Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
verootjoo schreef:Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto
chamion schreef:Ik heb een smart als eerste auto genomen. Goedkoop in wegenbelasting (45 euro per kwartaal) toch pittig en je kan er echt meer in kwijt dan je denkt. Ik ga ermee op vakantie, ik rij ermee naar Groningen, Amsterdam, Belgie, Harderwijk. Allemaal vanuit Lelystad.
Verzekering is gewoon uitzoeken. Je hebt geen schadevrije jaren dus dat zal tussen de 40 en 60 euro per maand uitkomen. Op 1 tank van pakweg 25 liter (mijn oud modeltje als voorbeeld) rij ik 300 km. Sommige types hebben de neiging tot zuipen van olie, maar de goedkoopste merk olie bij de action kan er gewoon in, en je doet daar een half jaar mee (ik dan, want ik heb dus zo olie zuiper) dus dat valt dan ook nog wel mee.
1 groot nadeel, ouder dan 10/12 jaar niet aan beginnen als je hem 2de hands koopt. Want dan komt hij niet meer door de apk, omdat er prompt weer een onderdeel kapot is waar je met dagelijks gebruik geen last van hebt, maar waarop je auto wel wordt afgekeurd...
Dat is de reden dat ik nu mijn smart ga verkopen
barrymuis schreef:verootjoo schreef:Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.
Dat zegt dus niks.
Dan moet je heel goed de kleine lettertjes lezen.
Want vaak als er dus echt wat mis is met je auto komt er toch ondanks de garantie een groot reparatie bedrag bij.
Garantie bij een auto is niet altijd een garantie.
Buiten dat moet je met een auto ook een beetje geluk hebben.
verootjoo schreef:Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.
ikke schreef:chamion schreef:Ik heb een smart als eerste auto genomen. Goedkoop in wegenbelasting (45 euro per kwartaal) toch pittig en je kan er echt meer in kwijt dan je denkt. Ik ga ermee op vakantie, ik rij ermee naar Groningen, Amsterdam, Belgie, Harderwijk. Allemaal vanuit Lelystad.
Verzekering is gewoon uitzoeken. Je hebt geen schadevrije jaren dus dat zal tussen de 40 en 60 euro per maand uitkomen. Op 1 tank van pakweg 25 liter (mijn oud modeltje als voorbeeld) rij ik 300 km. Sommige types hebben de neiging tot zuipen van olie, maar de goedkoopste merk olie bij de action kan er gewoon in, en je doet daar een half jaar mee (ik dan, want ik heb dus zo olie zuiper) dus dat valt dan ook nog wel mee.
1 groot nadeel, ouder dan 10/12 jaar niet aan beginnen als je hem 2de hands koopt. Want dan komt hij niet meer door de apk, omdat er prompt weer een onderdeel kapot is waar je met dagelijks gebruik geen last van hebt, maar waarop je auto wel wordt afgekeurd...
Dat is de reden dat ik nu mijn smart ga verkopen
Olie zuipen is gebrek aan onderhoud, punt uit!
Dus nee, TS, geen auto nemen die olie zuipt want die gaat op enig moment meer zuipen en een motorblok vervangen lukt je niet onder de 1000 euro.........
Chasey schreef:Je budget is niet heel hoog, maar daar is zeker wel wat voor te vinden!
Wat vindt je bijvoorbeeld van een Peugeot 206? Niet te groot, niet té klein en rond de 1000 kun je best een leuk exemplaar vinden.
Brainless schreef:verootjoo schreef:Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto
Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.
Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).
Janine1990 schreef:verootjoo schreef:Dan zit er garantie op... Bij een particulier niet.
Hahahaha naïef....
M'n ouders kochten een gebruikte auto voor het tienvoudige van TS haar budget, 3 maanden garantie op het motorblok.. Wij op vakantie, gaat er een cilinder kapot. Terug naar de garage, zat geen garantie op. De garantie zat op het blok... Niet op de cilinder...
Leuk, die ongespecificeerde kleine lettertjes
Elvi_Elisa schreef:verootjoo schreef:Voor €1000 krijg je geen up. Ik vind je budget ook wel erg laag voor een goede veilige auto
hmm, eventueel vind ik het ook geen punt iets erboven te gaan zitten als dat nodig is.
Toch hebben veel mensen om mij heen vaak wat oudere auto's voor een paar honderd euro op de kop kunnen tikken. heb alleen geen idee of die dan ook zuinig en goedkoop in onderhoud waren.
Wat is volgens jou een reeël budget?
Brainless schreef:Wettelijk heb je toch recht op garantie.
Ook bij een 2dehands auto.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect
verootjoo schreef:Brainless schreef:Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.
Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).
Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€
Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?
Brainless schreef:Je weet dat de cilinder zich in het blok bevind?
Raar dat die niet bij de garantie in zou zitten.
verootjoo schreef:Brainless schreef:Ik heb dit jaar 900E betaald voor mijn Citroen C5 uit 2002 met keuring.
Zaten nieuwe banden op en 2 nieuwe remschijven.
Is toch een goede, en bovendien veilige auto.
Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).
Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€
Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?
Janine1990 schreef:Brainless schreef:Wettelijk heb je toch recht op garantie.
Ook bij een 2dehands auto.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect
Hadden ze ook, op het blok... Niet op de cilinder... konden we weinig aan veranderen volgens de jurist die we hebben gecontacteerd. oliebol happens... Uiteindelijk is de garage m'n ouders tegemoet gekomen. Dus half/half...
Je hebt wel garantie, maar dat is maar tot op zekere hoogte.
verootjoo schreef:Mijn goedkoopste auto was 4500€. Daarna nieuwe van 10.000 en nu een van 15000€
Ik heb het niet zo op oude goedkope auto's met veel KMS op de teller. Zijn die auto's wel zuinig dan? En niet veel wegenbelasting? Onderhoud?
Chasey schreef:Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik gok 1 op 15? Maar kan er wel compleet naast zitten.
Verootje, dat ligt er aan wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mijn auto is absoluut NIET zuinig, kost een godsvermogen aan wegenbelasting, maar ik ben er blij mee. En wil geen andere
Janine1990 schreef:ikke schreef:Wel deel van het blok was dan wel garantie op?? Ik weet toch niet beter als dat de cilinders (en de zuigers) een cruciaal onderdeel van dat blok zijn, maar ik ben verder geen auto-monteur, ik bouw alleen maar Range Rovers.......
Het kale blok
Was helaas niets tegen in te brengen...
Janine1990 schreef:Chasey schreef:Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik gok 1 op 15? Maar kan er wel compleet naast zitten.
Verootje, dat ligt er aan wat je wilt en wat je er voor over hebt. Mijn auto is absoluut NIET zuinig, kost een godsvermogen aan wegenbelasting, maar ik ben er blij mee. En wil geen andere
Verbruik hangt geheel af van het soort motor dat je in je auto hebt liggen, gecombineerd met het gewicht van je auto.
De 206 (die heb je he?) heb je in verschillende uitvoeringen, waarbij de 1.1 de lichtste motor is en de 2.0 de zwaarste. Deze laatste is volgens mij tevens in een RC uitvoering met 192pk te krijgen. Deze laatste zal het hoogste verbruik leveren.