Geur in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 11:26

Niet dat het nou stinkt in ons huis... maar toch.

Wij wonen in een kleine, smalle arbeiderswoning waarbij er op de beneden verdieping aan de voorkant niks opgezet kan worden (ja de voordeur :') ), dat maakt even luchten lastig. Daarbij hebben we 2 katten en een dreumes en die hebben zo nu en dan ook hun geurtjes.
Ik ben vrij fanatiek met de boel schoonhouden en zo nu en dan een geurkaarsje aan, maar ik ben eigenlijk opzoek naar iets wat gewoon een fris geurtje in huis geeft.

Nou heb je 1000 opties en ik zou niet weten waar te beginnen.

Wat eisen:
- Gaat langer mee, ik wil best navulling kopen, maar niet elke week.
- Niet te veel geur
- Niet iets dat je steeds opnieuw moet aanzetten, het is juist zo fijn dat je thuis komt en het gewoon fris ruikt.
- Niet van die wc geuren
- Niet te duur... sorry rituals :')

Als ik een beetje rondgoogle hebben ze aroma diffusers, maar ik vind het moeilijk inschatten of die niet een beetje te zijn. Dan heb je van die airwick dingen maar die vind ik altijd naar wc ruiken. Stokjes geven de eerste week teveel geur, daarna 2 weken perfect en dan zijn ze op.

Dusssss wie heeft er tips, aanraders en afraders?

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:30


nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:31

Mits jullie ertegen kunnen, wierook.
Dat heb je in zoveel geursoorten en goede wierook blijft de lucht ook lang hangen.
Wel opletten dat je echte koopt.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:31

Je kunt eucalyptus bladeren ophangen/neerzetten. Of zelf geurzakjes maken van gedroogde lavendel?

Geurkaarsen schijnen niet zo gezond te zijn omdat er vaak paraffine in zit..

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:36

Kind en dieren de deur uit doen :+

No kidding, maar zo'n aroma diffuser is wel de beste oplossing. Minste werk en het meeste/langste resultaat.

Nu wen je aan elke geur, dus ik zou zeker regelmatig wisselen tussen 2 of 3 geurtjes.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:45

Ik vind de scentplugs van Yankee Candle heerlijk.

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 11:46

Biks2 schreef:
Je kunt eucalyptus bladeren ophangen/neerzetten. Of zelf geurzakjes maken van gedroogde lavendel?

Geurkaarsen schijnen niet zo gezond te zijn omdat er vaak paraffine in zit..



-O-

Ik ben dol op de geurkaarsen van de Ikea :') .

Bedankt voor tips! Wierook heeft mijn vriend het helaas niet zo op.

Die aroma diffusers klinken goed! Slim om dan ook te wisselen tussen geuren.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:48

Rituals heeft ook een geurverspreider waar een cartridge in kan

Kloesje
Berichten: 142
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:49

Een lampe berger schijnt echt goed te werken, daar is ook een topic over op bokt :)

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:02

Kloesje schreef:
Een lampe berger schijnt echt goed te werken, daar is ook een topic over op bokt :)



Oeh ja, die hebben wij ook.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:05

Ik heb op onze boot altijd wat geurstokjes in een potje staan. Geen vuur of stroom nodig, dus erg veilig en het werkt vrij lang en ruikt lekker.

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:10

Als je Ikea geurkaarsen al lekker vindt, zou ik zeker eens kijken bij de echte merken, met beter kaarsen die niet zo tunnelen ( dat gat in je kaars , waardoor hij niet volledig opbrand... goede kaarsen maken een "pool" de hele bovenkant is netjes gesmolten waardoor hij ook gelijkmatig opbrand )
Ook zijn de geuren beter.

Hier wat bekende merken

- Yankee
- Baths and bodyworks
- Woodwick ( als je het geknisper gezellig vindt )
- Kringle
- Lampe berger

Deze hebben ook allemaal wax en / of aroma diffusers

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:25


Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:57

Amber blokjes!

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:11

Ik hou ook niet zo van geurdingen op stroom (die wisselt is wel fijn, ruik je wel echt goed... ) maar heb er nu 1 op batterij... Werkt op zich prima....

Zit zelf ook nog even te kijken wat ik wil... Dus lees even mee. Wil nu ook het liefst iets zonder stroom/vuur/wat wel lekker blijft ruiken..

Moska

Berichten: 3412
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:12

Is het mogelijk om in een raam aan de voorkant (en eventueel achterkant) een ventilatierooster te plaatsen? Eventueel door het hele raam te vervangen? Ik heb destijds dubbel glas laten plaatsen in mijn huis en een rooster was geloof ik 50 extra (duco rooster). Is denk ik gezonder dan gaan werken met maskerende geuren en op termijn ook voordeliger. Eventueel kun je zelfs nog op veel plekken subsidie krijgen voor het plaatsen van dubbel glas

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 13:15

Moska schreef:
Is het mogelijk om in een raam aan de voorkant (en eventueel achterkant) een ventilatierooster te plaatsen? Eventueel door het hele raam te vervangen? Ik heb destijds dubbel glas laten plaatsen in mijn huis en een rooster was geloof ik 50 extra (duco rooster). Is denk ik gezonder dan gaan werken met maskerende geuren en op termijn ook voordeliger. Eventueel kun je zelfs nog op veel plekken subsidie krijgen voor het plaatsen van dubbel glas



Dat is een goede tip! We willen op den duur inderdaad wel het een en ander gaan vervangen (is ook allemaal enkel glas voor) en in elk geval iets van betere ventilatie staat hoog op de lijst. Duco rooster had ik nog niet van gehoord, maar die ga ik onthouden!

Bedankt ook listiglistje, ik wil natuurlijk niet dat het schadelijk is voor de katten (of onszelf).

Wat een hoop opties, fijn om jullie voorkeuren te lezen.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:18

Lees je goed in w.b. aroma en luchtverfrissers. Volgens mij zijn er als je met een diffuser en oliën gaat werken ook een aantal oliën die giftig zijn voor katten.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:28

Kloesje schreef:
Een lampe berger schijnt echt goed te werken, daar is ook een topic over op bokt :)


Dat werkt het beste

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:28

Hier twee honden en 2 katten. Hebben de 3 geuren van Ambi pur in het stopcontact. Wisselt de geuren af zodat je het ook blijft ruiken maar krijgen vaak te horen dat het lekker ruikt als iemand binnen komt. Wij hebben die van bloemen vaak. Vind de groene en blauwe meer wc geuren inderdaad.

Gaat op de maximale stand zo'n 2 maanden mee. Geloof een half jaar bijna als je 'm minimaal zet.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:38

Aroma difusers kunnen wel voor problemen zorgen bij katten. Als ze voorbij lopen wanneer zo'n ding net zijn geurtje spuit, en ze krijgen het op hun vacht, kunnen ze binnenkrijgen wanneer ze zich wassen en daardoor vergiftigd geraken.

Wij gebruiken waxmelts. Als in, 8 ofzo :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:07

Deze gaan gelukkig al 10 jaar goed haha. Ze spuiten ook niet en hangen ver van water en voer etc.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:14

Ik heb op de radiatoren een Amber blokje liggen (in een schaaltje ;) ) en wat geur parels in de stofzuigerzak. Dan ruikt het na het zuigen extra lekker.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:17

Hier doet de truc het vooral om een luchtreiniger aan te hebben en ventilatieroosters.