Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 17:36

Samantha89 schreef:
Ik zit er al 6 jaar, en tot nu toe nog nooit problemen gehad met ze. Die uitbetalingen van 190 euro vorig jaar ook keurig op tijd uitbetaald gekregen. Ik vond ook dat hun 1 van de weinige waren die niet zo extreem mee stegen in die verhogingen. Eneco en Vattenfall daarentegen gingen echt hard omhoog(vond ik dan hoor). Vandaar de keus gemaakt om bij hun nu weer 3 jaar vast te zetten.

Thanks! Over welke partij heb je het dan Frank, energie direct of Budget Energy?

Samantha89

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:48

Energiedirect :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:25

Ik zou persoonlijk ver weg blijven bij energie direct. Hier meerdere in de omgeving die problemen met ze hebben gehad.. niet bereikbaar, rekeningen die niet kloppen, stalken met telefoontjes enz.

Is pas ook in een programma geweest. Ze kwamen er niet best vanaf.
Zou even op ze googlen.

En die zogenaamde welkomstbonussen zijn een sigaar uit eigen doos. Die betaal je zelf door de te hoge tarieven die ze berekenen.

https://www.consumentenbond.nl/energie- ... pageSize=5

https://nl.trustpilot.com/review/www.energiedirect.nl

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 15:22

Grappig dat je dit aangeeft, want elke willekeurige energieleverancier scoort lager bij de reviews van de Consumentenbond dan Energiedirect :+ _O-

Ik heb even gauw Vattenfall, ANWB , Frank en Eneco bekeken. Allemaal slechter dan Energiedirect ;)

Anyway, ik ben nu al een paar jaar tevreden klant bij ED. Ook de app Regelneef vind ik fijn werken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 16:46

Fitzroy schreef:
Grappig dat je dit aangeeft, want elke willekeurige energieleverancier scoort lager bij de reviews van de Consumentenbond dan Energiedirect :+ _O-

Ik heb even gauw Vattenfall, ANWB , Frank en Eneco bekeken. Allemaal slechter dan Energiedirect ;)

Dat zegt dan allemaal weinig. Op trustpilot komt energiedirect er slechter vanaf als de anwb en eneco :+

Energiedirect 1.3 sterren van de 5 en "zeer slecht".

Eneco 2.2 sterren en "slecht"
Budget energie " gemiddeld."

Anwb 4 sterren en "goed".

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:54

Budget Energie ben ik 4 jaar geleden kort klant bij geweest, en ondanks dat ik iedere keer aangeef geen interesse te hebben en niet meer gebeld wens te worden (heb ook recht van verzet erbij vermeld) BLIJVEN ze mij nog steeds lastig vallen. 4 Jaar. Een paar dagen geleden had ik ze nog aan de lijn...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:06

Ik heb vorige maand een nieuw aanbod bij Essent gekregen, mijn contract loopt in feb 2024 af.
Komen ze nog met een ander nieuw en lager aanbod denken jullie?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:20

Zou ook zeker de solvabiliteit van de bedrijven meenemen in je beslissing Xyris, Essent en Energie Direct zitten goed, over Frank is niks te vinden en Budget Energy zat vorig jaar in ieder geval matig. Helaas nog niks kunnen vinden dat van dit jaar is, maar dit is een overzicht uit 2022: https://www.businessinsider.nl/energiel ... ergie-dgb/
En kijk ook echt naar de m3 en kwh prijs en de vaste kosten in plaats van naar het maandtarief. Dat laatste heb je eigenlijk niks aan om ze te vergelijken

Kwa prijzen Purny verwacht ik eigenlijk dat het nu interessanter is dan in februari omdat het dan meestal kouder is, maar dat blijft koffiedik kijken, wat is het aanbod per m3 en kwh? En hoe verhouden de prijzen zich tot je huidige contract? Ik zou het zelf doen zodat je dan het jaar erna hopelijk al in of voor de zomer kan verlengen, dan zijn de prijzen gunstiger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:34

Bellex schreef:
Kwa prijzen Purny verwacht ik eigenlijk dat het nu interessanter is dan in februari omdat het dan meestal kouder is, maar dat blijft koffiedik kijken, wat is het aanbod per m3 en kwh? En hoe verhouden de prijzen zich tot je huidige contract? Ik zou het zelf doen zodat je dan het jaar erna hopelijk al in of voor de zomer kan verlengen, dan zijn de prijzen gunstiger.

Mijn huidige vaste contract rekent de volgende prijzen:
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) :
€ 1,78306/m3

Leveringskosten gas
Variabele leveringskosten (G1/gasregio 03)
€ 1,19040/m3
Vaste leveringskosten (€ 6,49/maand)
€ 0,21323/dag

Totaal
Totaal elektriciteit Enkeltarief (1 t/m 10.000 kWh) :
€ 0,49984/kWh
Leveringskosten elektriciteit
Variabele leveringskosten Enkeltarief
€ 0,34739/kWh
Vaste leveringskosten (€ 6,49/maand)
€ 0,21323/dag
Korting Thuisvoordeel
5,00%

En dat is apart aangezien ik een vast tariefcontract heb. Dus ik snap niet waarom ze het hier over variabel hebben..

Nieuw aanbod van 1 jaar:
Stroom
€ 0,39808 Per kWh
Vaste leveringskosten € 0,24625 Per dag

Gas
Vaste leveringskosten
€ 1,39902 per m3.
€ 0,24625 vaste leveringskosten per dag

adviestermijn 94 euro per maand.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:38

Variabel is deel dat de energiebedrijven bepalen n.a.v. inkoopkosten, etc. vast is de belasting van de overheid en de transport/onderhoudskosten van het distributienetwerk (dus de draden en buizen om het tot in jouw huis te krijgen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:44

Purny, 1,39 M3 gas is toch nog super hoog ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:19

Maris schreef:

Dat wel maar wel lager dan bij mijn huidige contract.

De nieuwe contracten liggen niet ver van elkaar af, de prijzen schelen niet veel vergeleken met elkaar.
Je krijgt wel bij de ene een korting van 150 euro en bij de andere 180 euro

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:24

purny schreef:
Maris schreef:

De nieuwe contracten liggen niet ver van elkaar af, de prijzen schelen niet veel vergeleken met elkaar.

Je weet hopelijk wel dat al die kortingej en welkomstcadeaus sigaar uit eigen doos zijn? Die betaal je uiteindelijk zelf door de hoge prijzen die ze je laten betalen....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:52

purny schreef:
Maris schreef:

Wanneer heb je je huidige vaste contract afgelosten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:33

Afgelopen februari.

Bij gaslicht.com hebben ze ook leuke prijzen.
Laatst bijgewerkt door purny op 04-10-23 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:53

purny schreef:
Afgelopen februari.

Bij gaslucht.com hebben ze ook leuke prijzen.

Uhhh? Gaslucht?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:55

Sanet schreef:
purny schreef:
Afgelopen februari.

Bij gaslucht.com hebben ze ook leuke prijzen.

Uhhh? Gaslucht?

Zal wel een typfoutje zijn ;) Purny doelt vast op gaslicht :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:11

Ja kwam er net achter. Hahaha.

Ik heb deze week erg blonde acties

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:33

Purny ik heb even bij Vattenfall gekeken voor 1 jaar vast met een postcode uit Den Haag (schijnt uit te maken dus even gezocht), en daar zou je voor gas € 1,268080 per m³ betalen en € 7,99 vaste leveringskosten per maand
Voor elektra € 0,342297 per kWh en € 8,99 per maand
Dat is dus een flink verschil vergeleken met je huidig aanbod

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:07

Dat klinkt al een stuk beter !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:42

Dank je wel. Als ik terug ben van vakantie ga ik er voor zitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 07:45

Ik zit ook bij vattenfall, erg tevreden over. Ondertussen ook aardig wat korting erbij.

Wel eindelijk definitief dat energietoeslag er dit jaar komt. Alleen mijn gemeente denkt pas in december uit te gaan betalen. Want ze moeten nog gaan overleggen wie wat en waar. Betaal gewoon alvast de mensen uit waarbij het automatisch gaat. Want degene die het aan moeten vragen mogen dat pas als de automatische aanbetalingen klaar zijn. Dat zal dan dus helemaal volgend jaar worden.
Wij hebben nog helemaal niks uitbetaald gekregen dit jaar, andere gemeenten hebben al wel deel uitbetaald.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:07

Dees schreef:
De gasprijs van ANWB was niet heel veel lager dan de gasprijs die op dat moment door Vattenfall werd geboden. Ik vond het prijsverschil te laag om verder risico op prijsstijgingen te willen lopen.

Hierbij weer mijn overzicht van de gemiddelde kosten en opbrengsten per eenheid bij ANWB tm aug 2023:
[ [url=m/wACUlv.jpg]Afbeelding[/url] ]
(nb: totaalkosten, alle kosten zijn hierbij inbegrepen, dus ook heffingen en btw)

Ik twijfel inmiddels ook om bij ANWB weg te gaan. Hier komen straks ook 6 zonnepanelen. Bij ENGIE zou ik 109 euro per maand betalen. (vast contract)

Stroom
€ 0,3189 /kWh
0-10000 kWh

Teruglevering
€ 0,0800 /kWh
0-100000 kWh

Gas
€ 1,2396 /m³
0-5000 m³

Vaste leveringskosten
€ 17,62 per maand

Anderzijds.. wil ik meer gaan verwarmen met elektriciteit (olieradiator). Afgelopen jaar verbruik gehad van +- 1800 stroom en 950 gas, maar wel frisjes gehad, dus dit jaar gaat de olieradatior wel aan ipv alleen elektrische dekens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:59

Even voor mensen die twijfelen of geen vast contract willen afsluiten, met het oog op de oorlog in Israël, dit kan grote invloed op de prijzen gaan hebben. Wanneer het groter wordt en de Arabische landen erbij betrokken worden zullen de prijzen weer de pan uitrijzen . Ook vloeibaar gas wordt ingekocht bij de Arabieren en wanneer dat ook wegvalt is er een groot probleem. Dus kun je nu een vast contract voor twee of drie jaar krijgen tegen redelijke prijzen, doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:45

Ik heb het zojuist voor een jaar laten vastleggen. De tarieven waren opeens een stuk lager dan vorige maand en lager dan mijn variabele contract tijden geweest is en ver onder het prijsplafond en met idd de roerige tijden overal leek me het een heel goed plan dat te doen. :j ik bedacht me dat gister middag ook gezien alle ellende overal op de wereld

De vreemd hoge tarieven van vorige maanden en de afwijkende hogere leverkosten per dag voor vast contract zijn volledig teruggedraaid. Alles zit weer netjes een eind onder het prijsplafond. Kennelijk hebben de persberichten en de comotie daarna wel effect gehad. :+ of er heeft iemand een beetje dom gedaan of foutje oeps. Maar gelukkig lijkt alles weer terug naar normaal te zijn zoals ik de leverancier al jaren ken. *\o/*

Nu hoef ik me het komende jaar niet druk te maken over torenhoge gas en stroom bedragen :D #opluchting