Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:05

Vreselijk het niet nakomen van afspraken.
Wel fijn dat je over bent.
Mooi de ruimte.

Hier zijn de plavuizen, werk en dekvloer er uit op de oude beneden verdieping.
Zand er ook voor twee derde al uit.
Laatste deel moet met de hand.
Afbeelding
Afbeelding

Dakdekker nog steeds niet geweest om de lekkage op te lossen

Ook een zwevende trap nu, ivm isoleren en nieuwe vloer.

Afbeelding

_lautje_

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:27

Oh wat een schoften joh! Gelukkig nu over!

Vloer er uit is ook lekker!

Hier zijn ze ook bezig. Veranda en terrasje gesloopt. Heipalen zitten er daar in en volgende week fundering voor uitbouw. Binnen is vloer er uit en muur gesloopt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slopen binnen is vandaag klaar. En volgende week gaan ze buitenmuur doen. Vandaag geloof ik stutbalk voor waar muur er uit is gehaald.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:26

Vervelend als mensen niet komen opdagen! Succes met zand scheppen horsii
Wat een lekker licht huis lijkt het _lautje_

Hier is de keuken eruit en elektra aangelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Ook is het glas geleverd.
Afbeelding

Helaas ook een nare smaak tijdens de verbouwing. Gisteren heb ik mijn poes op 8 jarige verloren. 1,5 dag ziek en gisteren kwamen ze erachter dat ze vol zat met tumoren.

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:29

Ohhh Warande van de poes. Prachtige lapjeskat.

Het is idd een heel licht huis. En wordt nog lichter als goed is. In de uitbouw komt een glazen dakraam van 4,5m. En in totaal 4 glazen openslaande deuren.
Heipalen zitten er in. Grond is klaargemaakt voor fundering die ze volgende week gaan leggen.
Als je nu ziet hoe groot het oppervlak wordt realiseer je, je dat het echt wel een flink stuk erbij wordt. :)
Afbeelding
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:45

Wat een mooi huis Lautje!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:13

Sterkte Warande.

Ooooh ik vind het zo onbeschoft als mensen niet komen opdagen. Zeker met dat soort klussen. Bizar.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:40

Ah wat naar van je kat, sterkte

Mooie uitbouw

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:02

Wij hadden vanmorgen iemand in de tuin staan. Ik ben me kapot geschrokken. Ging naar de wc en liep naar de keuken om mijn handen te wassen, staat daar iemand met een hoodie en capuchon over zijn hoofd voor de achterdeur naar binnen te kijken. Ik heb heel hard naar mijn man geschreeuwd die nog lag te slapen en ben weggerend.
Toen hij beneden was, was er niks meer te zien. We hebben de politie gebeld en die zijn vanmorgen langs geweest.
Mij een raadsel hoe hij binnen is gekomen. De poort zit op slot en we hebben een schutting om de tuin. De sloten voor de deuren en tuinpoort en voor- en achterdeur worden over 1,5 week vervangen, die waren al besteld. En de buitenlampen hangen ook nog niet, gaan we vanmiddag meteen doen. We kijken ook naar een ring videodeurbel met extra camera voor de tuin, al is het alleen maar voor ons eigen gevoel van veiligheid. Iemand ervaring met zo’n ding?

Politie wist ons wel gerust te stellen. Op zondagochtend om half 7 is inbraak erg onwaarschijnlijk. Ze vermoeden iemand vanaf een feestje, teveel gedronken en verkeerde huis. En zich net zo kapotgeschrokken van mij als ik van hem. Ik hoop het. Vind het voor nu doodeng.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:24

Oh jeetje zeg! Schrikken :oo

Hier laatst een inbreker overdag, we waren net van huis weg. Hij had alleen het verkeerde huis gekozen ~~}> uiteindelijk hebben we hem samen met de politie gevangen in de mais verderop. :') Hij bleek internationaal gezocht te zijn, dus ze waren blij dat we gelijk 112 hadden gebeld en terug naar huis gereden.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:14

Er zijn vast mensen hier die me kunnen helpen.

Vrienden willen hun oude pax-achtige kasten op zolder. En dan nieuwe kasten in de slaapkamers.
Alleen passen deze hoge kasten niet onder het schuine dak. Nu dacht ik: we kunnen een stuk afzagen, maar welke schijf stop ik in mijn cirkelzaag? Bij de bouwmarkt had ik niet het gevoel dat de jongen er wat vanaf wist. (Hij raadde er eentje aan met hele grote grove tanden. Zonder veel uitleg.)

En met welk spul kan ik het mooi afwerken? Voor de slaapkamers hebben ze sierlijsten gehaald. (Heb ik zelf ook en vonden ze mooi). Maar hier wilde ik de naden dicht smeren en schuren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:55

Hoe meer kartels, hoe schoner de zaagsnede, maar ook hoe sneller je zaag bot is, is mijn ervaring. Je kunt de mooie kant het beste naar onder hebben. Verder aan beide kanten schilders tape over de zaagsnede. Mooiste resultaat krijg je ook als je wat dieper in valt dan nodig zodat de kartel zo dwars mogelijks invalt op de mooie kant. Dus dieper dan de dikte van de plank.

Zo heb ik het gedaan met handcirkelzaagje bij het versnijden van de dek panelen voor de Ikea keuken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:21

Wij hebben een eufy deurbel en 2 eufy camera s in de schuur, is ook goed uit te breiden. Werkt via app. Heel fijn, want hier best veel ongebroken, ook naar bouwmateriaal.

Plint heb je ook een zaag nodig meet heel fijne kartel, dus voor zoiets ook gok ik. Verder zaag ik nooit haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:24

Nou, het verhaal krijgt een andere wending :+
Het zat me niet lekker en ben heel de dag aan het malen geweest. Dus ik heb de oude eigenaar van het huis gebeld of het zijn zoon toevallig kon zijn. Ze zijn gescheiden, moeder woont hier nog een paar straten verderop, zoon is wat ontspoord (oudere puber). Hij heeft zijn zoon gebeld en blijkt dat hij stomdronken de eerste trein vanmorgen heeft genomen naar zijn moeder. Die komt om 6 uur aan. Het station is met flink doorstappen een kwartier. Dronken wel langer. Ik heb de persoon rond half 7 in de tuin zien staan. Hij is over de poort geklommen, daar staan sporen. Dus dat zou in de tijdlijn kunnen.
Zoon weet er niks meer van, maar sluit het ook niet uit. Was ook niet echt aanspreekbaar, maar morgen is hij bij zijn pa en dan praten ze er over verder. De zoon heeft nog tot aan de sleuteloverdracht hier gewoond, terwijl zijn pa al verhuisd was naar een ander dorp.

Lang verhaal kort: het is redelijk aannemelijk dat hij dronken naar het verkeerde huis is gelopen, dacht dat hij hier nog woonde en over de poort geklommen is, want dat heeft hij vaker gedaan. En op het moment dat hij naar binnen wilde door de tuindeur, ik precies mijn handen wilde wassen na een toiletbezoek en hem voor de deur zag staan. Ik heb zo hard gebruld dat ze dat denk ik straten verder heb gehoord, dus daar zal hij wel weer van geschrokken zijn en via de container weer de poort over zijn gesprongen :+

Mijn man heeft vanmiddag een lamp met sensor opgehangen in de tuin. En de videodeurbel met extra camera voor achter is ook besteld. Al is het alleen maar voor mijn eigen gevoel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 22:34

Oh bah, blijft dan toch een onprettig idee.
Gelukkig nu verder niets gebeurd.

Hier zijn we nu de laatste dingen aan het doen zodat het beton morgen ochtend kan komen voor de werkvloer.
Vriend heeft veel werk verzet in mijn weekje weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:46

Beton *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:06

Fijn Horsii, schiet mooi op zo.

Zaterdag komen ze hier hopelijk laatste stukje vloer afwerken en binnendeuren erin, ben benieuwd of ze nu wel komen. Volgende klusje voor ons keukenramen afmaken en in de verf want dan kunnen de nieuwe gordijnen eraan.
Daarna maar even uitzoeken hoe we de keuken gaan verven. Ohja en laadpaal voor mn nieuwe auto installeren, want die komt met 1.5 week :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:40

Duimen dat ze komen, weer stap verder.

Fijn ook je eigen laadpaal.

Afbeelding

Afbeelding
Hier ligt de werkvloer.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:23

Ziet er goed uit zeg Horsii! Begint nu steeds meer vorm te krijgen! *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:34

Jaaa wat goed! Dat ziet er gelijk anders uit

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:56

Nice!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:01

Qua pax kasten, geen idee wat wijsheid is

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:15

Afbeelding
Zaterdag zijn de muren weggehaald. Ze waren even vergeten te melden dat ze de elektra buizen gewoon zo hak tjak gingen afzagen en we dus daarna geen elektra meer zouden hebben. En geen elektricien die zo snel tijd heeft uiteraard. Gelukkig op de lage stopcontacten nog wel stroom.

Afbeelding
Ook de buitenmuur van de schuur voorzien van een mooie doorgang. Alles moet nu uitharden en dan hangen we de roldeur ervoor.

Afbeelding
Mn bak en paddock zijn voorzien van zand en we hebben 40 meter hek voorzien van privacydoek

Candaag druk geweest met de track maar te donker voor fotos. Volgt nog.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:07

Bak ziet er goed uit. Benieuwd naar de track.
Hard gewerkt ook binnen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:12

De isolatie voor de vloer is hier allemaal binnen.
Twee vrachtjes, gelukkig in de buurt.

Aanbouw aan het uitruimen en uit vegen, onderkant van een wandje plaatsen en dan kan de isolatie erin.Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 01:25

Wij hebben vandaag de weide en onze oude woning in orde gemaakt (zo goed als) voor oplevering.
Zo vreemd om weer in een wit huis (bij ons was niks wit) te staan zonder je spullen en zonder ziel :')

Heb nog nooit zoveel schoongemaakt.
Mijn hemel wat een klus en dan heeft onze overbuurman alles geschilderd (tegen betaling) want zonder zijn hulp hadden we het nooit gered.
Morgen oplevering huis. Hopelijk de kruiwagen in mn auto proppen om mee te nemen.
En als goed is wordt mn stalmuur gebouwd en duimen dat ze mn kunststof palen op voorraad hebben zodat we ze op kunnen halen.
Vrijdag hoop ik een rustige dag te hebben zodat ik mn paarden kan ophalen.