Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
manonutjuh schreef:De vraag is natuurlijk ook wat nodig is.
Als je de hele dag niet thuis bent lijkt het me dan ook zonde om een hele dag te koelen.
De warmte trekt hoe dan ook in de muren als het een langere tijd warm is buiten.
Wij hebben ze al een aantal jaar in de slaapkamer. Zetten ze aan als we gaan douchen en laten ze dan nog een uurtje draaien.
Winged schreef:Ik zet straks de airco ook niet de hele dag aan. Sowieso zit er ook een max aan qua verschil buiten-binnen temperatuur wat goed is voor de gezondheid. Dit is bijvoorbeeld wel interessant: https://engineerx.decorexpro.com/nl/tec ... onere.html
Nu heb ik zelf een airco met wifi, dus eventueel kan ik hem buitenshuis al aanzetten.
Wildgirl schreef:Ik sluit helemaal niets af nu. De kans is groot dat de prijzen nog veel verder gaan zakken richting augustus/september.
Edit: mocht je dan toch per se iets willen afsluiten dan zou ik voor 1 jaar gaan.
Dees schreef:Dilemma: als je nu een vast contract wilt sluiten, doe je dat dan voor 1 jaar of voor 3 jaar? Prijsverschil per maand is 5 euro.
Men vraagt mij om advies. Ik weet het eigenlijk niet zo. Wat zouden jullie doen? Waarom?
Maris schreef:ik vraag me af hoe slim de keuze is voor een minder bekende energiemaatschappij. Coolblue b.v. voor 1 jaar vast.
Jobbeltje schreef:Dees schreef:Dilemma: als je nu een vast contract wilt sluiten, doe je dat dan voor 1 jaar of voor 3 jaar? Prijsverschil per maand is 5 euro.
Men vraagt mij om advies. Ik weet het eigenlijk niet zo. Wat zouden jullie doen? Waarom?
Ga alsjeblieft geen maandbedragen vergelijken. Die zijn indicatief. Want het is een voorschot.
Als je vergelijkt kijk je naar de prijs per kWh en m3 (+ evt de vaste kosten)
Steenbok12 schreef:Ik las hier iets met verwarmen. Vorig jaar dit voor het eerst gedaan. We hebben zonnepanelen. Cv staat op 15 graden. Beneden komt die daar niet onder dus de CV slaat nooit ingewild aan. Boven was ik bang voor vocht dus wilde het boven die 15 graden houden. Maar zover m'n metrr boven aan gaf heb ik maar 1 x preventief even gestookt. Inderdaad even verwarming boven de temperatuur zetten van wat je woonkamer is. Wij hadden hem vaak op 20 graden en zette hem dan even op 20.5. Maar slaap prima met kou. Lekker extra dekbed erbij. Maar dit was alleen als het echt langer koud was. Airco leek wel veel stroom te gebruiken door de dure prijzen toen maar mijn gas verbruik viel helemaal stil daardoor voor verwarmen. Plus m'n contract liep in de winter af dus had niks opgebouwd vanuit de zonnepanelen. Nu zie je al dat de teruglevering flink is en mn verbruik al mooi compenseert. Ik gebruik nog steeds zo'n 45m3 voor gas en puur voor douchen enzo. In de winter zaten we op 189m3 dus besparing van 144m3. Zeker zonder prijsplafond met zo'n 3 euro per uur die 3 maanden was dat dus al echt enorm rendabel. Heeft ons al zo'n 1250 euro in die tijd uitgespaard. Ook met lage prijzen nu scheelt het veel met prijsplafond. Was dan slechts 1.50. Maar 1.50 x 144 m3 is toch echt veel geld. Onze airco is 3000 euro geweest (mitsubishi heavy groot model) dus hebben hem er wel al ruim over de helft eruit al. Plus i.c.m. zonnepanelen scheelt het veel natuurlijk.
Gebruikers op dit forum: Frits2008, Katootje7791, Manou, Megane, nobility, sofieiets en 13 bezoekers