Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Achterom schreef:Nee, want dat is niet het doel van warmteverliesberekening héDan bereken je alleen maar de benodigde capaciteit op basis van de woning, indeling, isolatie, eventuele warmteterugwinning etc.
Uiteraard heeft hij ons netjes voorgelicht (en zijn we ook bij meerdere duurzame huizenroutes bij mensen geweest die al jaren dergelijke systemen hebben!), dat is de reden dat we het door hem laten doen en niet door de beun om de hoek. Ieder systeem heeft nadelen, maar voor ons was dit een keuze waar we achter staan.
Ehm, er hoort ook een overzicht over de tijd bij hoe verwacht wordt dat je bron zich gedraagt bij verschillende stooklijnen.
Achterom schreef:ikke schreef:Ehm, er hoort ook een overzicht over de tijd bij hoe verwacht wordt dat je bron zich gedraagt bij verschillende stooklijnen.
Goh, heb je daar een onderbouwing van? Er hoort... daar kan ik natuurlijk niks mee.
ikke schreef:Achterom schreef:Goh, heb je daar een onderbouwing van? Er hoort... daar kan ik natuurlijk niks mee.
Simpel, dat overzicht moeten ze je aanleveren.
De bron wordt gegarandeerd voor een bepaalde periode (meestal 25 jaar) op basis van berekend stookgedrag.
Met name wanneer jij meer warmte onttrekt dan berekend, ga je die periode niet halen.
De "grap" is dat je dat niet merkt aan de temperatuur maar wel aan je elektriciteitsrekening omdat de ketel het verschil bij verwarmt middels een elektrisch verwarmingselement.
jitskenienke schreef:TS, ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd. Maar ik zou wel 10 x nadenken over de spouw isolatie. Omdat dit 9/10 keer niet goed werkt, de isolatie vochtig/nat word waardoor je binnenmuren ook vochtig/nat worden en je veel schimmel kan krijgenVerder veel succes met je nieuwe woning!