Sheran schreef:Hoi allemaal,
Na voor de zoveelste keer een slechte nacht en heel veel hoofdpijn dacht ik (uiteraard): laat ik een topic openen. Dat zijn de beste tijden nietwaar?
Vorig jaar december kreeg ik deze kamer en was heel blij - hoera, een kamer in Amsterdam! Hij is ook heel fijn, maar er is 1 nadeel dat me wel op begint te breken: de geluidsoverlast. Ik heb een zolderkamer en kan vanuit mijn bed vliegtuigspotten. Er komen er zo'n 2 per minuut voorbij op slechte tijden en zo'n 1 per kwartier op goede tijden. Het lukt me na maanden nog niet om er doorheen te slapen en studeren gaat ook niet. Oordopjes doe ik wel in maar ik word er nog steeds wakker van, het is te hard.
Zijn hier lotgenoten te vinden? Went het toch, na een tijdje?
[ [url=m/fnXf78.jpg]Afbeelding[/url] ]
IK heb van 0-17 onder de rook van schiphol gewoond.
Aan de hoogte van het vliegtuig te zien, valt je woning onder de zone waar dubbel glas noodzakelijk is of zelfs ten delen zelfs vergoed wordt (moet wel aangevraagd worden natuurlijk).
Het went ... Tenzij je je eraan gaat lopen ergeren, want alles waar je je aan ergert komt harder en irritanter door plus onbewust ga je er op letten.
Ik kom zelf uit een dorp in de omgeving van Amsterdam.. Daar merken mensen de vliegtuigen eigenlijk nauwelijks op.. Als er een vliegtuig overkomt, dan valt een gesprek even stil in automatisme en het gesprek gaat even later weer op.. Heel soms merk je dan 'he we stopten even met praten'. Maar een vliegtuig heb je dan eigenlijk niet eens echt gehoord.
zat laatst een video te kijken van het examen van mijn hondentraining (ligt iets verder af). ik heb tijdens dat hele examen geen vliegtuig gehoord, behalve toen het comando 'hier' getoond moest worden terwijl de honden vrij speelden aan het einde van het veld.. Daar moest even een halve minuut mee gewacht worden omdat er net een overvloog.. Op het filmpje van een klein half uurtje bleken er toch 8 stuks duidelijk te zijn overgevlogen.
Later ben ik naar Leeuwarden verhuisd.. Ik hoorde daar vaker een straaljager, dan ik vliegtuigen bij elkaar heb gehoord.. Juist omdat ze veel minder vaak overkwamen, vielen ze meer op.
Nog later heb ik direct aan een spoor gewoon.. In het begin erg veel last gehad van het geluid.. Later hoorde ik ze eigenlijk niet meer, alleen ik trilde bijna mijn bed uit.. Nog wat later, en ik merkte mijn massagebed niet eens meer op.
Ik ben opgegroeid ongeveer 2 kilometer vanaf dit huis (volgens mij.. want het beeld van het huis en de kruishoogte komt mij bekend voor)... gelukkig zaten wijzelf eigenlijk tussen twee aanvliegroutes en kwamen ze niet compleet recht over bij onszelf.. Maar dus dichterbij dan Amsterdam
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 21-05-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt