Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:51

Yavanna schreef:
EMF in Meppel, supergoede boot verzekeraars.. Enne LadyMadonna, ga t eens in de groep gooien.

EFM, we zijn nog in afwachting hoe goed of ze zijn

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:32

8nnemiek schreef:
Een zeilboot en dan op de motor varen? Wat zonde joh! Zeilen is zo leuk <3

Haha ik heb het nog nooit gedaan.
Moet ook zeggen dat we de boot ook nog maar net hebben hoor!!

Zeil zit er ondertussen wel op, en moeten het ook eens gaan doen, mijn vriend weet wel hoe het moet.

8nnemiek

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:26

Is het bij jullie makkelijk om een ligplek te vinden?
Wij hebben nu twee keer gebeld naar de zeilclub, een mail gestuurd, en nog eens het aanmeldingsformulier verstuurd, en nu een week later nog steeds geen reactie -O- Wat moet je daar nu mee? Ik wil onze boot zo snel mogelijk hierheen kunnen varen.. Iemand nog andere ideeën? We zijn er een paar keer langs gereden, maar het hek is altijd dicht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:38

8nnemiek schreef:
Is het bij jullie makkelijk om een ligplek te vinden?
Wij hebben nu twee keer gebeld naar de zeilclub, een mail gestuurd, en nog eens het aanmeldingsformulier verstuurd, en nu een week later nog steeds geen reactie -O- Wat moet je daar nu mee? Ik wil onze boot zo snel mogelijk hierheen kunnen varen.. Iemand nog andere ideeën? We zijn er een paar keer langs gereden, maar het hek is altijd dicht.

Vreemd... Is er geen andere haven in de buurt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 15:41

Nee, hier is alles vol. Wij gaan nu op de wachtlijst (staan 150 mensen op) en mogen zolang gebruik maken van een zwerfplek 8/10 weken per jaar

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:57

Ik geloof eigenlijk niet dat het hier vol is, want toen we zijn gaan kijken kon ik zeker 30 á 40 lege plekken tellen (van de 150).. Er zijn inderdaad andere havens in de buurt, een stuk of 5 zelfs, en waarschijnlijk is daar ook wel plek, maar de prijzen zijn daar wel minstens twee keer zo hoog, en het lijkt ons fijn om bij een echt zeilclub te zitten omdat je dan als beginner wat ervaren mensen om je heen hebt met goede tips.
We hebben dus wel een plan B gelukkig :)
Maar ik hoop toch nog iets te horen van de club. Zou toch raar zijn als ze zomaar een nieuw lid aan zich voorbij laten gaan?

Zijn er hier trouwens ook mensen lid van het zeilersforum, of andere botenforums?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:04

Hier kon ik gelijk terecht.

Liggen in de gemeente haven. Heel fijn!

Nee geen lid van een ander forum.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:10

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:18

Samen met 3 vrienden heeft mijn vriend (onze vriendengroep) een speedboot

Die staat bij huis en de mannen doen zelf veel aan onderhoud, geen idee eigenlijk wat de kosten zijn

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:37

Wij doen ook al het onderhoud zelf. Dat scheelt zoveel kosten

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:02

yvonnedv schreef:
Yavanna schreef:
EMF in Meppel, supergoede boot verzekeraars.. Enne LadyMadonna, ga t eens in de groep gooien.

Wij hebben er alleen maar goede ervaringen mee. Voordeel is, als je een groot schip hebt, zoals wij, ze je boot "gratis" komen keuren op het vlak. Dit moet iedere 7 jaar.. Dit zijn ze bij ons vorige week nog komen doen, en dit gebeurd zeer grondig. En deprijs kwaliteit verhouding is echt goed, vergeleken bij andere verzekeraars..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:20

Yavanna schreef:
yvonnedv schreef:

Wij hebben er alleen maar goede ervaringen mee. Voordeel is, als je een groot schip hebt, zoals wij, ze je boot "gratis" komen keuren op het vlak. Dit moet iedere 7 jaar.. Dit zijn ze bij ons vorige week nog komen doen, en dit gebeurd zeer grondig. En deprijs kwaliteit verhouding is echt goed, vergeleken bij andere verzekeraars..

Heb je ook al een schade gehad? Wij zijn volop in onderhandeling over een schadegeval.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:30

Dat vind ik ook het lastige idd. Overal op internet lees je 'dit is een goede', 'dat is een goede', maar de meeste mensen hebben hem nooit hoeven gebruiken.
Onze boot is inmiddels bij anwb verzekerd, daar had de vorige eigenaar hem ook verzekerd en daar kon je online aanmelden zonder offertes hoeven op te vragen. Was nogal dringend voor ons, aangezien de boot 300 km verderop ligt en redelijk onbewaakt :=
Ik heb nog steeds niets gehoord van de zeilvereniging, dus heb nu maar eens een berichtje op hun facebook gezet hoe ik in contact kan komen en of er nog ligplaatsen vrij zijn.. ben benieuwd :=

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:14

Zoveel mensen zoveel meningen. Daarom heeft iedereen een eigen fijne verzekering.

Je moet er 1 nemen doe bij je past qua prijs en vergoedingen.

Wel balen dat je nog niks gehoord hebt zeg. Slordig ook

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:18

wij hebben er 3 :')

vriend zit in de handel en handelt dus met alles waar een motor aan vast zit, varen doen we als er tijd is met wat hij heeft liggen. (in het westland, zuid holland)
heb er verder zelf de ballen verstand van, maar het is wel leuk speelgoed.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:54

Gelukkig hebben we nog geen schade gehad.. Maar vrienden van ons wel, en heftig ook. Ze waren in Duitsland toen de schroefas het begaf, moesten door ander schip naar werf gesleept worden, en alles werd keurig netjes afgehandeld, ze waren even er voor de werf op geweest, maar door een binnenvaartschipper, die te hard voer, op de kant gezet, en daardoor schade, en alles vergoed..
En zo is het maar net, ieder heeft z'n eigen ervaringen bij verzekeringsmaatschappijen, anders zou iedereen bij dezelfde zitten.
Wij hebben iig erg goede ervaringen met EMF..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:04

Ik heb een opblaasboot, telt dat ook? :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:20

Yavanna schreef:
Wij hebben iig erg goede ervaringen met EMF..

Het is efm

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:14

Wij hebben nog geen schade gehad. Maar wij liggen ook niet in verschillende havens of varen hele stukken uit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 12:31

Hoeveel pk motor zouden wij minimaal moeten voor rond dobberen in de biesbosch?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:11

Is biesbosch niet alleen maar met fluister motor. Of is dat op bepaalde stukken.

Ik zou niet naar een motor kijken gericht op het varen daar. Want als je besluit hem ergens anders neer te leggen kom je misschien te kort

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 14:15

Nee hoor bepaalde kreken mag alleen de fluisterboot in, maar verder niet.
We hebben de boot aangeschaft voor de biesbosch (ik woon aan de rand) en we gaan m dus niet ergens anders neer leggen ;)
Ik zoek in principe een 9.9, maar dan zie ik bijv een 7.5 of 8 staan en dan vraag ik me af of ik daar misschien ook mee af kan

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:19

Wij hebben een speedboot , ligt hier in de haven. Mn ouders hebben wel 25 jaar ofzo op de wachtlijst gestaan :')

Mn tante heeft een sloep, ligt in de haven van werkendam. Hadden ze toen gelijk plek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:53

25 jaar? Pfoe hee :+

Wat betreft motoren heb ik geen idee.
Onze boot heeft een 10 pk Buhk motor, één cilinder :Y) Haalt ie gemiddeld 5 knopen mee, max 7. Maar hij is wel lekker stil.

Hebben hier mensen ervaring/tips voor sluizen passeren?
En hebben jullie een marifoon aan boord?

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:14

Hoi, mag ik mij ook melden? Wij hebben een sloep, een Maril. We hebben hem aan de loosdrechte plassen liggen,bij een jachthaven.
S winters in de loods op de jachthaven. Wel de duurste keuze maar behoud van je boot is ook belangrijk. En onze sloep heeft Veel teak. Ik zal eens kijken of ik een foto heb.