Gemiddelde droogtijd droger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Gemiddelde droogtijd droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:42

Hallo iedereen,

Vandaag na lang zeiken eindelijk een droger gekregen! Wel een 2e handsje, maar dat geeft niks!

Bij thuiskomst(17.00) meteen droger aangesloten en was erin gedaan om te testen....klein wasje, 3 handdoeken en 2 shirtjes....

Maar:
Toen ik hem aanzette (op kastdroog) gaf hij een looptijd van 100 nog wat minuten. Hij paste dit al vrij snel aan na 83 minuten.

Af en toe kijken, en de tijd veranderde keurig.....totdat hij op 13 minuten kwam.....hier staat hij nu bijna 3 kwartier op.

Ik heb hem nou al een paar keer op pauze gezet om te voelen of de was al droog was....en dat is het bijna.

Maar hij blijft maar op 13 minuten staan en gaat braaf door.

Nou weet ik dat drogers welke vaker vreemde tijden aangeven...maar vind dit toch wel apart.

Hij draait dus nu al ruim 1,5 uur......vind ik wel vrij lang voor zo'n klein wasje.....

Klopt dit wel?

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:44

ben bang dat er wat mankeert met de vochtsensor en dat de vorige eigenaren hem niet zomaar hebben weg gedaan :=

mijn (oude) miele doet 1,5 uur over een volle machine met handdoeken ;)

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:45

SaNNeS88 schreef:
ben bang dat er wat mankeert met de vochtsensor en dat de vorige eigenaren hem niet zomaar hebben weg gedaan :=

mijn (oude) miele doet 1,5 uur over een volle machine met handdoeken ;)


|(

Ze deden hem weg omdat hij wat lawaai zou maken.....ze hadden hem in de open keuken staan en waren zat van het lawaai....dus heb ze een nieuw stel gekocht...

het is een aeg

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Gemiddelde droogtijd droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:46

Kan je niet zelf de tijd instellen? Hier staat die een half uur aan en is dan bijna droog.

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:48

furious schreef:
Kan je niet zelf de tijd instellen? Hier staat die een half uur aan en is dan bijna droog.


Ik heb hem op het programma kastdroog gezet,

Kan hem volgens mij niet instellen, wel op een kort programma.

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Re: Gemiddelde droogtijd droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:48

zal hem eens op een ander programma zetten, kijken wat hij dan doet.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Gemiddelde droogtijd droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:50

Kort programma kan best hetzelfde zijn als die 30 minuten.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:51

Oh, dat hoeft niet persé erg te zijn. Onze wasmachine geeft ook braaf te tijd aan, en die blijft dan ongeveer een uur op 15 minuten ofzo hangen. Ook niet leuk als je dat niet weet, maar opzich geen ramp..

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:51

Kan het niet zo zijn dat je reservoir vol is? Heb je dat al gecheckt?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Gemiddelde droogtijd droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:54

Is je stof/pluizen zeef wel leeg?als die vol pluizen zit droogt hij ook minder goed.

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:56

nou....kom net weer in de schuur...blijkt dat het water niet naar het reservoir loopt maar via een slangetje eruit...

Ze vertelde dat er een mogelijkheid was om hem aan te sluiten afvoer, maar het ook met het bakje kon.....nou loopt het er schijnbaar uit.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:10

Wat voor droger heb je precies, een condensdroger of een luchtdroger?? bij een condensdroger komt het water onderin de droger in een bak terecht en een luchtdroger gooit/blaast de condens gewoon naar buiten. aan een luchtdroger hoort een brede slang te zitten die je op verschillende manieren kan gebruiken. die kan je bijv. op een klein condensbakje aansluiten, aansluiten op een luchtkanaal in bijv. het dak of gewoon de slang uit het raam hangen.

ik heb bijv. een condensdroger met onderin een bak waar het water in terecht komt. als deze bak er niet goed in zit of als hij vol zit dan loopt de droger wel maar hij droogt dan amper of niet omdat hij z'n vocht niet kwijt kan. bij mij doet hij over een volle trommel ong. 70 min. met de hoeveelheid was die jij erin hebt zitten zou die van mij met 30 min klaar zijn. en dan heb ik nog een ding van 10 jaar oud.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Gemiddelde droogtijd droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:29

LZP --> TV