tolino of kobo? E-reader

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

tolino of kobo? E-reader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 10:51

hoi bokkers!
Ik lees enorm veel boeken en wil nu dan eindelijk ik een E-reader investeren. Er zijn 2 toestellen die me erg aanspreken, maar ik zou hier graag ervaringen over horen.

Het eerste toestel is de tolino vision 2 ( http://www2.standaardboekhandel.be/nl/tolino/vision-2 ) Hieraan is het voordeel vooral de waterbestendigheid, Dan kan ik namelijk rustig in bad lezen of op een luchtmatras in het zwembad zonder bang te zijn dat hij stuk gaat. Een nadeel is de prijs, maar ik heb wel het geld ervoor over als dit ene degelijk toestel is. Nog een voordeel is dat ik morgen gewoon het centrum in kan en hem dan onmiddellijk heb (het boek wat ik nu lees is net uit). =ook kan je hierop alle soorten ebooks lezen.

Het 2e toestel is de kobo Glo HD ( http://www.bol.com/nl/p/kobo-glo-hd-zwa ... 041424793/ ). Deze is gunstiger geprijsd, maar niet waterdicht. Hij heeft iets meer opslagcapaciteit, maar dit vind ik niet doorslaand aangezien de tolino ook nog een cloud heeft. Ook lees ik dat deze traag kan worden als je een boek niet op bol.com hebt gekocht (ander bestandtype).

Hebben jullie ervaringen met deze toestellen? of zijn er nog andere toestellen met dezelfde kwaliteitne die ik in overweging kan nemen?

Selina

Re: tolino of kobo? E-reader

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:00

Kobo heeft ook spelletjes *\o/*
Voordeel van kobo vind ik dat je ook buiten in de zon kan lezen. Ben er zelf wel tevreden over, eerste merk ken ik niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:01

Selina schreef:
Voordeel van kobo vind ik dat je ook buiten in de zon kan lezen. Ben er zelf wel tevreden over, eerste merk ken ik niet.

dat is inderdaad een voordeel, maar heb ik niet benoemd omdat beide E-readers dit hebben :D
Bedankt voor je antwoord!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:04

Selina schreef:

Echt? Nog nooit gezien. :')

Ik ben onwijs tevreden met mijn Glo HD. Volgens mij heeft Kobo trouwens ook een waterdichte variant. Er is overigens een algemeen E-reader topic.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:06

Niwla schreef:
Selina schreef:

Ik ben onwijs tevreden met mijn Glo HD. Volgens mij heeft Kobo trouwens ook een waterdichte variant. Er is overigens een algemeen E-reader topic.

Als ik het goed zeg uit mijn hoofd staat het ergens bij extra of 'beta.' Schaak, sudoku, dat soort spelletjes.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:09

Niwla schreef:
Selina schreef:

Over de waterdichte kobo lees ik nogal dingen als moeilijk in gebruik etc. Daarom sprak die me niet cht aan.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:13

Ik heb de tolino shine. Een heerlijke e reader, voor deel van deze is dat je ook in de cloud op kan slaan. Ik heb er heel veel boeken op staan en zit half vol. Ik zou zo weer voor tolino gaan.
In de zon, in het donker, tolino is fijn. de shine is niet waterdicht, maar is ook al wat ouder, de eerste tolino.
Ik kan hem aanbevelen.
Hij is nog niet zo bekend in Nederland, wij hebben hem uit duitsland gehaald, Sinds kort is er een nederlandse update. Dat is fijn, maar daar zal je met die nieuwe tolino niks van merken, die is gewoon in het nederlands.

een tolino fan, zonder aandelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:17

truus1970 schreef:
Ik heb de tolino shine. Een heerlijke e reader, voor deel van deze is dat je ook in de cloud op kan slaan. Ik heb er heel veel boeken op staan en zit half vol. Ik zou zo weer voor tolino gaan.
In de zon, in het donker, tolino is fijn. de shine is niet waterdicht, maar is ook al wat ouder, de eerste tolino.
Ik kan hem aanbevelen.
Hij is nog niet zo bekend in Nederland, wij hebben hem uit duitsland gehaald, Sinds kort is er een nederlandse update. Dat is fijn, maar daar zal je met die nieuwe tolino niks van merken, die is gewoon in het nederlands.

een tolino fan, zonder aandelen.

Hoe zit het met boeken erop zetten? is dit makelijke etc? als ik hem nu bij de standaard boekhandel koop zit hun webshop er automatisch op. Maar kan ik via de reader dan ook boeken van bijvoorbeeld bol kope? (want die hebben een groter aanbod). Of moet ik die dan via de pc kopen en overzetten? en hoe vlot gaat dat?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:21

Ik heb de Kobo Glo en vind het een heerlijk ding. Super simpel qua bestanden, opslag is echt méér dan zat (ik bedoel, van de zomer dik 200 boeken erop geknald, no way dat ik die allemaal lees :'))
Boeken zijn ook niet waterdicht, ik vind dat een beetje een overdreven eigenschap van een e-reader om eerlijk te zijn...

Enige nadeel is dat ie soms net niet lekker reageert, alsof hij niet helemaal goed gekalibreerd is of met een vertraging reageert.
Qua accu heb ik denk ik 12 boeken gelezen voordat ik hem moest opladen.

Ik heb trouwens niet de HD versie, die heeft mijn vader wel maar ik merk niet dat de mijne duidelijk minder is.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:23

Kobo! Heb de touch, maar wel fijne ervaringen. Echter wel een uit 2013, mét veel software updates. Vooral die updates maken dat het geen langzaam brak ding is :) maar die zullen standaard op de modellen zitten die nu verkocht worden gok ik.

Voor mij werkt hij nu echt meer dan super. Lekker stevig (nogal een pre als ik weer eens bij mijn lieftallige nichtje in de buurt ben, of hij ligt op tafel en de hond komt langs met haar swaffelstaart, of hij zit weer ins in die tas van mij die als hutkoffer geld...hij overleeft het prima!), leest fijn en heb er alles behalve boeken gekocht van bol.com op staan zonder problemen. Dus daar ligt het ook niet aan.

Maar in het kader van vergelijking van de 2 waterproof (kobo en tolino)
duits:
http://allesebook.de/ebook-reader-vergl ... ich-58609/
http://www.netzwelt.de/computer/verglei ... -vorn.html
Nederlands:
http://versus.com/nl/kobo-aura-h2o-vs-tolino-vision-2
Engels:
http://goodereader.com/blog/electronic- ... -kobo-aura

Over het algemeen wint de kobo, en deze 2 zijn toch vergelijkbaar vanwege waterproofheid etc. Toch, haal er uit wat jij belangrijk vind in deze testen, ga naar de winkel en probeer ze uit. Maak een keus, koop er 1 (EEN, niet 12 :') typo....) en zorg dat je dat bij een (internet)winkel doet waar je 'm kan terugsturen als je er toch compleet van griebelt :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:14