Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Dat ze een geluid kunnen horen wil niet zeggen dat je ze hiermee (altijd) afschrikt, ze kunnen juist ook aanvallen of er niets van aantrekken.
Mijn achterburen hebben een apparaat voor katten met een zeer hoog bereik en mijn paarden vermijden de achterzijde van de weide sinds die tijd. Dus die merken/horen het wel.
Ik krijg er flinke rot hoofdpijn van dat geluid, ondanks dat ik niets hoor.
Brainless schreef:xSCWx schreef:Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.
Wat is legaal.. prikbanden en stroombanden kun je ook nog steeds kopen, maar het gebruik ervan is streng verboden.
xSCWx schreef:Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.
pateeke schreef:xSCWx schreef:Zolang het apparaatje gewoon legaal verkrijgbaar is zal dat allemaal wel meevallen.
Dat apparaat zal legaal verkrijgbaar zijn maar dat wil niet zeggen dat het overal / altijd toegestaan is om te gebruiken.
Punt met dat soort apparaatjes is dat je niet enkel de dieren waarvoor je het wil gebruiken treft, maar ook andere dieren. Dus ook andere honden die daar loslopen en jullie geen kwaad doen en andere dieren die er leven.
En bij sommige dieren is het niet legaal ze weg te jagen oid. Kijk maar naar de situatie met de spoorwegen en de dassen. Men moet wachten tot die uit zichzelf weggaan omdat het een beschermde diersoort is.
pillow schreef:Wij hebben zo,n ding maar je geloofd mij niet.