Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:07

paars schreef:
Iemand hier ervaring met een doorzichtig plastic tafelkleed voor een houten tafel? Lijkt me mooi omdat je dan met eters bijvoorbeeld de tafel nog gewoon er doorheen ziet, maar lijkt me ook weer onhandig omdat je het niet kunt opvouwen…en het schijnt te stinken? Vandaar de vraag; heeft iemand dat en hoe berg je het op?


Ik heb een doorzichtige met glitters op een massief eiken blad.
Bevalt super. En opruimen? Nope, doe ik niet. Blijft gewoon liggen
Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:47

Ik vind een tafelkleed er altijd zo ongezellig uitzien. Wij rollen het kleed na gebruik op om een stok en zetten m in een hoek achter het gordijn weg. Overigens hebben wij ook een houten tafelblad, daar mag op geleefd worden :j

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:20

mysa schreef:
Dank. Er moet een flexa op waterbasis op, kan dat daar overheen?

Als je een goede primer hebt (op Schellak basis) kan daar echt alles overheen :)

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:03

Glitter kleedje :-) ! Origineel en vrolijk. Maar idd dat plakkerige gevoel…weet het niet. Ga het wel in huis halen, en op snor naar goeie placemats.
Mss idd met gasten toch doen. Laatst eentje die toch vrij onhandig te werk ging. Beetje Hyacinth ‘Bouquet’ angst mss in zo’n nieuw huis dat ze zenuwachtig werden haha.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:13

Als je een massieve tafel hebt zou ik gaan voor een laag skylt lak. Zelfde effect, maar dan zonder de look & feel.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:36

123321 schreef:
Als je een massieve tafel hebt zou ik gaan voor een laag skylt lak. Zelfde effect, maar dan zonder de look & feel.

100% eens. Doe minimaal drie lagen en dan is zo’n plakkerig tafelkleed niet nodig.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:20

paars schreef:
Glitter kleedje :-) ! Origineel en vrolijk. Maar idd dat plakkerige gevoel…weet het niet. Ga het wel in huis halen, en op snor naar goeie placemats.
Mss idd met gasten toch doen. Laatst eentje die toch vrij onhandig te werk ging. Beetje Hyacinth ‘Bouquet’ angst mss in zo’n nieuw huis dat ze zenuwachtig werden haha.



De eerste keer was de glitter een foutje, maar dat foutje beviel toch wel erg goed. De kinderen (3 en 5) vinden het geweldig en het is toch niet te opzichtig. Helaas had ik de eerste keer een te kort stuk gekocht (dacht dat de tafel korter was). Dus als snel volgde het definitieve kleed, wederom met glitter.
Nu zitten we aan de 2e goede, met een verhuizing hebben we hem gebruikt als bescherming voor het tafelblad... en dat was maar goed ook :=

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:55

DubbelFun schreef:
mysa schreef:
Dank. Er moet een flexa op waterbasis op, kan dat daar overheen?

Als je een goede primer hebt (op Schellak basis) kan daar echt alles overheen :)


Gaan we dat doen, tnx voor de info!

Dayna
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:54

Hi bokkers! Ik kom even onder de meeleessteen vandaan met een vraag. Heeft iemand ervaring met het schilderen van een hoogglans IKEA besta kast? Hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat het er mooi uit ziet en de verf goed blijft zitten? Zou plakken/wrappen ook nog een optie zijn?
Alvast bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:07

Wat voor verf (glans, satijn, mat - terpentine of waterbasis) wil je er daarna op doen.
Het begint iig met reinigen met st. mark dan licht opschuren met een fijne korrel, goed stofvrij maken.
Als je een goede primer gebruikt (ik gebruik graag die met schellak er in) dan kun je daarna alle soorten verf er over doen. Zeker bij hoogglans geeft spuiten de mooiste laag, vaak zie je met verven toch wat strepen of een sinasappel struktuurtje bij rollertje gebruik.

Wrappen kan natuurlijk altijd (goed reinigen met st.mark). Het is aan je eigen kunde hoe mooi dit gaat worden. Je hebt wel heel veel keus in vee kleuren en motieven.

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:31

De nieuwe 2ehands tafel staat :D plinten geplaatst en inmiddels wonen we en zijn de vogeltjes ook verhuisd :D Nog genoeg te klussen in de rest van het huis, maar echt fijn dat de leefruimte zo fijn is geworden al :o
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:38

Dat is een mooi rustgevend beeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:26

Heel mooi, Wendy! Je muurkleur is prachtig.

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:34

Bedankt! Ben er ook echt super blij mee :o
Gisteren hadden we even hulp met tillen dus het bovendeel van de servieskast staat er ook op :D

Afbeelding

Dat we het huis kochten vonden we de rode keuken erg heftig en dachten we over schilderen of wrappen, maar eigenlijk staat het prima nu alles geschilderd en ingericht is. Zal van de week ook nog even foto van het totaal maken.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:34

Je hebt rood en rood natuurlijk :)

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:15

Knalrood :))
Voor de vogeltjes ook aan de knutsel geweest. Het was voorheen een chaos van speeltjes en dan poepen ze ook overal, dus ik wilde iets leuks om te klimmen maken boven het hok. We hadden nog een rek die hebben we op de kooi vastgemaakt. En een tafelklem voor een tuin/eettafel was mooi om een klimnet aan te hangen. Zo kunnen ze lekker klauteren en de hoogte in maar blijft het verder in huis wat netter :=
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:05

Leuk gedaan, hopelijk gaan ze er veel gebruik van maken :)

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:25

Ze vinden het nog heel spannend in het nieuwe huis dus hebben vooralsnog besloten om in het hok te blijven of ons op de grond te volgen :') :)) (ze kunnen gewoon vliegen en klimmen, maar vinden het blijkbaar nog te spannend). Ze zullen het vanzelf wel gaan onderzoeken :j

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:02

Misschien wat lekkers er in hangen om ze uit te dagen :)