Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LovingTweety schreef:Ik kan je vertellen dat de Ouessant schaapjes ook goede wakers zijn, de hele buurt weet het als er iemand in de buurt loopt. Hihi, heb er zelf 13 en betwijfel of de huizen in de buurt er echt heel gelukkig mee zijn. Maar schattig zijn ze zeker!
tengeltje11 schreef:hier 2 ganzen en die eten eigenlijk ook alles hoor,houden alles mooi kort.
gaan natuurlijk niet zoveel eten als schapen,maar zijn reuze gezellig,komen altijd af, en zijn idd goeie wakers.
voordeel van ganzen tov schapen is dat ze geen zo'n goeie omheining nodig hebben.
schapen zijn ook wel uitbrekers,moet je al zorgen dat de omheining mooi en goed is,of die lopen ook waar ze niet horen te lopen.
Jelleee schreef:Ouessant schaapjes zijn onwijs leuk en vrij makkelijk qua onderhoud. Gras blijft netjes vlak gegeten en eten ook de meeste onkruidjes wel. Maargoed met een dier komt ook verantwoordelijkheid (oppas regelen voor vakanties enzo) en een grasmaaier zet je in de schuur
kohtje schreef:Ik ga eigenlijk nooit op vakantie dus dat is niet het probleem. Omheining eigenlijk moeilijker .
Freya6 schreef:Jelleee schreef:Ouessant schaapjes zijn onwijs leuk en vrij makkelijk qua onderhoud. Gras blijft netjes vlak gegeten en eten ook de meeste onkruidjes wel. Maargoed met een dier komt ook verantwoordelijkheid (oppas regelen voor vakanties enzo) en een grasmaaier zet je in de schuur
Ja en vergeet niet: oornummers regelen, UBN nummer aanvragen, ontwormen, bekappen, scheren, ontluizen, onkruid wat giftig is weghalen, mineralen bijgeven.
Eventueel bijvoeren in de winter.
Maar super leuk ouessantjes, heb er ook 3!
Suzanne F. schreef:Ouessantjes zijn niet echt uitbrekers vind ik. Wij hebben ook ganzen gehad maar helaas hebben we ook vossen in de buurt en toen hadden we geen ganzen meer.
Diablo schreef:Suzanne F. schreef:Ouessantjes zijn niet echt uitbrekers vind ik. Wij hebben ook ganzen gehad maar helaas hebben we ook vossen in de buurt en toen hadden we geen ganzen meer.
Ik denk dat één van onze Ouessantjes denkt dat ze een geit is, ze springt bij ons gewoon over de omheining van bijna een meter hoog heen, met vier pootjes tegelijk