Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spirit schreef:Nee, die heb ik niet! Zijn wel allebei hangers zo te zien, toch? Daar heb ik niet direct een plek voor, maar ze zijn wel heel leuk.
Gave kattenpaal ook!
Met saai bedoel ik eigenlijk vooral dat er best weinig keus is in niet-giftige planten voor mijn gevoel, en dat ik een deel er van niet zo leuk vind.
Dan maar mijn huis volzetten met Calathea's.
Jis_ schreef:Calathea's zijn ook wel heel gaaf,doen ze het goed bij jou? Ik had een gave grote Orbi, deed het de eerste anderhalf jaar best goed maar afgelopen winter was het afgelopen
![]()
Cissus discolor best wel een opvallende verschijning maar een moeilijke vond ik dan, maar als jij je Calathea's goed houdt is het wellicht een idee?
Spirit schreef:Jis_ schreef:Calathea's zijn ook wel heel gaaf,doen ze het goed bij jou? Ik had een gave grote Orbi, deed het de eerste anderhalf jaar best goed maar afgelopen winter was het afgelopen
![]()
Cissus discolor best wel een opvallende verschijning maar een moeilijke vond ik dan, maar als jij je Calathea's goed houdt is het wellicht een idee?
Ik had ook een orbi, echt een mooie. Helaas precies hetzelfde, was ook ineens klaar.
Zelfde met een oppenheimania, was mooi groot geworden (stond in de badkamer en dat vond 'ie fantastisch), maar was ook ineens klaar.
Weet nog steeds niet waarom.
Heb er nu nog 2 staan, eentje (insignis) hebben we nu ook zo'n anderhalf jaar denk ik. Die houdt het nog goed vol. De andere (ornata) is net nieuw dus die doet het nog goed.
Die Cissus discolor ken ik nog niet! Die ziet er wel leuk uit! Maar moeilijk dus?
Fnanne schreef:Ooohdie is mooi...
Geen idee Jis, ik weet dat teveel Variëgatie ervoor zorgt dat de plant zichzelf niet kan voeden (witte gedeelten hebben geen fotosynthese) waardoor teveel wit niet levensvatbaar is. Of dat voor deze variant ook geldt weet ik nietmaar hij is wel mooi