze in het wit, dus ook lekker licht.
Ooit bij de jisk waar ze relatief goedkoop waren.

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:46

Goof schreef:
Luxaflex vind ik echt de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand in de jaren '90. No offense ;)
Ik heb zelf zowel voor als achter rolgordijnen hangen. Ikea had precies de goede maten dus ik ben goedkoop uit. Vind het netjes en vrij strak.


Luxaflex de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand? :wow: Is juist hartstikke modern en luxe. (De houten, groffe variant)
Afbeelding

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:47

Afbeelding
Dit heb ik hangen; duo-rolgordijnen :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:33

Ja, wij dus ook. Wist niet hoe ze heten.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:45

Yunaa schreef:
Goof schreef:
Luxaflex vind ik echt de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand in de jaren '90. No offense ;)
Ik heb zelf zowel voor als achter rolgordijnen hangen. Ikea had precies de goede maten dus ik ben goedkoop uit. Vind het netjes en vrij strak.


Luxaflex de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand? :wow: Is juist hartstikke modern en luxe. (De houten, groffe variant)
[ [url=m/YWp0C5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je moet ervan houden denk ik. Ik vind luxaflex/jaloezieën ook geen porum :n

Wij hebben gewoon stoffen vouwgordijnen en overgordijnen.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:12

Yunaa schreef:
Goof schreef:
Luxaflex vind ik echt de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand in de jaren '90. No offense ;)
Ik heb zelf zowel voor als achter rolgordijnen hangen. Ikea had precies de goede maten dus ik ben goedkoop uit. Vind het netjes en vrij strak.


Luxaflex de uitstraling hebben van een rokerig kantoorpand? :wow: Is juist hartstikke modern en luxe. (De houten, groffe variant)
m/YWp0C5.jpg


Ja, daar heb je gelijk in ja. Die houten zijn inderdaad moderner. Ik had even die ouderwetse simpele in gedachte, vandaar mijn opmerking.
Overigens zijn ze in hout alsnog niet mijn ding, maar dat terzijde haha.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:17

Letizia schreef:
[ [url=m/QWadKl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets lijkt mij ook wel leuk, maar dan wel alleen aan de achterzijde, ik zit namelijk vlak langs de stoep en heb geen zin in al te veel inkijk :)

Iemand enig idee wat de zoekactie voor zo'n ding is. Heb geen idee hoe het heet :')


Volgens mij heb ik zoiets bij de Action gezien afgelopen week. Alleen wat donkerder qua kleur, maar goed, spuitbus met de juiste kleur verf er over en klaar.

Wij hebben in de erker in betweens en voor de rest niets voor de ramen. Maar goed, wonen helemaal vrij aan alle kanten muv een klein weggetje aan de voorkant, vandaar de in betweens, dan zitten we niet in het zicht in de avond.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:17

Ik kwam ook op maatwerk uit en dat werd me echt te duur.
Nu ben ik dus voor lamellen gegaan, niet mijn favoriet maar zeer goed betaalbaar en super makkelijk zelf op maat te maken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:18

Wij hebben de grove houten luxaflex voor (het is een speciaal materiaal dat ook in badkamers en keukens kan).
Witte kozijnen en donkere luxaflex. Krijgen altijd complimenten maar deze zijn niet goedkoop! Op maat gemaakt 450,-

Achter gordijnen. Waren goedkoop van de hema (hebben soms ook nog eens kortingsacties) omdat ik niet zeker wist of ik het mooi zou vinden. 6 meter raam. Ik was iets van 120,- kwijt op maat gemaakt! Nu staan ze toevallig heel mooi dus ben er blij mee!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:47

Oehh ik volg even. Ik ben ook opzoek naar wat anders voor de ramen.
Ook ik kom helaas uit op maatwerk, zit aan de straat en mensen kijken veel naar binnen. zoek dus eigenlijk ook iets waarbij mensen niet snel naar binnen kunnen kijken maar wat overdag wel genoeg licht door laat. Raamdecoratie vind ik een van de lastigste dingen om uit te zoeken omdat ik het zo sfeerbepalend voor het huis vind

Tink89
Berichten: 2937
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:09


desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:20

Tink89 schreef:


Ik heb ze zeker overwogen. Maar met ruim 500,- kosten door de gekke maat helaas ver ver ver boven budget, ik zit maar in een huur huisje dus vind dat het bedrag niet waard.

Kijken jullie ook altijd op funda ed om te kijken wat mensen daar voor de ramen hebben ? :') hoop daar altijd dé oplossing te vinden haha

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:32

Waarom kijk je niet eens voor in-betweens?
Bij de Leen Bakker zijn ze niet duur en ze hebben leuke kleuren. Mijn dochter was, ik meen, €120,- voor 370 breed en kamerhoog met dubbele plooi.
Je kan er wel door naar buiten kijken maar niet zo makkelijk naar binnen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:42

Letizia schreef:
[ [url=m/QWadKl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets lijkt mij ook wel leuk, maar dan wel alleen aan de achterzijde, ik zit namelijk vlak langs de stoep en heb geen zin in al te veel inkijk :)

Iemand enig idee wat de zoekactie voor zo'n ding is. Heb geen idee hoe het heet :')

Dit zijn wandpanelen. O.a heeft het (dure merk) PTMD deze panelen. Maar je hebt ook goedkopere !

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:42

Ik zou ook zeggen inbetweens!
Ga eens langs bij de Kwantum en vraag daar advies!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:55

zit ook vlak langs de stoep, heb een plakplastic rand aan de onderkant van het raam zodat dat de ergste inkijk al beperkt (gamma 50 euro), daarachter heb ik paneelgordijnen (ikea net 100 euro alles incl.) en daarachter nog overgordijnen (ikea ook 100 euro incl rails enz.) voor de gezelligheid en absolute afsluiting.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Wat hebben jullie voor de ramen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:59

Heb sind een jaar duo rolgordijnen. Ben er echt zo blij mee.