Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:04

Citaat:
Nou, hier is het concept koopcontract zojuist getekend :wow: **\O/** ben nog steeds helemaal in de gloria! En de verkopers zijn ook heel blij, want zij kunnen met 99% zekerheid opgelucht ademhalen voor hun eigen nieuwe woning :)

*\o/* top zeg!

@Tink89 mooi!

Citaat:
Ik had een tegenbod van 235 gedaan _O- echt hoor..

zei mijn vriend ook :')

MaritB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:21

Wij krijgen morgen nog 4 bezichtigingen en dan hopelijk is het klaar.. spannend!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:13

Wat spannend met de bezichtigingen zeg! Succes!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:21

Is er wat uitgekomen Marit?

Wij willen zaterdag met de openhuizendag gaan oriënteren. Gaan er meer mensen zaterdag op pad?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:26

Jep, heb alleen nu nog 8 huizen op m'n lijstje en dat redden we nooit. Even shortlist maken dus.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:39

Leuk! Ben benieuwd of er wat voor jullie tussenzit :D

Wij weten nog niet helemaal wat we willen :+ Dus we denken dat wat verschillende soorten woningen bekijken ons wel inzicht gaat geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:51

Ik kom hier ook even meelezen. Wij hebben een huis gekocht samen met mijn schoonouders en hebben allebei onze huizen in de verkoop gedaan.

Zowel het huis van mijn schoonouders als die van ons zijn boven de vraagprijs weggegaan. Wijzelf hebben wel onder de vraagprijs geboden en zijn ook flink onder de vraagprijs uitgekomen. We zijn nu bezig met de financiering en alle andere rompslomp die er bij komt kijken.

Het is toch wel een spannende tijd he, met bezichtigingen, financiering rond krijgen etc.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:06

Fijn dat jullie huizen boven de vraagprijs verkocht zijn :) Was het niet spannend om onder de vraagprijs te bieden? :o

Ik weet door verkochte redelijk vergelijkbare woningen in de buurt wat de vraagprijzen zijn geweest. Geen idee of er overboden is. Alleen is ons huis moderner en beter geïsoleerd.

Een verhuizing levert al heel veel stress op en het verkopen, kopen, alles rond krijgen nog veel meer :+
Bij ons ging het eerste gedeelte de vorige keer vrij makkelijk. Maar hebben bij de financiering uiteindelijk uitstel moeten vragen door een onterechte bkr registratie (bizar verhaal, niet geschikt voor openbaar).

Hopelijk is de financiëring snel rond bij jullie! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:16

Ik vond het heel spannend, want ik wilde er super graag wonen. Maar gelukkig is mijn vriend en schoonvader nuchter en hebben het wat zakelijk gespeeld. Wij hadden weinig vergelijkingsmateriaal, en hebben dus geboden wat wij dachten dat het waard was. De makelaar die ons huis verkocht heeft ons ook wel geadviseerd (maar we hebben geen aankoopmakelaar gehad) Nu moet ik zeggen dat er in de lagere prijsklasse veel meer wordt overboden en in de hogere prijsklasse veel minder. Wij wonen nu echt een gat, dus ons huis is met 11 euro overboden. (vond t wel grappig, ons huisnummer is 11) Maar bij die van mijn schoonouders zijn ze er echt met 10duizenden over heen gegaan.

Onze situatie is wat bijzonder, met 4 man een huis kopen welke niet gesplitst gaat worden dus dat is voor de meeste banken reden tot error. Maar we hebben nu een adviseur gevonden die het als een uitdaging zag en het nu gaat regelen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 11:27

Haha met 11 euro overboden :') Zag net in het funda topic jullie nieuwe woning. Gaaf hoor!

Dat heb ik inderdaad vaker gehoord, een goede adviseur krijgt het vast wel voor elkaar :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:05

Lieszje schreef:
Is er wat uitgekomen Marit?

Wij willen zaterdag met de openhuizendag gaan oriënteren. Gaan er meer mensen zaterdag op pad?

Ja :) Morgen koopovereenkomst tekenen :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:10

Wat fijn! Gefeliciteerd Marit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:33

Gefeliciteerd Marit!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:16

Gefeliciteerd Marit!

Hier in afwachting van de taxatie van mijn toekomstige huis, spannend := Die zou ergens deze week gepland moeten zijn. Taxatierapport is het laatste initiële document wat nog naar de hypotheekverstrekker moet. Gaat wel graag allemaal zeg, zijn al weer twee weken voorbij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:20

Ik zit in het zelfde schuitje Vientje, onze is meen ik afgelopen maandag geweest.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:03

Vientje schreef:
Gefeliciteerd Marit!

Hier in afwachting van de taxatie van mijn toekomstige huis, spannend := Die zou ergens deze week gepland moeten zijn. Taxatierapport is het laatste initiële document wat nog naar de hypotheekverstrekker moet. Gaat wel graag allemaal zeg, zijn al weer twee weken voorbij :+

Dat duurt al even! Mijn broer heeft net een huis gekocht en binnen 48 uur een taxatie. Zelf ook in juni taxatie binnen 5-6 werkdagen terug. Heb je er al een mailtje achteraan gedaab met de vraag wanneer ze verwachten dat het klaar is?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:33

Ook hier een meelezer/poster.
Ik ben ook actief op huizenjacht maar vind het maar lastig!
Gelukkig niet de enige met stress lees ik. En we gaan vrijdag 2 huizen kijken en zaterdag maken we ook dankbaar gebruik van de open huizen route. Ook wat huizen kijken die afvallen is
Consessies. Wie weet veranderen we wel van gedachten als je er binnen loopt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:35

De aanlooptijd met zoeken welke taxateur dit kon doen duurde vooral wat langer (het is hier geloof ik een beetje inteelt in de omgeving ofzo, onafhankelijk iemand vinden die geen banden heeft met deze / aanverwante verkopen was even zoeken
haha :P ), ze gaven aan 1-1,5 week doorlooptijd. Ik kreeg afgelopen maandag pas van de taxateur de online link om officieel te bevestigen, dus in principe is het nog wel naar verwachting qua timing :) ondanks dat ik zelf echt geen geduld heb hihi. Maar als ik vrijdag nog geen rapport heb ga ik wel even bellen om ze wel achter de broek aan te blijven zitten inderdaad, kan nooit kwaad :j

Gedeeld leed is half leed Flygill haha! Wel positieve uitkomst van de taxatie of weet je nog niet?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:44

De taxatie van onze woning was een dag voor het tekenen van het koopcontract :=
De kopers hebben er flink vaart achter gezet!
Voor ons wel fijn, want dan weet je vrijwel zeker dat ze niet alsnog afhaken (er was geen twijfel over de waarde), want waarom rond de 800 euro aan een taxatie uitgeven als je niet ECHT geïnteresseerd bent...

De vorige potentiële kopers hebben voor ons gevoel opzettelijk zitten vertragen (ze hebben er een week over gedaan om het koop contract te lezen) om vervolgens op vrijdag om 17.30 te bedenken dat ze het "toch maar niet" wilde hebben.
Ik vind daar wat van. Dat bedenk je je namelijk VOORDAT je een bod doet.

Bij ons huidige huis duurde de taxatie ook lang. De eerste taxateur is niet opkomen dagen en toen moest er een andere gezocht worden. Denk dat dat in totaal ook een week of 3 voordat die eindelijk getaxeerd was.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:17

Nee joh, in deze tijd ram je een bod op tafel en ga je daarna pas nadenken. Die tijd heb je namelijk bij veel huizen helemaal niet. Als je eerst een week gaat nadenken, is het allang verkocht.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:37

Hier ook feest want ons huis is verkocht :D

1 december wel stress want dan gaan wij ons nieuwe huis in en uit ons oude huis :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 05:05

Ik kom mij hier ook melden :D
Eerst wil ik iedereen feliciteren met de koop/verkoop van zijn/haar woning.
:D
Wij (mijn nieuwe vriend met zijn 2 dochters en ik met 1 dochter) zijn sinds kort opzoek naar een woning.
2 woningen gezien en 2 x een bod gedaan.. De laatste wilde we heel graag hebben, krijgen we op vrijdags (na het bieden) te horen “in overleg met de verkoper toch besloten dat we een inschrijving gaan doen”
Ik heb daar nu al zo’n hekel aan |o
Maar goed, ook wij gaan zaterdag dankbaar gebruik maken van de open huizen route

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:59

Mri schreef:
Voor ons wel fijn, want dan weet je vrijwel zeker dat ze niet alsnog afhaken (er was geen twijfel over de waarde), want waarom rond de 800 euro aan een taxatie uitgeven als je niet ECHT geïnteresseerd bent...

De vorige potentiële kopers hebben voor ons gevoel opzettelijk zitten vertragen (ze hebben er een week over gedaan om het koop contract te lezen) om vervolgens op vrijdag om 17.30 te bedenken dat ze het "toch maar niet" wilde hebben.

Bij ons huidige huis duurde de taxatie ook lang. De eerste taxateur is niet opkomen dagen en toen moest er een andere gezocht worden. Denk dat dat in totaal ook een week of 3 voordat die eindelijk getaxeerd was.

taxatie voor tekenen raadde ons de hypotheekadviseur aan, over het algemeen ligt de taxatie altijd dicht bij het bod, maar mócht het toch op iets enorm afwijken om wat voor reden dan ook. Dan kan je altijd nog om tafel over het koopcontract of som of voorwaarden :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:03

Vandaag is de taxatie van ons huis om 14u en om 16u tekenen we..

Wij gaan in december over, maar krijgen eerder sleutel (wij wachten met volledig over tot kerstvakantie ivm school kindjes)
En zij willen het huis graag eind december graag overnemen. Het loopt gelukkig heel mooi zo over :)

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:44

Aight schreef:
Mri schreef:

taxatie voor tekenen raadde ons de hypotheekadviseur aan, over het algemeen ligt de taxatie altijd dicht bij het bod, maar mócht het toch op iets enorm afwijken om wat voor reden dan ook. Dan kan je altijd nog om tafel over het koopcontract of som of voorwaarden :)

Dat wilde de koper van ons huis ook, maar daar was onze verkoopmakelaar niet blij mee. Hij bood namelijk zonder voorbehoud van financiering, maar legde op die manier het risico toch bij ons. Wij zijn daar als verkopers dus niet mee akkoord gegaan.