Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik heb ook een vraag. Wij gaan onze kozijnen en ramen vervangen, we gaan voor zwarte stalen kozijnen en triple glas.
Nu heb ik de keuze tussen een volledig raam, of ramen met ruitjes.
Wat zouden jullie doen? Wassen van de ramen is in deze geen tegenargument, de ramen laten we wassen, namelijk. Het gaat puur om het esthetische. Ons huis is van 1938.
DubbelFun schreef:Zit de ruitverdeling niet tussen de glaslagen in ??
Vanaf buiten ziet een raam met onderverdeling er leuk uit, maar van binnenuit toont het vaak hokkerig.
boeflover schreef:_San87_ schreef:Ik heb ook een vraag. Wij gaan onze kozijnen en ramen vervangen, we gaan voor zwarte stalen kozijnen en triple glas.
Nu heb ik de keuze tussen een volledig raam, of ramen met ruitjes.
Wat zouden jullie doen? Wassen van de ramen is in deze geen tegenargument, de ramen laten we wassen, namelijk. Het gaat puur om het esthetische. Ons huis is van 1938.
Volledig raam zal moderner ogen als ruitjes. Kijk ook even naar het beeldkwaliteitsplan uit het bestemmingsplan in deze, je hebt best kans dat de gemeente eisen stelt..
Wendy15 schreef:Een beetje deze richting uit kwa kleur lijkt ons erg mooi
[ [url=m/k6469G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de ruimte
[ [url=m/OiVE4b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zouden dan de muur tegenover de keuken over de gehele lengte groen willen. Tegenover de keuken een witte servieskast (hebben we al) en dan de eettafel iets van hout met staal en een leren bankje en stoeltjes. En aan de raamkant het verst van de keuken de bank. De vloer die er nu ligt vinden we eigenlijk erg mooi dus die willen we eruit halen en boven leggen en dan beneden nieuw zodat we overal dezelfde vloer kunnen leggen (hal en slaapkamer beneden ligt nu vloerbedekking)
Ik vind het zo vanaf de kaartjes in de bouwmarkt best lastig om een kleur te lezen. Als iemand hier een beetje in de stijl die wij graag willen de woning heeft ingericht zou ik heel graag foto's zien en horen welke kleur er gebruikt is
Wendy15 schreef:Mag ik hier ook komen meekletsen?![]()
Ik kijk al een tijdje mee in het topic om ideetjes op te doen. Nu mijn vriend en ik bezig zijn met de aankoop van een woning kunnen we echt plannen gaan maken![]()
We moeten wel wat gaan opknappen aan het huis, maar dat zullen we stukje bij beetje zelf gaan doen. Het is echt een super leuk huis en plekje. Om te beginnen gaat het oude behang eraf, vloerbedekking verwijderen en laminaat leggen. We vinden een warme tint laminaat erg mooi, niet te licht of te donker beetje gemiddeld. En dan ook niet teveel een grijze of gele tint erin.
Verder willen we graag 1 muur groen, wederom niet al te donker. We vinden kwa meubels van dat staal met hout erg mooi en leer in cognac kleur of donkergroen.
Op dit moment zit er een knalrode keuken in het huis die echt nog heel goed is, deze willen we nog niet gaan vervangen, wellicht op den duur schilderen of wrappen, maar eerst moeten er andere klusjes aangepakt en weer even sparen.
Een beetje deze richting uit kwa kleur lijkt ons erg mooi
[ [url=m/k6469G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als rood niet je kleur is, en dat begrijp ik heel erg goed dan zou ik die keuken gelijk verven of wrappen. Inclusief de plint en koelkast. Ik ga er vanuit dat voorlopig het even zo blijft als op de foto. Dat zijn niet echt de kosten maar doet wel heel veel. Persoonlijk zou ik voor mat leger groen gaan of mais geel.
Dit is de ruimte
[ [url=m/OiVE4b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zouden dan de muur tegenover de keuken over de gehele lengte groen willen. Tegenover de keuken een witte servieskast (hebben we al) en dan de eettafel iets van hout met staal en een leren bankje en stoeltjes. En aan de raamkant het verst van de keuken de bank. De vloer die er nu ligt vinden we eigenlijk erg mooi dus die willen we eruit halen en boven leggen en dan beneden nieuw zodat we overal dezelfde vloer kunnen leggen (hal en slaapkamer beneden ligt nu vloerbedekking)
Ik vind het zo vanaf de kaartjes in de bouwmarkt best lastig om een kleur te lezen. Als iemand hier een beetje in de stijl die wij graag willen de woning heeft ingericht zou ik heel graag foto's zien en horen welke kleur er gebruikt is