Auto kopen.. HELP?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:28

Je budget is niet heel hoog, maar daar is zeker wel wat voor te vinden!
Wat vindt je bijvoorbeeld van een Peugeot 206? Niet te groot, niet té klein en rond de 1000 kun je best een leuk exemplaar vinden.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:28

verootjoo schreef:
Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o

Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.

Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:29

chamion schreef:
Ik heb een smart als eerste auto genomen. Goedkoop in wegenbelasting (45 euro per kwartaal) toch pittig en je kan er echt meer in kwijt dan je denkt. Ik ga ermee op vakantie, ik rij ermee naar Groningen, Amsterdam, Belgie, Harderwijk. Allemaal vanuit Lelystad.

Verzekering is gewoon uitzoeken. Je hebt geen schadevrije jaren dus dat zal tussen de 40 en 60 euro per maand uitkomen. Op 1 tank van pakweg 25 liter (mijn oud modeltje als voorbeeld) rij ik 300 km. Sommige types hebben de neiging tot zuipen van olie, maar de goedkoopste merk olie bij de action kan er gewoon in, en je doet daar een half jaar mee (ik dan, want ik heb dus zo olie zuiper) dus dat valt dan ook nog wel mee.

1 groot nadeel, ouder dan 10/12 jaar niet aan beginnen als je hem 2de hands koopt. Want dan komt hij niet meer door de apk, omdat er prompt weer een onderdeel kapot is waar je met dagelijks gebruik geen last van hebt, maar waarop je auto wel wordt afgekeurd...
Dat is de reden dat ik nu mijn smart ga verkopen

Olie zuipen is gebrek aan onderhoud, punt uit!
Dus nee, TS, geen auto nemen die olie zuipt want die gaat op enig moment meer zuipen en een motorblok vervangen lukt je niet onder de 1000 euro.........

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:30

barrymuis schreef:
verootjoo schreef:
Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.


Dat zegt dus niks.
Dan moet je heel goed de kleine lettertjes lezen.
Want vaak als er dus echt wat mis is met je auto komt er toch ondanks de garantie een groot reparatie bedrag bij.
Garantie bij een auto is niet altijd een garantie.
Buiten dat moet je met een auto ook een beetje geluk hebben.


Hmmmm, dan heb ik denk ik veel geluk met 'mijn' garage. Maar die hebben dan ook wel een hele goede naam, nooit een slecht verhaal over gehoord, dus hebben ook wel wat hoog te houden :)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:30

verootjoo schreef:
Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.


Hahahaha naïef....

M'n ouders kochten een gebruikte auto voor het tienvoudige van TS haar budget, 3 maanden garantie op het motorblok.. Wij op vakantie, gaat er een cilinder kapot. Terug naar de garage, zat geen garantie op. De garantie zat op het blok... Niet op de cilinder...
Leuk, die ongespecificeerde kleine lettertjes :D

Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 13:31

ikke schreef:
chamion schreef:
Ik heb een smart als eerste auto genomen. Goedkoop in wegenbelasting (45 euro per kwartaal) toch pittig en je kan er echt meer in kwijt dan je denkt. Ik ga ermee op vakantie, ik rij ermee naar Groningen, Amsterdam, Belgie, Harderwijk. Allemaal vanuit Lelystad.

Verzekering is gewoon uitzoeken. Je hebt geen schadevrije jaren dus dat zal tussen de 40 en 60 euro per maand uitkomen. Op 1 tank van pakweg 25 liter (mijn oud modeltje als voorbeeld) rij ik 300 km. Sommige types hebben de neiging tot zuipen van olie, maar de goedkoopste merk olie bij de action kan er gewoon in, en je doet daar een half jaar mee (ik dan, want ik heb dus zo olie zuiper) dus dat valt dan ook nog wel mee.

1 groot nadeel, ouder dan 10/12 jaar niet aan beginnen als je hem 2de hands koopt. Want dan komt hij niet meer door de apk, omdat er prompt weer een onderdeel kapot is waar je met dagelijks gebruik geen last van hebt, maar waarop je auto wel wordt afgekeurd...
Dat is de reden dat ik nu mijn smart ga verkopen

Olie zuipen is gebrek aan onderhoud, punt uit!
Dus nee, TS, geen auto nemen die olie zuipt want die gaat op enig moment meer zuipen en een motorblok vervangen lukt je niet onder de 1000 euro.........


Thanks voor de tip,

Ik ga alle modellen die genoemd worden sowieso even opzoeken en voor rond kijken!
Chasey schreef:
Je budget is niet heel hoog, maar daar is zeker wel wat voor te vinden!
Wat vindt je bijvoorbeeld van een Peugeot 206? Niet te groot, niet té klein en rond de 1000 kun je best een leuk exemplaar vinden.

Weet jij toevallig of die zuinig/goedkoop is? ga het model sowieso even opzoeken!

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:34

Brainless schreef:
verootjoo schreef:
Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o

Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.

Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).


Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€ :+

Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:35

Hier wat tips op een rijtje:
- Stel een budget vast voor de auto. Je ruilt geen auto in dus kun je vaak wat korting krijgen bij de aanschaf.
- Kijk naar het gewicht van de auto, in welke wegenbelastingschaal wil je maximaal komen.
- Ga aan de hand van die twee gegevens een beetje oriënteren wat je leuke auto's lijken. Maak een top 5 of top 10.
- Ga per auto kijken wat de meest voorkomende mankementen zijn. Hier kun je rekening mee gaan houden als je gaat kijken.
- Neem iemand mee die verstand heeft van auto's als je gaat kijken.
- Check bij het kijken naar de auto naar de verhouding km-stand en bouwjaar. Te weinig kilometers kan meer problemen geven dan een auto (rondje om de kerk --> auto die nooit warm is geworden --> roest) die iets meer heeft gelopen.
- Als je gaat kijken bij de auto check op de volgende dingen: roestplekken (op belangrijke punten als draagbalken), olie onder de auto, zit de uitlaat eronder (bij het kijken voor mijn auto kwamen we er één tegen waar het laatste deel van de pijp ontbrak...), distributieriem (wanneer deze vervangen is staat dat genoteerd op de motor), is het onderhoudsboekje aanwezig?
- Ga testrijden! Geen afwijkingen in het stuur, rechte remweg, hoe schakelt hij (is de pook geen roerbak), doen alle extra's het (radio, airco, elektrische ramen), geen gekke geluiden, geen lekke uitlaat?
- Slaap er een nachtje over.

Wel spannend hoor het kopen van je eerste auto!

MarjanB

Berichten: 16455
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:35

Kijk even naar een micra, goede bakkies en goedkoop in belasting en zuipen niet zo hard. :) Ik heb een wat nieuwere en nooit geklooi mee gehad op een steenmarter na die wat had lopen rommelen en een kapot lampje.

Edit: ik heb ooit eens een opel (slopel) gekocht voor €1 haha die man moest em in zn administratie verantwoorden :') heb er een jaar mee gereden.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:36

Janine1990 schreef:
verootjoo schreef:
Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.


Hahahaha naïef....

M'n ouders kochten een gebruikte auto voor het tienvoudige van TS haar budget, 3 maanden garantie op het motorblok.. Wij op vakantie, gaat er een cilinder kapot. Terug naar de garage, zat geen garantie op. De garantie zat op het blok... Niet op de cilinder...
Leuk, die ongespecificeerde kleine lettertjes :D

Wettelijk heb je toch recht op garantie.
Ook bij een 2dehands auto.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:36

Elvi_Elisa schreef:
verootjoo schreef:
Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto :o


hmm, eventueel vind ik het ook geen punt iets erboven te gaan zitten als dat nodig is.
Toch hebben veel mensen om mij heen vaak wat oudere auto's voor een paar honderd euro op de kop kunnen tikken. heb alleen geen idee of die dan ook zuinig en goedkoop in onderhoud waren.

Wat is volgens jou een reeël budget?


Voor jouw budget zeker iemand meenemen die verstand van zaken heeft! Let vooral op de standaard zaken. Maar er is vast en zeker wel iets voor te vinden!

Wat betreft zuinig... Mijn Ford Ka moest bijna 1 op 15 rijden volgens de fabrikant, als ik me niet vergis... Beestje was toen ik 'm kocht 14 jaar oud... Verbruikte meer dan mijn 206 GTI (bijna 70pk meer en 0,7l meer motorinhoud) die volgens de fabrikant 1/13 zou rijden. Ik reed ongeveer 1/12 met m'n 206. Dat is vrij zuinig voor zo'n auto.

Verbruik is ook afhankelijk van het onderhoud... Niet per se van de leeftijd. Dus check of je dealergeschiedenis kan vinden. :) (onderhoudsboekjes etc.)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:38

Brainless schreef:
Wettelijk heb je toch recht op garantie.
Ook bij een 2dehands auto.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect


Hadden ze ook, op het blok... Niet op de cilinder... konden we weinig aan veranderen volgens de jurist die we hebben gecontacteerd. oliebol happens... Uiteindelijk is de garage m'n ouders tegemoet gekomen. Dus half/half...

Je hebt wel garantie, maar dat is maar tot op zekere hoogte.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:38

verootjoo schreef:
Brainless schreef:
Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.

Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).


Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€ :+

Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?


Mijn auto kostte dus 1350 en is 17 jaar oud. Ik rijd met 1 tank (35L) zo'n 450-500 km. Wegenbelasting is 57 per kwartaal en het onderhoud, tsja, is wel wat meer dan een nieuwe auto. Ik heb hem twee jaar en toevallig moest er beide jaren iets van 300 euro aan onderhoud gebeuren.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:39

Je weet dat de cilinder zich in het blok bevind?
Raar dat die niet bij de garantie in zou zitten.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:41

Brainless schreef:
Je weet dat de cilinder zich in het blok bevind?
Raar dat die niet bij de garantie in zou zitten.


Ja, ik weet hoe een blok er uit ziet... Sterker nog, ik kan vrees ik bijna elk onderdeel met naam en toenaam aanwijzen. Een leeg onderblok is heel wat anders dan de cilinder zelf... Het ging echt om het gietijzeren blok, niet alle onderdelen die er in zitten...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:42

Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik gok 1 op 15? Maar kan er wel compleet naast zitten.

Verootje, dat ligt er aan wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mijn auto is absoluut NIET zuinig, kost een godsvermogen aan wegenbelasting, maar ik ben er blij mee. En wil geen andere :Y) :Y)
Laatst bijgewerkt door Chasey op 20-09-16 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:43

verootjoo schreef:
Brainless schreef:
Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.

Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).


Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€ :+

Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?

Schijtert.
De goedkoopste hier is een Pinda van 500 euro en die auto-met-kapotte-lagers was een diepte-investering van 8000 euro!
Van die Pinda was bekend dat er laswerk aan zat, die andere was bedoelt als probleemloze rij-auto......
Nu rijdt ie probleemloos, maar in eerste instantie is het vertrouwen wel even weg.


Janine1990 schreef:
Brainless schreef:
Wettelijk heb je toch recht op garantie.
Ook bij een 2dehands auto.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect


Hadden ze ook, op het blok... Niet op de cilinder... konden we weinig aan veranderen volgens de jurist die we hebben gecontacteerd. oliebol happens... Uiteindelijk is de garage m'n ouders tegemoet gekomen. Dus half/half...

Je hebt wel garantie, maar dat is maar tot op zekere hoogte.

Wel deel van het blok was dan wel garantie op?? Ik weet toch niet beter als dat de cilinders (en de zuigers) een cruciaal onderdeel van dat blok zijn, maar ik ben verder geen auto-monteur, ik bouw alleen maar Range Rovers.......

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:44

Het verbaasd me dat de Twingo nog niet is genoemd :+

Ik heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs en ik rij in een hele oude Twingo van een jaar of 18.
Hij rijd geloof ik maar 1 op 19 of zelfs 20 dus dat is ook niet duur.

Hartstikke goedkoop qua aanschaf en belasting en er zijn er ook nog eens heel veel te vinden!

Ik heb wel het geluk dat de auto op naam van mijn ouders staat omdat dat veel goedkoper is.. :D
Laatst bijgewerkt door Shephard op 20-09-16 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:44

verootjoo schreef:
Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€ :+

Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?


Ach, goedkoop, wat is goedkoop...
Duur is ook niet per se zuinig :') Hoe groter de motor en het vermogen, hoe minder zuinig ze zijn.
En hoe groter de auto, hoe zwaarder, dus hoe meer wegenbelasting...

Oudere auto's gaan per definitie meer onderhoud opleveren. Een aantal onderdelen is toch aan slijtage onderhevig.
Maar wanneer een auto gewoon keurig op z'n tijd z'n grote en kleine beurten heeft gehad, heb je veel minder kans op andere, vreemde onderhoudszaken...

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:45

ikke schreef:
Wel deel van het blok was dan wel garantie op?? Ik weet toch niet beter als dat de cilinders (en de zuigers) een cruciaal onderdeel van dat blok zijn, maar ik ben verder geen auto-monteur, ik bouw alleen maar Range Rovers.......


Het kale blok :+
Was helaas niets tegen in te brengen...

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:49

Chasey schreef:
Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik gok 1 op 15? Maar kan er wel compleet naast zitten.

Verootje, dat ligt er aan wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mijn auto is absoluut NIET zuinig, kost een godsvermogen aan wegenbelasting, maar ik ben er blij mee. En wil geen andere :Y) :Y)


Verbruik hangt geheel af van het soort motor dat je in je auto hebt liggen, gecombineerd met het gewicht van je auto.

De 206 (die heb je he?) heb je in verschillende uitvoeringen, waarbij de 1.1 de lichtste motor is en de 2.0 de zwaarste. Deze laatste is volgens mij tevens in een RC uitvoering met 192pk te krijgen. Deze laatste zal het hoogste verbruik leveren.

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Auto kopen.. HELP?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:52

Ik heb voor 500 euro een Ford Fiesta uit 98' gekocht. :D Heerlijk autootje (en automaat, lekker lui!)
Moet nog wel gekeurd worden, zal me nog zo'n 300 euro gaan kosten (nieuwe banden en wat kleine dingen).
Ben aan verzekering en wegenbelasting zo'n 70 euro per maand samen kwijt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:54

Janine, Weet ik :D.
Ik had voor TS een 1.4 in het hoofd. 1.1 vind ik net iets te licht voor een 206.
Zeker als je beginnend bestuurder bent moet je wel een auto hebben die goed mee kan komen met het verkeer. Niet té langzaam. Stel je maakt een inschattingsfout tijdens het invoegen of oversteken, dan moet je ook wel vlot weg kunnen.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:54

Motorrijtuigenbelasting kan je gewoon berekenen via deze site:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

Daarvoor heb je wel massa ledig gewicht van het voertuig nodig, deze kan je (als je een keteken hebt) terug vinden via het RDW (onder het kopje gewichten). Ook kan je bij Motor & Milieu > Milieuprestaties zien wat het verbruik is, dit is wat opgegeven is door de fabrikant en dus niet 100% accuraat. Bij oudere auto's zijn deze gegevens niet altijd bekend.
Bij het RDW kan je ook zien wanneer de APK afloopt (mocht dit niet vermeld staan in de advertentie).

Voor de verzekering kan je kijken bij Independer, dan kan je snel een inzicht krijgen over wat de auto, waarvoor je aan het kijken bent, in de verzekering doet. Over het algemeen zijn auto's met meer vermogen icm weinig schade vrije duurder in de verzekering. Maar de auto's waar jij naar zit te kijken, zou dit niet aan de oorde moeten zijn.

Hoe zuinig een auto is, licht voor een groot gedeelte aan jezelf. Hoe harder jij doorrijd, hoe onzuiniger die word ;)

Dan voor de bezichting zelf, loop goed een rondje om de auto. Kijk bijv naar punten waar de bumper zit, sluit dit mooi aan. Als je de deur open doet, blijft die mooi op hoogte of dondert die er bijna uit (kan aan het schanier liggen, kan ook een onderliggend probleem hebben). Even op de knieeën om te kijken of alles nog mooi hangt.
Wij kijken vaak ook even naar de A en C stijl. De A stijl is het gedeelte naast je voorraam en de C stijl zit naast je achterraam. Verschillende auto's gezien waarbij dit niet klopte (lees, onderaan was er 0.5 cm aan ruimte, bovenaan 2.5 cm, dan weet je dat er iets niet klopt).
Mocht je van plan zijn de auto voor langere tijd te houden, dan zou ik ook naar de distrubtieriem kijken, wanneer is deze voor het laatst vervangen en hoevaak moet die bij dat model vervangen worden (km stand of leeftijd). Dit is meestal een vrij dure "reparatie".

Als laatste, tijdens een proefrit, laat het stuur eens los. De auto zou in theorie rechtdoor moeten gaan.

Hopelijk heb je hier wat aan :Y)

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:57

Janine1990 schreef:
ikke schreef:
Wel deel van het blok was dan wel garantie op?? Ik weet toch niet beter als dat de cilinders (en de zuigers) een cruciaal onderdeel van dat blok zijn, maar ik ben verder geen auto-monteur, ik bouw alleen maar Range Rovers.......


Het kale blok :+
Was helaas niets tegen in te brengen...

Daar durf ik ook wel garantie op te geven; het kale blok gaat niet stuk...


Janine1990 schreef:
Chasey schreef:
Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik gok 1 op 15? Maar kan er wel compleet naast zitten.

Verootje, dat ligt er aan wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mijn auto is absoluut NIET zuinig, kost een godsvermogen aan wegenbelasting, maar ik ben er blij mee. En wil geen andere :Y) :Y)


Verbruik hangt geheel af van het soort motor dat je in je auto hebt liggen, gecombineerd met het gewicht van je auto.

De 206 (die heb je he?) heb je in verschillende uitvoeringen, waarbij de 1.1 de lichtste motor is en de 2.0 de zwaarste. Deze laatste is volgens mij tevens in een RC uitvoering met 192pk te krijgen. Deze laatste zal het hoogste verbruik leveren.

Dat ligt dus 99% aan de chauffeur, die zo'n RC koopt en rijdt waar ie voor gemaakt is: scheuren en racen.

als ik mijn wolf in schaapskleren op z'n staart ga staan, zuipt ie twee tempeliers onder tafel; als ik normaal rijdt, doet ie wat elke fatsoenlijke middenklasser doet: 1:12. Bak weegt wel 1600kg en er ligt een dikke 200pk turbo in het vooronder.

Ik beweer het andersom: als je die 2 liter netjes rijdt, zou ie weleens goedkoper kunnen lopen dan de 1.1 die je constant op de top van z'n specs moet rijden om ook maar soort van kans te maken met het huidige verkeer mee te kunnen.......