Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:22

Geen probleem :)

Ik ben net klaar met de grote Hogwarts Castle set. Wat ontzettend gaaf om te bouwen. Ik ben wel blij dat ik hem gehuurd heb, hij is zo groot, ik zou niet weten waar ik die zou moeten uitstallen. Het past ook niet in mijn interieur. Maar het bouwen is echt fantastisch, zoveel detail zit er ook in.

Ik ga nu het Disney kasteel huren. En hopelijk tegen de kerst het Home Alone huis.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:06

We hebben ze naast elkaar op het dressoir staan.
Afbeelding
Leuk zijn ze zeker, we hebben zelfs de verlichtingset voor Hogwards, die willen we ook nog voor het Home Alone huis.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:02

Leuk! Een Lego topic.

Ik ben sinds kort ook lekker bezig met Lego, heb het in juli herontdekt toen mijn zoontje vier werd. Nu doen we dat vaak even samen. Tot nu toe heb ik de volgende dingen gekocht:

Harry Potter kasteel, de trein en dat gebouwtje
Afbeelding

Wat van die bloemen:
Afbeelding
Afbeelding

En mijn zoon heeft iets van acht verschillende sets (voornamelijk Lego City) en een lego tafel (zelf gemaakt)

Afbeelding

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 07:16

zonnebloem18 schreef:
We hebben ze naast elkaar op het dressoir staan.
[ [url=m/b6hZjP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk zijn ze zeker, we hebben zelfs de verlichtingset voor Hogwards, die willen we ook nog voor het Home Alone huis.

Oef heel gaaf! Dat moet er 's avonds mooi uit zien met de lampjes aan! :D

En tof het eigen dorp van je zoontje! Doet me denken aan vroeger toen ik het onder mijn hoogslaper had allemaal +:)+

Lightailing heeft nu trouwens 40% korting, ik heb zelf ook even goed geshopt om diverse sets straks van lampjes te kunnen voorzien :)

De Defender toen die af was zo even in de vensterbank gezet
Afbeelding

Afgelopen weekend wat aankleding erbij
Afbeelding

En druk bezig met kerst om er een klein "dorp achtig" iets van te maken voor de ramen.
Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:20

Afbeelding

Ik ga ook weer bezig! :D

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 07:56

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag in de Lego store in Melbourne geweest

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:40

Gaaf woon jij daar?

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:50

Nee, ben er nu op vakantie :D . Woensdag vliegen we alweer naar huis.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:53

Misschien een leuk uitstapje, binnenkort lego world in de jaarbeurs in Utrecht.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:58

D_akota schreef:
Nee, ben er nu op vakantie :D . Woensdag vliegen we alweer naar huis.

Aaah wat tof!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:11

Afbeelding

Nog maar 2 zakjes te gaan en dan is deze Harry Potter set alweer klaar... nou aan het sparen voor Rivendell.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:02

haffiefreak schreef:
Misschien een leuk uitstapje, binnenkort lego world in de jaarbeurs in Utrecht.

Bokt meeting?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:23

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 23:52

O, cool! Dat gaan we misschien nog wel doen! Kijken of het nog in ons schema past.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:03

Thanks boeflover! Het was heel erg gaaf om te zien!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:10

Gaaf! Hij staat ook op ons lijstje voor januari om te bezoeken, ze hadden ook steeds zulke creatieve dingen in Lego masters!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:08

D_akota schreef:
Thanks boeflover! Het was heel erg gaaf om te zien![ [url=m/Q2YoGm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RaBa1o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X26Dmv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw, dat ziet er idd heel gaaf uit

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:51

Ik kom even binnen vallen. Mijn zoontje is bijna 4 en ik vond het tijd voor lego. Vroeger hadden we een giga bak met heel veel blokjes om hele huizen te bouwen. Wat mij nu opvalt is dat er vooral veel themasets zijn. Heel gaaf. Maar hoe spelen jullie of de Kids ermee. Alles toch in 1 bak uit eindelijk? En hoe kom je aan een mooie basis blokjes want al die sets van classics daar zitten zoveel soorten vormpjes. Om simpel te beginnen met bouwen zoals met lego is voor zo'n kleintje al genoeg eigenlijk met her en der een leuk setje zoals spidey ofzo. Ik heb nu een lego classic doos gekocht van 1500 stukjes. Toen ik later de rest zag vraag ik mij af of hij voor die prijs wel echt is, jeetje ik schrok van de waarde :') dus dit was een toevalstreffer maar ook daarin zitten niet mega veel losse bouwblokken?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:36

Er zijn ook dozen beschikbaar met een heleboel blokken in allerlei kleuren.
Via een app kun je beschrijvingen genereren mocht je zelf inspiratie missen.

Ik bouwde vroeger alles na en speelde dan met de sets.
Andere kinderen wilden liever zelf iets bouwen of sets combineren.

Lego Classic Creative heeft inderdaad van die dozen met veel basisblokjes.
En anders via marktplaats.
Lego Classic Creative

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:21

Voor kinderen van 4 heb je 4+ lego. Die is erg leuk om samen met ze te bouwen. Maar ik merk dat mijn zoon van 5 ook nog liever fantasie lego maakt met een bak vol blokken en wielen. Of althans, dat kan hij prima als hij alleen is. Als we samen lego maken, dan vindt hij een 4+ set leuk om te doen.

Je kan ook op marktplaats zo'n bak lego kopen overigens. Dus niet de classic, maar lego overnemen van iemand die een bak vol heeft :-)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:00

Wij hebben voor onze dochter beide. Een grote doos vol classics steentjes waarmee ze van alles kan bouwen.
Daarnaast nog veel friends en Disney sets.

Ik heb gisteren de santas visit als kerstcadeau voor mezelf gekocht :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:52

Zijn hier ook mensen die een soort van beleggen in Lego? Ik las artikelen waarin stond dat aandelen in Lego beter scoren als goud. Lego stijgt alleen maar in waarde door de jaren heen en helemaal als een product uit de handel gaat.

Zo spaar ik de Speed Champions sets. Sets die ik in 2019 nieuw heb gekocht en inmiddels uit de handel zijn , worden nu vaak mits ze nog in een dichte doos zitten voor het dubbele verkocht als de oorspronkelijke aankoop prijs. Ik baal toch wel een beetje dat ik toen niet van een aantal extra heb gekocht.

Ik heb nu nog 1 set daarvan ( nog in de handel) in een dichte doos omdat ik die dubbel heb gekregen. Ik wou dit eens gaan proberen hoe dat gaat verlopen in prijs. Vond het wel interessant. Ik heb ook al wel verhalen gehoord dat mensen best extra geld scoren met dit soort handel.

Goed dat even daarover en nu weer over mijn eigen Lego.

Thuis een grote verbouwing aan de gang dus met toch een beetje tegenzin heb ik mijn Lego verplicht op moeten ruimen. Ik heb bijna alle dozen nog bewaard dus veel uit elkaar gehaald en in een doos met dichte zak zodat ik niks kwijt raak. Voor een paar weken gaat het helaas even naar zolder. Wel iets om naar uit te kijken , zodra het klaar is heb ik weer heel veel Lego om in elkaar te zetten :D . Maar ik woon nu nog thuis , dus ooit moet het nog een keer gebeuren.

En nog een tip voor de Lego fanaten de app LEGO Builder van Lego zelf is te downloaden. Een mega handige app waarin je je Lego kan registeren. Voor dit registeren kun je de QR code op de instructieboekjes scannen en krijg je 20 VIP punten voor de Lego site. Daarmee kun je sparen voor bijvoorbeeld kortingen of cadeautjes.
Daarnaast een mooi overzicht met de sets die je nu bezit en ook telt de app hoeveel steentjes dat wel niet zijn. Het scannen voor punten kan alleen met sets na 2017. De rest kan je handmatig nog toevoegen en ook oud lego voor de jaren 2000. Ik ben er een flinke tijd mee bezig geweest maar vindt het erg leuk om te doen. En nu ook geen gedoe meer in een Lego winkel of ik iets wel of niet heb. Aantal sets waren niet te vinden , maar die kan ik nog wel onthouden. Zeker een aanrader als je veel Lego hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:56

Die bouwsels hierboven, die kever is gaaf :oo

Ik beleg niet koop alleen wat ik zelf wil bouwen, maar bewaar wel de orginele dozen, zakjes enz. Voor het geval ik zou moeten verkopen. Een groot nadeel van die nieuwe dozen -O- die moet je openscheuren om de inhoud eruit te krijgen, maar daarna is inpakken zonder dat het eruit valt wel een probleem zonder tape te gebruiken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:01

Er blijkt ook markt te zijn voor lege dozen , ik zag tijd terug via catawiki ( veilingsite) dat er lege dozen werden aangeboden en nog voor een best bedrag ook nog. Dat is ook mijn plan om uiteindelijk te doen , maar misschien gooi ik het ook wel weg als ik er klaar mee ben :') '

Als ik echt op mijzelf ga , dan wil ik alles echt netjes gaan sorteren per set ofzo. Een Lego kamer lijkt mij wel heel erg vet :j

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:34

Mijn man heeft best wel wat sets staan die hij over een paar jaar wil gaan verkopen. Ik zelf heb er ook een paar, met name Harry potter, die zijn al uit de handel. Heb er ook een paar staan die ik nog niet zeker weet of dat ik ze zelf ga bouwen of verkopen ( o.a. Het witte huis)