Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:35

Graag even jullie kijk ergens op.

Wij hebben een gedeelde dakkapel met de buren. Deze is opgebouwd van hout met aan de zijkanten keraliet.
Nu wil onze buurman zijn kant van het kapel laten vervangen voor deels kunststof, oa de raamkozijnen.
Nu gaat hij naar een andere stijl dan er overal in de huizen zit. Nu vind ik dat niet zo heel mooi, maar dat is zijn keuze en daar heb ik niets over te zeggen vind ik.

Op de scheiding tussen de ramen zit een houten paneel. Hiervan hebben we beide de helft in een andere kleur. Wij hebben voor op ons huis een creme kleur gekozen is nagenoeg hetzelfde is als de keraliet. De buren hebben een hele afwijkende kleur (is een wittige kleur maar nijgt best veel naar roze) beige.
Maar goed de buurman wilt dat het middenpaneel vervangen word voor Trespa door het door hem bepaalde creme kleur.
Hier staan wij niet om te springen omdat wij dan of
2 verschillende kleuren creme op onze kapel krijgen
Of verplicht overgaan op zijn kleur.
Dit moet naar mijn mening over het hele huis, want verschillende kleuren creme/beige vind ik geen gezicht.

Maar mijn man is absoluut geen fan van Trespa en daarbij vind hij het er niet uitzien. Ergens snap ik wat hij bedoeld.
Maar dit schijnt nodig te wezen omdat een naad in het paneel waarschijnlijk voor lekkage gaat zorgen.

En daar komt ook nog eens bij dat het dakkapel straks uit verschillende materialen bestaat.
Hout: onze raamkozijnen en afwerking erom heen, kunststof van zijn kozijnen, trespa als tussenpaneel, boeideel blijft gewoon van hout, keraliet aan de zijkanten.

Met hem erover praten word hem niet, aangezien we elkaar totaal niet liggen en er al een paar keer woorden zijn gevallen.
Dit omdat hij met enige regelmaat smerige geintjes uithaalt.
En we hebben dit mede gedeeld gekregen door middel van een kort briefje in de brievenbus met daarin:
We gaan dit en dat doen. Bij jullie verandert dit en dat. Indien we binnen een week geen reactie hebben ontvangen gaan we ervan uit dat jullie akkoord gaan.

In eerste instantie viel onze mond open van verbazing.
We hebben een briefje bij hun in de bus gedaan met diverse vragen.
Ten eerste wilde wij weten in welke kleur het paneel gedaan werd.
Hoe het zit als wij hierdoor bv lekkage krijgen...
En hoe het aangepakt gaat worden en door welke bedrijf.

De kleur werd mede gedeeld dat er een redelijke bijpassende ral kleur te verkrijgen is.
Garantie is 15 jaar mist we zelf overal vanaf blijven.
Over het aanpakken en het bedrijf doet hij geen uitspraak. Behalve dat het de 1e maand 2014 word.

Nu zijn wij hier dus eigenlijk helemaal niet blij mee, want onze kant ziet er straks uit als een bij elkaar geraapt iets (terwijl de rest van de buurt wel in onze stijl/staat) is.
Wij aan zijn kleuren vast komen te zitten.
Doen we het niet, dan verhoogde kans op lekkage. Oke dat word wel van buitenaf verholpen maar binnen mag je het zelf opknappen vrees ik.

Maar zijn wij hier reëel in? Omdat ik van iemand de opmerking kreeg dat wij een probleem om niets maakte.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:38

Ik denk dat je hier best eens je rechtsbijstand verzekering over kunt raadplegen, zij kunnen aangeven wat juridisch gezien reëel is en wat absoluut niet. Normaliter gebeuren zulke verbouwingen aan de woning in gezamenlijk overleg, dat gaat hier niet lukken begrijp ik uit je verhaal maar ik zou ook niet blij zijn met een dakkapel die echt totaal anders is dan die van je buurman als je beide de helft hebt. Succes ermee !

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 12:49

Kijk dat hij over wilt op deels kunststof moet hij voor zichzelf weten en heb daar in mijn ogen ook niets over te zeggen.
Het gaat er mij meer om dat wij mee moeten werken anders er kans op lekkage is.

Normaal gesproken gaat zoiets ook in overleg, maar dit is nogal een apart stel, alles moet zoals hun het willen. Doe je dat niet dan gaan ze etteren.
Dat gezeur hebben wij ook gehad toen wij gingen schilderen. Hij verbood ons letterlijk om bordeaux rood op ons huis te smeren omdat hij dat lelijk vond. We moesten het maar blauw doen want dat vond hij mooier.
Wij hebben daar geen gehoor aan gegeven en zijn gewoon gaan schilderen.
Later ging hij ook schilderen en spontaan zaten er hele grote vegen van 15 cm over ons nieuwe shilderwerk.

Spuiten wij onze oprit schoon (altijd richting de weg spuitend) gaat hij het 2 dagen later ook doen. Alleen hij spuit het vuil niet richting de weg, maar ons pad op.....
Honden ophitsen.....
Bladeren bij ons de oprit opvegen vanaf zijn pad....

Dus je snapt al dat hierover praten geen enkel nut heeft.

tweebelgen
Berichten: 713
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:28

Vervelend zeg, maar kan hij zomaar zijn zin uitvoeren ? Ik denk het niet. Ga je eens bevragen bij bevoegde instanties, en alle communicatie per aangetekend schrijven. Zo heb je altijd een bewijs dat je hem op de hoogte gebracht hebt van jullie wensen.
Ik weet dat er flatgebouwen zijn waar iedereen dezelfde gordijnen moet hebben omwille van het uitzicht.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:16

Wettelijk gezien mag hij aan onze dakkapel niets doen, zelfs niet als er daardoor kans op lekkage zou zijn.
Tenminste dat is ons verteld.
Maar goed, wij zitten niet op lekkage te wachten.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Kunststof kozijnen op gedeelde dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:39

je zou de rechtsbijstand kunnen inschakelen.

Echter ik denk dat niemand zit te wachten op bonje met de buren..je moet er immers nog jaren wonen. Ik zou proberen om bv met een soort van mediator rond de tafel te gaan zitten om iets acceptabels voor beide te vinden.