Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:02

Hoelang is bij jullie de levertijd van de keuken. Mn leverancier kon het eerste kijkmoment niet komen om in te meten. Ik heb een beetje een hard hoofd erin dat het 2e kijkmoment wel gaat lukken, dus dan wordt het ook pas na oplevering, maar ik ben een beetje bang dat ik straks nog 3 mnd zonder keuken zit...

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:09

paars schreef:
Ooohhh spannend! Wanneer had je ‘m besteld Imandra?

Toevallig belde van de week mijn keuken/badkamer leverancier. De badkamer gaan ze nu idd om prijsredenen bestellen (kan je nagaan…is voor q1 ‘23…), maar de keuken bestellen ze pas na inmeten (dus na oplevering). Hoop dat ze dat niet aan me doorberekenen want dan kom ik in opstand :D


Vorig jaar september voor het eerst geweest en toen ook getekend (paar maanden daarna de aanbetaling), 2 maanden terug wat aanpassingen gedaan en net vanavond de definitieve bestelling gedaan!

Bij mij was het hogere prijsverschil echt omdat ik na die eerste afspraak veranderingen had gemaakt. Anders had ik gewoon precies gekregen waar ik voor getekend had en de prijs van toen betaald :j

Levertijd was gecommuniceerd op 12-14 weken, dus ik zit ruim op tijd nu (keuken wordt in week 14 geplaatst).

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:28

Ok, dat verklaart het dan idd, maar jee dat het zi scheelt. Hopelijk wel straks de keuken precies zoals je graag wilde, het bonnetje maar snel vergeten ;-).

Ik heb idd ook al iets aangepast en meteen een nieuwe offerte gekregen voor de keuken. Morgen ga ik weer iets aanpassen aan de badkamer, vond het badmeubel wat saai. Was gewoon een rechte praktische bak, maar ik wil toch liever een kom…

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:58

Ik heb ook aanpassingen gedaan, naar hopelijk wordt t goedkoper haha. Ik heb de plint en 1m hoge blad thv fornuis laten vervallen, dus dat scheelt qua blad wel een stukje hoop ik en daarnaas heb ik de kastjes gewijzigd naar een brede "greep", waardoor ik het push to open systeem ook heb kunnen laten vervallen. Dat schijnt ook duurder te zijn. Nog geen nieuwe offerte gezien.

Hopelijk kunnen ze met de 2e kijkdag wel, dan zou het qua levertijd nog wel goed moeten komen!

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:18

Mijn keuken is enkele weken geleden besteld. Ingemeten buiten kijkdag om.
Maandag vooroplevering en over 2 weken de echte oplevering :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:28

IMANDRA schreef:
paars schreef:
Ooohhh spannend! Wanneer had je ‘m besteld Imandra?

Toevallig belde van de week mijn keuken/badkamer leverancier. De badkamer gaan ze nu idd om prijsredenen bestellen (kan je nagaan…is voor q1 ‘23…), maar de keuken bestellen ze pas na inmeten (dus na oplevering). Hoop dat ze dat niet aan me doorberekenen want dan kom ik in opstand :D


Vorig jaar september voor het eerst geweest en toen ook getekend (paar maanden daarna de aanbetaling), 2 maanden terug wat aanpassingen gedaan en net vanavond de definitieve bestelling gedaan!

Bij mij was het hogere prijsverschil echt omdat ik na die eerste afspraak veranderingen had gemaakt. Anders had ik gewoon precies gekregen waar ik voor getekend had en de prijs van toen betaald :j

Levertijd was gecommuniceerd op 12-14 weken, dus ik zit ruim op tijd nu (keuken wordt in week 14 geplaatst).

Dat was bij ons ook de afspraak met de keukenzaak. Wij hebben de keuken 15 maanden voor oplevering besteld, uiteindelijk werden dat bijna 18 maanden. Tussendoor nog wat aanpassingen gedaan (extra kast en een wijnklimaatkast toegevoegd), maar de basisprijs voor de keuken stond al die tijd vast en is ongewijzigd gebleven :j.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:09

Laura_ schreef:
Hoelang is bij jullie de levertijd van de keuken. Mn leverancier kon het eerste kijkmoment niet komen om in te meten. Ik heb een beetje een hard hoofd erin dat het 2e kijkmoment wel gaat lukken, dus dan wordt het ook pas na oplevering, maar ik ben een beetje bang dat ik straks nog 3 mnd zonder keuken zit...


Je kunt ook vragen aan de kopers begeleiding of je op een ander moment mag inmeten. Meestal doen ze daar niet zo heel ingewikkeld over. het is natuurlijk bizar dat je maar twee kijkmomenten hebt tegenwoordig.

Of een andere keukenboer overwegen, deze lijkt niet echt mee te denen :')

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:32

goedemorgen,

Inmiddels al lang en breed verhuisd... We hebben veel pech zoals lekkages, ramen die spontaan kapot gaan ect...

Maar, eindelijk zijn we zover om aan ons hoofdpijn dossier te beginnen, de trap!

het liefste willen we hem laten bekleden (laminaat of PVC), echter is dat met 2000,- per trap echt te duur, vinden wij. Dus als iemand de gouden tip heeft waar het goedkoper kan graag.

Echter willen wij hem nu zelf schilderen. Heeft iemand daar tips voor? Waar liepen jullie tegenaan?

1. eerst ontvetten
2. Schuren
3. ontstoffen
4. primer
5. schuren
6. Aflakken

Ik lees veel verschillende verhalen op internet. Dat het heel erg veel werk is en je er niet aan moet beginnen, of dat het werk mee valt.

Zelf wel eens een trap van een huurwoning geschilderd, viel mij mee, echter kijk je er nu natuurlijk heel anders tegenaan.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen/ hebben gedaan.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:41

Wat jammer dat jullie zoveel tegenslag hebben gehad met jullie huis! Hopelijk is alles verder nu wel opgelost?

Wat betreft trap, wij konden ervoor kiezen om deze tijdens de bouw al te laten bekleden. Hier hebben wij wel voor gekozen. Koste ongeveer 3K voor beide trappen bekleden met treden en stootboorden (benedentrap) van Next-step. Het na de bouw doen zou veel duurder zijn.

Mijn ouders hebben hun eigen trap vaak genoeg gedaan. Het is een rotwerk maar volgens mij is het goed te doen om zelf te gaan schuren en lakken. Zelf geen ervaring mee. Je zult alleen wel even moeten nadenken hoe je het aanpakt, als het aan het drogen is kan je de trap niet gebruiken.

Kun je geen overzettreden bij de bouwmarkt kopen en zelf op maat zagen en aanbrengen?

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 10:47

Wij hebben in ons vorige huis de trap zelf gedaan en dit was echt een groot drama. Uiteindelijk besloten om er overzettreden op te zetten en dit zag er heel netjes uit.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:27

SolarHertog schreef:
goedemorgen,

Inmiddels al lang en breed verhuisd... We hebben veel pech zoals lekkages, ramen die spontaan kapot gaan ect...

Maar, eindelijk zijn we zover om aan ons hoofdpijn dossier te beginnen, de trap!

het liefste willen we hem laten bekleden (laminaat of PVC), echter is dat met 2000,- per trap echt te duur, vinden wij. Dus als iemand de gouden tip heeft waar het goedkoper kan graag.

Echter willen wij hem nu zelf schilderen. Heeft iemand daar tips voor? Waar liepen jullie tegenaan?

1. eerst ontvetten
2. Schuren
3. ontstoffen
4. primer
5. schuren
6. Aflakken

Ik lees veel verschillende verhalen op internet. Dat het heel erg veel werk is en je er niet aan moet beginnen, of dat het werk mee valt.

Zelf wel eens een trap van een huurwoning geschilderd, viel mij mee, echter kijk je er nu natuurlijk heel anders tegenaan.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen/ hebben gedaan.



Jee wat een pech zeg is toch niet wat je verwacht bij nieuwbouw -O- .
Tips voor de trap heb ik niet.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:44

SolarHertog schreef:
goedemorgen,

Inmiddels al lang en breed verhuisd... We hebben veel pech zoals lekkages, ramen die spontaan kapot gaan ect...

Maar, eindelijk zijn we zover om aan ons hoofdpijn dossier te beginnen, de trap!

het liefste willen we hem laten bekleden (laminaat of PVC), echter is dat met 2000,- per trap echt te duur, vinden wij. Dus als iemand de gouden tip heeft waar het goedkoper kan graag.

Echter willen wij hem nu zelf schilderen. Heeft iemand daar tips voor? Waar liepen jullie tegenaan?

1. eerst ontvetten
2. Schuren
3. ontstoffen
4. primer
5. schuren
6. Aflakken

Ik lees veel verschillende verhalen op internet. Dat het heel erg veel werk is en je er niet aan moet beginnen, of dat het werk mee valt.

Zelf wel eens een trap van een huurwoning geschilderd, viel mij mee, echter kijk je er nu natuurlijk heel anders tegenaan.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen/ hebben gedaan.


Ik heb de trap met pvc laten bekleden door hofmans. Zowel de treden als de stootborden. Ik was inclusief leggen 1300 euro kwijt en het zit er super strak op. Mijn buren hebben de trap geverfd, maar hadden in no time beschadigingen.

Dit is mijn trap
Afbeelding

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:28

Vanuit de bouw verzinnen ze steeds weer iets nieuws :D . Opties.
Nu de mogelijkheid om een stallingsplek extra te kopen in de stallingsgarage. Die 2e plek heb ik zelf niet nodig, mss voor m’n fiets, maar het zou mss wel weer waarde toevoegen? Van keukens en badkamers weet ik dat het niet veel waarde toevoegt aan een huis, maar een tweede stallingsplek; hoe zouden jullie daarover denken?
Momenteel nog wel ruimte in de buurt, al zal dat de komende jaren wel steeds nijpender worden omdat toch steeds meer mensen meerdere auto’s hebben.
Afwegingen…kunnen jullie mss een beetje meesparren?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:50

paars schreef:
Vanuit de bouw verzinnen ze steeds weer iets nieuws :D . Opties.
Nu de mogelijkheid om een stallingsplek extra te kopen in de stallingsgarage. Die 2e plek heb ik zelf niet nodig, mss voor m’n fiets, maar het zou mss wel weer waarde toevoegen? Van keukens en badkamers weet ik dat het niet veel waarde toevoegt aan een huis, maar een tweede stallingsplek; hoe zouden jullie daarover denken?
Momenteel nog wel ruimte in de buurt, al zal dat de komende jaren wel steeds nijpender worden omdat toch steeds meer mensen meerdere auto’s hebben.
Afwegingen…kunnen jullie mss een beetje meesparren?


Wat voor iets heb je, appartement of rijtjeswoning? Hoeveel slaapkamers?
Beetje afhankelijk daarvan denk ik?


God net de offerte van de Stucadoor en schilder gekregen :'). Had m wel verwacht maar als je die bedragen zo ziet staan dan moet je wel even slikken _O- zeg ik terwijl we bezig zijn met een serre lol :x

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:03

Gaat om een appartement, oorspronkelijk 2 slaapkamers, ik maak er 1 van en wil er een soort “kastenkamer” van 2x3m in maken en een ruimere woonkamer. Een evetueel latere bewoner kan er weer een volwaardige 3 kamer appartement van maken.

Ja die offerte van de stucadoor kwam hier ook van de week. Hadden zich verkeken op de m2 muren. Kreeg een offerte van 85€/m2 muur. Foutje bedankt :+. . Is wel gecorrigeerd.

Haha Imandra, gaat het wel goed met de serre?

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:07

paars schreef:
Vanuit de bouw verzinnen ze steeds weer iets nieuws :D . Opties.
Nu de mogelijkheid om een stallingsplek extra te kopen in de stallingsgarage. Die 2e plek heb ik zelf niet nodig, mss voor m’n fiets, maar het zou mss wel weer waarde toevoegen? Van keukens en badkamers weet ik dat het niet veel waarde toevoegt aan een huis, maar een tweede stallingsplek; hoe zouden jullie daarover denken?
Momenteel nog wel ruimte in de buurt, al zal dat de komende jaren wel steeds nijpender worden omdat toch steeds meer mensen meerdere auto’s hebben.
Afwegingen…kunnen jullie mss een beetje meesparren?


Paar dingen

Hoe moeilijk is het om ergens een parkeerplek in de buurt te vinden?
Maar veel belangrijker nog welk prijskaartje hangt eraan.
Als je het later verkoopt aan mensen met 2 auto's zal het best interessant kunnen zijn.
Alles hangt af van het prijskaartje denk ik.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:12

Wij hadden 1.5 week voor de oplevering rondje met de uitvoerder.
Die was best kritisch zag dingen die ons niet opgevallen waren,al met al moet er nog best wat gebeuren.
Bij de oplevering is ook een bouwkundige van vereniging eigen huis.

Opgelet bij ons heeft afgelopen maand een bouwheater gestaan,was heerlijk van temperatuur ondanks dat ramen open stonden.
Werd minder gelukkig van de afrekening 800,-.

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:31

-O- jeeee wow dat zou mij ook onaangenaam verrast hebben sjeeee wat een geld!! Hoeveel had je er staan?

Schiet wel lekker op bij je nu, gelukt met eigenhuis om met de buurman te ruilen? Hopelijk geen gekke dingen die ze ontdekt hebben al?

Parkeerplekken voor gasten op ongeveer 50 meter denk ik.
Prijs is 20k von.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:55

paars schreef:
-O- jeeee wow dat zou mij ook onaangenaam verrast hebben sjeeee wat een geld!! Hoeveel had je er staan?

Schiet wel lekker op bij je nu, gelukt met eigenhuis om met de buurman te ruilen? Hopelijk geen gekke dingen die ze ontdekt hebben al?

Parkeerplekken voor gasten op ongeveer 50 meter denk ik.
Prijs is 20k von.


Zou je die parkeerplek ook nog kunnen verhuren aan een ander? Dan is het misschien ook wel een interessante investering, mits er daar ook schaarsheid is kwa parkeren. :)

Hier vandaag de eerste bouwtermijn factuur! Deze week zijn ze echt begonnen. Dit weekend weer eens even kijken. :D

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 00:15

Yipee schreef:
Hier vandaag de eerste bouwtermijn factuur!

Blij met een factuur *\o/* haha ik snap ‘m helemaal. Leuk!!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 07:38

@ paars zo leuk de start van je nieuwe huis.

Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:03

Oh, wat leuk! Gefeliciteerd!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:24

Hier hebben ze vandaag de warmtepomp in werking gesteld,die staat nu op een lage stand zodat de vloeren rustig kunnen drogen.

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:47

Is toch best snel gegaan bij jullie Lukka63! Heeft de bouwdroger dat niet gedaan… voor dat geld ;-)
Hoe weet je of de vloer droog genoeg is dat de vloeren erop mogen?

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:54

Bouwdrogers staan er hier ook in, maar kost niet meer.
Donderdag de oplevering :D